Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.6 16V 182A6.000 - прегрява, перката не включва.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.6 16V 182A6.000 - прегрява, перката не включва.

    Здравейте,

    колата е Brava 1.6 96-та, код на мотора 182A6.001. Края на Август се сдобихме с автомобила. В град Бяла, на път за Варна (от Плевен), автомобила прегря. Оставихме колата в сервиз - смениха водна помпа. Тръгнахме и в Попово колата пак прегря. Този път перката на радиатора беше спряла да работи. Сложихме втора ръка перка и си стигнахме до Варна.
    3 месеца по-късно колата пак прегря. Перката отново не върти. 50 Амперовият бушон на перката беше изгорял, смених го, но перката не тръгна, а на следващият ден видях, че бушона пак е изгорял. Сложих нов бушон и оставих колата да работи на място и включих климатика и застанах над двигателя да следя перката. След 3-4 минути бушона пак се стопи. Свалих перката и я свързах към регулируем захранващ блок (12V 5A) - перката се върти. Релето което е захванато за кожуха на перката също работи. Големият резистор беше в окаяно състояние, имаше ръжда по конекторите, но въпреки това беше 0.5 ома. За да съм по-спокоен поръчах нов резистор. Пари за сервиз/майстор няма.
    Нуждая се от Вашата помощ, защото стигнах до извода да я закарам до някоя поляна, да я запаля да изгори и да си купя велосипед и карта за градски транспорт.

    Добавено: Колата има климатик.

    -----

    Премествам темата в раздела за проблеми с охлаждането.
    Ако имаш проблеми със запалването - моля, пусни нова тема, а тази да остане отворена за проблема с охлаждането.
    Оставям видимо пренасочване за 1 седмица. Копирам този текст в последното мнение за момента.

    01.03.18
    ogi28b
    Последна редакция от Hellz; 23.11.2017, 19:39.

    #2
    Проблем с перката на водния радиатор.

    Здрасти Колега,

    не се отчайвай толкова много.
    Не си споменал, дали си проверил и синия датчик на водния радиатор.
    Реостата е два вида за първата степен:
    -50 и 30 ома, точно под черното капаче на водния радиатор.
    Провери ли си датчиците на термостата. Би трябвало да си с два, един за таблото и един за перката.

    При включване на климатика, до минута-две се пуска първа степен и след малко би трябвало да тръгне втора.

    Какво претоварва веригата за да изгаря предпазителя периодично трябва по-задълбоена проверка, но някъде да не окъсява кабел?

    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101659

    Може да погледнеш първите две теми от линка, там мисля че сме обсъждали подобни главоболия.

    Поздрави и успех с решаването на проблема

    Ще допълня тук, да не пиша нови мнения...

    -Ако проследим събитията ще открием причина за първото прегряване да е била протекла помпа.

    -След смяната след време пак прегрява на дълъг път. Може би не е била обезвъздушена добре, капачката или недобро съотношение вода-антифриз, термостат.

    Сега може да провериш циркулира ли антифриза през тънкия маркуч на разширителния съд, който минава през дросела. Загрят ли е самия съд. Може да провериш и термостата как се държи. Радиатора равномерно ли се загрява. Парното как се държи ? И да си попитаме за всеки случай, маслото добре лие и водните маркучи да не са се втърдили? Това във връзка да не е поддала гарнитурата.

    Както вече отбелязоха, перката сама по себе си не би трябвало да е проблем, ако няма друг проблем с охладителната система. Водна помпа, радиатор, капачка, термостата, маркучи, обезвъздушаване.

    За перката, ако си пазиш старата, може да пробваш да я разглобиш и да се запознаеш как е устроена.
    На нас ни си е случвало преди при недобро обезъздушаване да става въздушен джоб във водния радиатор и перката не включваше. Проблема беше, че по малко капеше и поне веднъж седмично трябваше да отвивам пробката горе на радиатора.

