Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво/а JTD 105 смяна радиатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво/а JTD 105 смяна радиатор

    Здравейте,

    Нещо ми тече радиатора и мисля да го сменя възможно най-скоро.
    Търсих в ръководството как се сменя радиатора. Не успях да намеря информация.
    Някой би ли споделил опита си ?
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    #2
    влади кой радиатор ти тече.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Водния в коша на мотора.
      Click image for larger version

Name:	IMG_20170912_131701.jpg
Views:	1
Size:	339,8 KB
ID:	2094984
      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

      Коментар


        #4
        вземи си нов не е скъп няма да е повече от 100 лв. монтажа е елементарен. може да го пипнем събота неделя само си намери радиатор. и ако може да минеш да свалиш датчика че съм на инжекции и не мога да се сгъна.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Намерих единствено процедурата за ТД в том 3; стр. 246., обаче аз карам JTD105.
          Преди доста години сменях термостата, но нямам никакъв спомен как става. Единствено си спомням, че източих антифриза чрез долните пробки на радиатора. После обезвъздуших през двете горни.
          @Банков, в другата тема ми каза, да си купя стар радиатор от ЖТД, а в тази - нов ?
          04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

          Коментар


            #6
            там вили пита за радийтор на парно.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Внимавай с новите радиатори!
              Често пъти имат два или три пъти по-малък брой тръбички от оригиналният.
              На магистралата в жегата с климатик колата започва да грее.
              Три години се борих с такъв киатаец на Алфата, докато си намеря отново оригинален.
              Сега колата никога не преминава 90 градуса.
              Смяната е супер аналогична с тази на ТД.
              Ръководството ще ти свърши работа.
              Радиаторът ако ще е нов, да е на водещ производител.
              Ако не - втора употреба оригинал, с опция да се върне, ако тече.
              1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

              Коментар


                #8
                Форума не е толкова активен, както беше преди години.
                Струва ми се, че това, което чета в менюъла за ТД100 е за модел без климатик. Т.е. не ми е ясно как да извадя водния радиатор без да падне фреоновия след като фреоновия се държи за водния.
                04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                Коментар


                  #9
                  Говоря общо, защото точно на твоя модел не съм виждал как е, но на няколкото коли, на които съм си го сменял, винаги се е държал климатичния за водния, водния лежи на гредичката под него, а климатичния понеже е лек и тънък се държи към водния в разни винтчета. Никога не ми се е налагало да изпускам фреона, абсурдно ми се струва да бъде направено така.
                  Обикновено винтчетата се развиват или през бронята под номера или отгоре се бърка между климатичния и бронята.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Няма да падне - държат го тръбите!
                    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                    Коментар


                      #11
                      Сега аз да ви кажа как става
                      Задължително се сваля гредата (така я наричам аз) над радиатора. Хваната е с по два болта за калниците и с по един болт над бронята.


                      Така вече се открива поле за работа. На снимката кондензатора (радиатора) на климатика липсва. По-долу ще обясня защо.



                      След това отделяте климатичния радиатор от водния. Държи се в чететите си края на по един болт. Гайката обаче е в пластмасовата част на водния вадиатор.
                      Горните два се развиват без проблеми. Долните обаче са ръждясали яко и квадратните гайки превъртат в пластмасата или направо болтовете се късат.

                      Ако успеете да развиете болтовете сте почти готови. Само развийте скобите на двата маркуча и вадите радиатора нагоре.

                      Сега какво се случи при мен....
                      Вчера без да вадя гредата (защото сетнешния ми акъл дойде днес) се опитах да извадя двата радиатора заедно с перките заедно...
                      Пълен абсурд. После отделих перките от радиатора, едва ги извадих.
                      После се опитах да развидя четерите болта на климатичния радиатор. Горните два са лесни, но долните.... едниния се скъса, а на другия гайката превърташе в пластмасата.
                      Изпонадрах си ръцете, целия бях в масло, защото моята кола е като лейка и всичко е свинщина.
                      Неуспях да ги отделя. Сега някой щя пита защо не ги извадих заедно. Не става. В дясно, горния край на климатичнич радиатор е хванат с една алуминиева тръбичка с къс маркуч. Не позволява много движение.

