Попаднах на това във форума на Шкода и мисля, че ще е полезно за някой
Цитат:
Да си припомним мнението на професионалиста:
"За използването на климатика - това за пускането и спирането на този тип компресори при различните обороти на двигателя не е точно така, както е обяснено, защото те постоянно се въртят от двигателя (постоянно зацепени са) и пускането и спирането става посредством електронен клапан, управляван от контролера. То това им е най-хубавото спрямо старите. Клапана плавно пуска и спира компресора при всякакви обороти на двигателя като му регулира мощността между 3 и 97% .Реално компресора никога не е напълно спрял, а работи на 3%,като когато работи максимално, е на 97%. Това става електронно и доста плавно. Ако сте гледали данните в контролерите, при цъкане на копчето "AC" или както е реализирано пускането на компресора, натоварването на компресора нараства плавно за около 20 секунди от 3 до 97%, а не става от раз като при старите,което да налага да си в ниски обороти. При по-старите компресори има рязко натоварване, защото шайбата се върти с примерно 4000 оборота, а оста и буталата не се въртят и като цъкнеш копчето,бобината залепва двата диска един към друг и оста рязко тръгва да се върти с примерно 4000 оборота, както и бутала и всичко навътре. Това им разказва играта,макар че има демпферни успокоители на шайбите, те не могат да поемат толкова голямо натоварване. При новите компресори контролера може да го остави на произволни проценти,според нуждата - ако има нужда да охлажда,му дава зор, ако няма нужда, го държи примерно на 20, 30 или 40% с цел икономия на мощност и по-добра ефективност. Реално е заблуда, че компресора е напълно спрял - шайбата си се върти,съединителя си се върти, оста си се върти и буталата имат леко движение.Това е така от 1-вия оборот на двигателя още по време на запалването.
Има и още доста интересни неща като продължение ето тук https://www.skoda-bg.com/forum/viewtopic.php?t=487&start=20
Цитат:
Да си припомним мнението на професионалиста:
"За използването на климатика - това за пускането и спирането на този тип компресори при различните обороти на двигателя не е точно така, както е обяснено, защото те постоянно се въртят от двигателя (постоянно зацепени са) и пускането и спирането става посредством електронен клапан, управляван от контролера. То това им е най-хубавото спрямо старите. Клапана плавно пуска и спира компресора при всякакви обороти на двигателя като му регулира мощността между 3 и 97% .Реално компресора никога не е напълно спрял, а работи на 3%,като когато работи максимално, е на 97%. Това става електронно и доста плавно. Ако сте гледали данните в контролерите, при цъкане на копчето "AC" или както е реализирано пускането на компресора, натоварването на компресора нараства плавно за около 20 секунди от 3 до 97%, а не става от раз като при старите,което да налага да си в ниски обороти. При по-старите компресори има рязко натоварване, защото шайбата се върти с примерно 4000 оборота, а оста и буталата не се въртят и като цъкнеш копчето,бобината залепва двата диска един към друг и оста рязко тръгва да се върти с примерно 4000 оборота, както и бутала и всичко навътре. Това им разказва играта,макар че има демпферни успокоители на шайбите, те не могат да поемат толкова голямо натоварване. При новите компресори контролера може да го остави на произволни проценти,според нуждата - ако има нужда да охлажда,му дава зор, ако няма нужда, го държи примерно на 20, 30 или 40% с цел икономия на мощност и по-добра ефективност. Реално е заблуда, че компресора е напълно спрял - шайбата си се върти,съединителя си се върти, оста си се върти и буталата имат леко движение.Това е така от 1-вия оборот на двигателя още по време на запалването.
Има и още доста интересни неща като продължение ето тук https://www.skoda-bg.com/forum/viewtopic.php?t=487&start=20
Коментар