    Успех. Явно проблема не е изцяло електрически, защото всичко изведнъж се започва след смяната на водната помпа.
    Последна редакция от pl4 8rp; 23.11.2017, 23:53. Причина: Допълнение
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    Коментар


      #3
      Имаш някъде протрит или прекъснат кабел,по спомен релетата бяха пред акумулатора.Огледай хубаво кабелите по радиатора и до кутията с релетата.Аз на бравата имах проблеми с резистора и клемите му и една голяма букса до радиатора
      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

      Коментар


        #4
        Не е трябвало да сменяте водна помпа това е сигурно едно от здравите части в колата -в повечето случай
        като не включва перката е по ел инсталацията
        перка, реле, датчик Т.резистор
        Може жиците да окъсяват
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Здравейте,

          колата е Brava 1.6 96-та, код на мотора 182A6.001. Края на Август се сдобихме с автомобила. В град Бяла, на път за Варна (от Плевен), автомобила прегря. Оставихме колата в сервиз - смениха водна помпа. Тръгнахме и в Попово колата пак прегря. Този път перката на радиатора беше спряла да работи. Сложихме втора ръка перка и си стигнахме до Варна.
          3 месеца по-късно колата пак прегря. Перката отново не върти. 50 Амперовият бушон на перката беше изгорял, смених го, но перката не тръгна, а на следващият ден видях, че бушона пак е изгорял. Сложих нов бушон и оставих колата да работи на място и включих климатика и застанах над двигателя да следя перката. След 3-4 минути бушона пак се стопи. Свалих перката и я свързах към регулируем захранващ блок (12V 5A) - перката се върти. Релето което е захванато за кожуха на перката също работи. Големият резистор беше в окаяно състояние, имаше ръжда по конекторите, но въпреки това беше 0.5 ома. За да съм по-спокоен поръчах нов резистор. Пари за сервиз/майстор няма.
          Нуждая се от Вашата помощ, защото стигнах до извода да я закарам до някоя поляна, да я запаля да изгори и да си купя велосипед и карта за градски транспорт.

          Добавено: Колата има климатик.
          Дори в августовите жеги, неработещата перка не е голям проблем на извънградски път, при изключен климатик.
          Когато започна да прегрява преди Попово, опитахте ли да изключите климатика?
          В Попово при кой ходихте?
          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

          Коментар


            #6
            Благодаря на всички за бързите отговори.
            Премина ми "беснотията" и прерових отново всички сервизни опътвания за този автомобил. Успях да се ориентирам що годе коя схме е за моят автомобил и излязох с мултицета и фенера да търся проблема.
            Янко
            , релеата пред акумолатора ги гледах за влага, сухи са. Утре ще ги сваля да ги пробвам дали работят. Имам 4 релета в тази кутия, едно малко, 2 средни и 1 голямо. От прочетеното стигам до следното - 2-те средни са за перката, а голямото трябва да е за пръскачките на фаровете. Малкото все още не мога да захапя за какво е. Едната клема на фабричния резистор е силно корозирала, а пластмасата около нея ми изглежда като стопена. Взех резистора и връзката кабели, за да ги прегледам вкъщи. Ще се опитам да премеря резистора 0.3 или 0.5 е.

            pl4 8rp, не съм гледал нито един от датчиците. Тези дни ще им дойде ред, заедно с радиатора понеже е спукан във времето някъде около смяната на перката.

            Ключар, технически неграмотен съм на тема автомобили. Все още се затруднявам да отварям от раз капачката на резервоара. Служителите в сервиза в Бяла казаха, че е помпата и казаха, че трябва да се смени. Водите на колата изтекоха на центъра на бяла. При доливане на течност в разширителния съд всичко изтичаше от мястото където се намира помпата. Сам човек, на чуждо място, с кола която не познава... не беше добра комбинация. Времето ме притискаше, а и нощувките в Бяла бъркаха допълнително в джоба.