                      Принудих се да изпусна малкото останал фреон и да развия накрайниците на маркучите. Така вече извадих двата радиатора заедно.
                      Монтирах новия воден без климатичния. Обаче това не ми даде спокойствие и днес за 15 мин успях да оправя бакиите като махнах гредата.

                      Ето как би трябвало да изглеждат двата радиатора заедно.



                      Та изводите са:
                      1. Махнете гредата.
                      2а. Ако ви се развиат 4-те болта, които държат климатичния радиатор към водния - супер! Вадете водния.
                      2б. Пробвайте да извадите радиатора леко от тампоните и го бутнете към мотора. Легнете под колата и със секачки освободете винтовете като леко счупите пластмасата. Сами ще видите как.
                      2в. Ако не стане горното, изпуснете фреона, махнете маркучите на климатика и вадете и двата радиатора заедно.

                      BTW: О-пръстените на климатичния радиатор са два. Зеления е 15х2,2мм. 15мм въбшеш диаметър, 2,2мм дебелина. Ще сменя единия, че нещо изпуска от него.
                      Качете, темата във важните, за да спести време на някой друг нещастник като мен И без това има 4 важни теми в раздела.
                      Последна редакция от vgeorgiev; 17.09.2017, 23:41.
                      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                      Коментар


                        #12
                        Съжалявам за късното включване, но пък ми имаш телефона... По принцип съм сигурен, че съм го писал, но не мога да го намеря.

                        Радиатор на този автомобил, с този двигател, с климатик, се сменя така, без сваляне на гредата (ако по автомобила всичко е нормално и както трябва):

                        1. Свалят се клемите от акумулатора.
                        2. Свалят се въздуховодите над радиатора.
                        3. Сваля се долната кора.
                        4. Отваря се капачката на разширителния съд.
                        5. Отвива се долната пробка, която е вдясно, откъм двигателя. Може да се отвие малко без да се сваля, за да тече бавно и да не се губи никакъв антифриз. Обаче става наистина бавно. Източва се всичко, докато спре да тече.
                        6. Двата дебели маркуча се стискат няколко пъти заедно, като така изтича още антифриз от тях.
                        7. Махат се скобите на маркучите и се вадят от радиатора.
                        8. Откачат се буксите от вентилаторите и буксата от релето, което е горе вляво на корпуса на вентилаторите и цялото окабеляване се премества да не пречи към акумулатора.
                        9. Развиват с болтовете, които държат корпуса с перките към радиатора
                        10. Внимателно се вади нагоре целия корпус и се изнася извън коша. Преди монтаж се проверява дали някоя перка не стърже в корпуса в работно положение. Често срещан проблем е при стари коли, защото тампоните са се износили и перките са увиснали.
                        11. Развиват се болтовете, които държат климатичния за водния радиатор
                        12. Климатичния се подпира внимателно на гредата или се укрепва по друг начин, за да не е под напрежение.
                        13. Преди изваждане - виж къде точно в гредата ляга водният радиатор и колко е влязъл в тампоните. При монтаж трябва да легне по същия начинн. Водният радиатор се вади нагоре, накъдето излязоха и вентилаторите. Трябва да се развият винтовете, които държат пластмасовите стойки за горните тампони и самите горни тампони да се извадят. Има един тампон - долния десен, който излиза заедно с радиатора. Би трябва да е наличен на новия радиатор. Другите три тампона остават по местата си и на тях се монтира новият радиатор.

                        Всичко се сглобява в обратния ред. Препоръчвам да се подложи шайба между монтажните планки на корпуса на вентилаторите и мястото, на което лягат върху радиатора. Полезно е за да не задере нещо между вентилатора и радиатора, както при мен.

                        Всички болтове се почистват от ръжда и се гресират.

                        Силно препоръчвам да се налее нов антифриз с подходящата концентрация, особено ако не е бил сменяван през последните 3 години. В общи линии - колкото е изтекло - толкова ще събере.

                        Коментар


                          #13
                          Един от малкото радиатори, с двата маркуча, най-отгоре...
                          И това ако не е удобство!
                          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                          Коментар

                          Working...
                          X