Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вентилаторът на парното на Крома не работи на нито една степен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колеги и аз сутринта установих, че ми е отказал вентилаторът на парното. 3-4 дни не бях карал колата, не знам дали има връзка, но не работи. Ще видя тези дни дали няма да сработи от само себе си, като при колегата, но при всички положения сигурно ще трябва да намеря къде е проблема. Имам следните въпроси, ако може някой да каже:
    1. Трябва ли да се свали жабката, за да се достигне до буксата на вентилатора или може да се достигне и отдолу без да се сваля жабката?
    2. Къде се намира тази дренажна тръба, за която колегата pplk говори, да проверя дали случайно не е запушена?
    3. Ако се окаже резисторния блок, може ли да се намери нов или трябва втора ръка да търся?
    4. Колега noriaga, може ли да кажеш кой номер предпазител да проверя, да не търся в книжката кой точно е за вентилатора на парното?
    Fiat Croma 1.9 16V MJet

    Коментар


      #17
      Не трябва да сваляш жабката, но има една стиропорена кора, с която трябва да си внимателен. Дренажната тръба е пред филтъра за купето, по спомен, пълни се с листа и боклуци и се запушва, и водата влиза през филтъра директно върху вентилатора.
      207 тиква автомат
      новокромаджия 2.4 печка

      Коментар


        #18
        Свалих вентилатора, чист е, няма ръжда, малко прах само. Врътнах перката на ръка малко, свързах буксата за проба и взе че тръгна, а преди да тръгна да го свалям пробвах пак за всеки случай, свалях и размърдах захранващата буска, но не въртеше. Или е било блокирало малко или пък при свалянето се размърдала буксата от резисторния блок към моторчето и нещо се е наместило.
        Въпросът е как да смажа, има едни три болта, ако ги развия дали ще извадя моторчето с перката от корпуса, за да имам достъп да смажа лагера? Колега pplk, ти как смаза твоя и с какво?
        Fiat Croma 1.9 16V MJet

        Коментар


          #19
          При мен пак взе да прави мизерии вентилатора. Като паднаха температурите и ту спира ту работи. Общо взето последните дни при ниските температури, сутрин като тръгна - не работи и след малко каране си тръгва от самосебе си.
          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

          Коментар


            #20
            Най-лесното, което може да пробваш първоначално, ако ти се занимава, е да свалиш само резисторния блок (мисля че беше на няколко болта) и да напръскаш с контактен спрей буксите.
            Fiat Croma 1.9 16V MJet

            Коментар


              #21
              valtera_ написа: Преглед на мнението
              Най-лесното, което може да пробваш първоначално, ако ти се занимава, е да свалиш само резисторния блок (мисля че беше на няколко болта) и да напръскаш с контактен спрей буксите.
              Свалях го него, но виж не се сетих да напръскам буската. Иначе вентилатора тръгнах да го свалям, но най-крайните 2 болта са много завряни и нямам подходяща тресчотка да ги развъртя.
              Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

              Коментар


                #22
                noriaga написа: Преглед на мнението
                Свалях го него, но виж не се сетих да напръскам буската. Иначе вентилатора тръгнах да го свалям, но най-крайните 2 болта са много завряни и нямам подходяща тресчотка да ги развъртя.
                Да наистина са много забутани тия болтове, аз тогава успях да ги сваля с подобна като на прикачената снимка отвертка с тресчотка с такъв удължител и пак беше зор.
                Прикачени файлове
                Fiat Croma 1.9 16V MJet

                Коментар


                  #23
                  valtera_ написа: Преглед на мнението
                  Да наистина са много забутани тия болтове, аз тогава успях да ги сваля с подобна като на прикачената снимка отвертка с тресчотка с такъв удължител и пак беше зор.
                  Мдаа някаква такава приставка ще трябва да си взема. Уикенда ще го сваля да го почистя и смажа. Макар, че това спиране и тръгване (и спирането е все като е студено сутрин и не е работил поне 10 часа) все си мисля, че е нещо от тази плочка или захранването до нея.. някоя студена спойка знам ли
                  Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                  Коментар


                    #24
                    Оправих го най-накрая вентилатора. Беше запекъл яко, смазах го и сега е като хеликоптер Тегаво се сваля обаче.. освен винтовете отдолу има и 2 щипки, които за да разкача се наложи да сваля жабката за да имам достъп...
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #25
                      Много благодаря за темата и постовете!!!

                      Коментар

                      Working...
                      X