            Тъкмо приключих с окабеляването. Мултицета ми помогна да намеря късо в кабела.Под гофрата, малко преди буксата на вентилатора, под парче изолирбанд намерих термо шлаух под който пък намерих къде кабелите са окъсили.
            Ще търся здрав кабел, за да го сменя. Или в краен случай, ще си играя да режа и наставям.

            Перката на вентилатора може ли да се профилактира по някакъв начин? Когато я завъртя на ръка се чува леко ръмжене. Търпи ли някакъв вид смазване, докато й дойде ред за смяна след месец-два?

            Tempras, в Попово се засякохме с бащата на жената, който е бивш собственик на автомобила. Оставих го той да си рови по колата. Взе колата рано сутрин и отиде до някаква автоморга и там, ако не ме лъже паметта са монитрали перката. Вторият път в Попово прегря на междуселски път с повечко завои. През целият път Плевен-Бяла-Попово-Варна съм карал без климатик.
            Последна редакция от Hellz; 23.11.2017, 23:02.

            Коментар


              #7
              За да прегрява на извънградски път, заради неработеща перка, според мен имаш мръсен воден радиатор, който не отдава достатъчно топлина. Или китайски воден радиатор.
              Ако радиаторът е напълно изправен, може да прегрее по-скоро ако катериш Шипка, и си пуснал климатика. По маршрута Плевен-Варна не следва да прегрее с неработеща перка, особено ако не ползваш климатик.
              Градско, разбира се, перката е страшно необходима. Може за начало да измиеш радиатора с Меглио и маркуч с вода, през бронята. Водата не трябва да е с голямо налягане, защото може да се повредят ламелчетата на радиатора.
              1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

              Коментар


                #8
                Стопен бушон,намерил си окъсяване,сега се сетих че на мареята имах проблем с тапите на блока и тръбата към помпата,огледай за течове под изпускателния колектор.Тоя мотор е голямо куче ,не хвърля вода току така,и не се плаши от прегряване
                FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                Коментар


                  #9
                  Започни от
                  радиатори
                  капачка на казан
                  малкия маркуч към казана
                  маркучите на газовата уредба
                  и се приготви психически за трапанация на мотора
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Газова нямам. В момента се ослушвам за радиатор, но знам към какво да се ориентирам и къде да го търся. Този който е на автомобила има стикер Magneti Marelli и партиден номер.
                    Ценово радиаторите започват от 110 лв и стигат 250+ лв. Ако се наложи да се отваря двигател, директно ще я закарам за вторични суровини. За сега моля за помощ относно покупката на нов радиатор.

                    Благодарности (най-вече за търпението) на всички участници в дискусията.

                    Коментар


                      #11
                      20+% отстъпки за авточасти за FIAT,ALFA,LANCIA
                      Може да пишеш на колегата Митака. Извади си предварителни ВИН номера от големия талон и му го прати на ЛС и той ще ти предложи каквото има налично със съответната отстъпка.

                      Поздрави!
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар


                        #12
                        pl4 8rp,
                        Благодаря за препратката. Свързах се с господина, беше много отзивчив и търпелив. От днес автомобила е с нов радиатор, но нещо ме яде цяла вечер. Искам да направя промивка на двигателя. Изчетох не малко теми и няколко различни версии на сервизната документация на Fiat, но съм объркан и не мога да взема решение как да направя процедурата. На едно място пише цитирам
                        "За да промиете двигателя демонтирайте термостата и временно поставете(монтирайте/сложете - не съм сигурен коя е правилната дума) кожуха на термостата. С разкачени от радиатора горна и долна тръба, напъхайте градински маркуч в горната тръба. Вкарайте струя чиста вода в двигателя докато не потече чиста вода от долната тръба." Всичко изглежда лесно и прекрасно дотук, но след като прочетох, че 1.6 двигателите имат пробка за източване на охладителната течност, започнах да се двоумя. Трябва ли да махам термостата? Мога ли вместо това само да отвия пробката и да наливам? Как да постъпя?

