Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с климатик - радиатор и клапи за въздух - Фиат Мултипла

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с климатик - радиатор и клапи за въздух - Фиат Мултипла

    Колеги имам нужда от съвет. Климатика се оказа, че не работи изобщо – на диагностиката показа ниско налягане. Закарах я колата и майсторите тържествено заявиха, че големия радиатор (пред мотора) изпуска. Едни цени ми дадоха, които не искам да коментирам. Златна ми излезе тая кола, ама това е друга тема. Това, което искам да обсъдя с вас е -
    1 Втора ръка радиатор-имам познати и отсътъпки, но под 160 лв нов не мога да си намеря. Затова потърсих втора ръка. Намерил съм два на скормни цени – около 20 лв бр., ама има ли вариант да ги тествам преди монтажа(в домашни условия)? Какво да гледам, като ги купувам?
    2 Монтаж на радиатора. Свалям водния и почвам климатичния, с това ще се справя. Обаче има ли нещо друго, което се сменя при тази интервенция – визирам някакви филтри на с-мата(нямам в предвид кабинния)? Някой запознат ли е да даде съвет какво още освен радиатора е нужно да се подмени? Някакви гумени пръстени или друго?
    3 Клапи за посоката на въздуха. Последно питане е за клапите на въздуха, които явно са блокирали, защото по- долу не иска да слезе врътката(виж снимката с жълта стрелка) . Не мога да ги накарам да духат в посока предното стъкло, явно има механично препятствие. Къде да погледна? Трябва ли да се сваля таблото, че не виждам къде се намират тези жила?
    Click image for larger version

Name:	DSC_0207.jpg
Views:	1
Size:	279,7 KB
ID:	2167052
    Темата стана дълга, но моля да ме извините.
    тралала

    #2
    проверява се т надуване и манометър.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Радиатора ще е нов. Нищо свястно не намерих 2работа. Ясно, че нов висок клас няма да стане. Затова препоръчайте "средни" марки и магазини с добри цени.
      тралала

      Коментар


        #4
        Моя радиатор има малки пропуски. Като ми остане време мисля да го запоя за експеримент. За клапата - ами свалят се горните кори после пластмасовия панел и от долу на панела се вижда механизма - зъбни предавки от пластмаса. Цялата сглобка е от 1 шепа винтове и няколко пружинни сглобки. Трябва внимателно да се разглабя че е много вероятно някой по скрит болт да не се види.
        Най скрития е под решетката в дясно от жълтата стрелка (на твоята снимка) !
        Като си свалях панела изряах от дунапрен и двойнолепещо тиксо уплътнение че старите дунапрени бяха на каша. Ако стигнеш до там ще видиш за какво говоря.
        Последна редакция от badbad; 15.05.2017, 23:52. Причина: редакция на грешки.
        FIAT BRAVA 1.4 12v. на тъщата.
        FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 1999

        Коментар


          #5
          Така - рапорт за свършената работа. Нов тайвански радиатор, сваляне и качване от моя страна. След пълненето се оказа, че клапана е позапушен - влязоха 400 гр фреон(при заводски показатели 450). Ако не се отпуши по-натам и него ще сменям, но засега климата работи отлично.

          Остана проблема с клапите за въздуха. Като остане време и това ще го изследваме.
          тралала

          Коментар

          Working...
          X