                        Коментар


                          #13
                          Термостата затваря горния маркуч когато е студен и няма да направиш нищо с маркуча. Най добре не се бъзикай с тази промивка достатъчно е че си сменил радиатора и в следващите 10 год няма да имаш проблем
                          LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                          ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                          Коментар


                            #14
                            Промивката.

                            Здрасти,

                            за промивката ще разбереш какво се има предвид, чак когато се запознаеш с принципа на действие на термостата. На тея фиати неведнъж е обсъждано, че термостата е малко по-сложно устроен и затова ли не струва 100 кинта.

                            Всъщнист вътре в самия "кожух" има един "патрон". Самия задействащ механизъм, който отвара и затваря потока в зависимост от темпретаурата. С времето клеясва или се деформира и можа да:

                            -остане изцяло отворен; това е най-добрия възможен вариант и може би най-честия. Последици- няма парно, трудно загрява, ако въобще загрее и не държи температура. Винаги върти в големия кръг през радиатора.

                            -Да остане изцяло затворен- последици; недобро охлаждане, загряване може и прегряване. Надуване на системата и все такива хубави работи.

                            -да остане в някакво междинно положение полу-затворен/отворен в зависимост от гледната точка . По-бавно загрява, не поддържа температура. Лятото може да създаде проблем със загряване, поради недодобре отворилия клапан и надостатъчен поток за охлаждане през радиатора. Зимата пък ще минава през радиатора по малко и няма да загрява добре.

                            За да направиш това, което си цитирал първото условие е термостата да е оригиналния. По спомен тук от форума, само той може да се отваря. Имаше нещо като капак на резба. Другите от магазина мисля, че бяха фабрично капсуловани. Как се разглобява има описано във форума из важните теми в раздел "ОХЛАЖДАЕНЕ" мисля или в краен случай търсачката.

                            Та идеята ми е, ако започнеш това начинание и махнеш капсулата, повече хич и да не я слахаш, а да си напъхаш един термостат от Ренеде 5 /10-12лв/ в маркуча както сме направили не малко хора във форума. Не написа как се държи стрелката за Т на таблото и може първоначалния ти проблем да е бил свързан с термостата и циркулацията на антифриз през него.

                            Ето няколко линка, тоест само един, но оттам има и още: http://www.fiatforum.bg/showthread.p...=1#post1181932

                            Пък, ако си сигурен, че термостата си е наред ще го оставиш и имаш едно наум занапред да си приготвиш към 80-100лв за оригинален.

                            Проверява се чрез варене в тенжара или подходящ съд и един термометър да отчиташ кога отваря.

                            Благодаря, че споделяш как се развиват нещата и пожелавам благоприятен завършек на ремонта.

                            Успех!
                            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте и Весела Коледа.
                              Темата все още е активна, но няма особено развитие или по-скоро има нови каръщини.
                              Промивката отпада, а момента с термостата от Реното ще го пропусна. Като стигна до смяна на термостат ще сложа нещо което е за този автомобил. Първоначалните болежки ги излекувах, смених радиатора, позакърпих кабелите, нов резистор на перката, нов антифриз, обезвъздушаване и т.н. Колата на място се държеше добре като изключим едно сълзене от долният маркуч на радиатора което се усилваше като позагрее двигателя. Оставих двигателя да поработи докато омекнат маркучите, за да стегна хубаво скобите и с това си реших проблема. Дойде време за тест драйв, всичко изглеждаше добре, но след няма и километър двигателя започна да работи така всякаш липсва някой цилиндър или и свършва горивото. Успях да я добутам до място за паркиране. В момента колата завърта и гасне. Бушона на бензиновата помпа е здрав, помпата "бръмчи", но не успях да разкача бензинопровода, за да видя дали реално работи. Зарязах я така за няколко дена покрай празниците. Днес отидох да я видя и под двигателя имаше петно което мязаше на натифриз. Нивото в казанчето е спаднало значително и от долният маркуч на радиатора имаше сълзене. Приключението продължава.

                              Поздрави

                              Коментар

                              Working...
                              X