Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

датчици температура Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    датчици температура Браво

    Колеги, вкарал съм се в голям филм.
    Не ми работи първа степен на вентилаторите на радиатора за охлаждане, която се включва на 87 градуса. Втора работи. Всичко беше измерено и проверено. На екуто подадох маса на крака който управлява вентилаторите и те сработиха. След разглабяне на екуто реших че там всичко е ОК и няма нищо изгоряло. Сетих се да закача ФЕС и там имаше тестове на вентилаторите, като и първа и втора степен си работят. След като се филмирах какво се случва и ровене в нета разбирам че май има 2 датчика за температура. Явно е че единия който показва таблото и който чета с диагностиката работи. Предполагам другия се изпозлва от екуто за определяне дали да се включват перките и на каква степен. Та въпроса е може ли някой да каже къде е този датчик и дали наистина са два?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

    #2
    Ако може и някой да каже нормални температури за включване на първа и втора степен, защото колкото повече чета толкова повече различни неща срещам. В ръководствата не пише за JTD моторите иначе за бензинките са си написани перфектно. Аз предполагах че трябва да се включи първа на около 87, защото винаги на толкова е седяла колата когато е загряла, но след проба снощи излезе че се включва на 97... такива градуси не е виждала колата освен напъната по беленския баир :D
    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

    Коментар


      #3
      Първа на 97 втора на 102/3 някъде.
      Ако си с два датчика което се съмнявам единия е на главата но той е само за показанията на таблото. Всичко друго минава през тоя на термостата. Освен ако не си с двусикционен на термостата.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        S_BANKOV написа: Преглед на мнението
        Първа на 97 втора на 102/3 някъде.
        Ако си с два датчика което се съмнявам единия е на главата но той е само за показанията на таблото. Всичко друго минава през тоя на термостата. Освен ако не си с двусикционен на термостата.
        Какво ще рече двусекционен? На термостата датчика ми е с 3 кабела... Интересно защо не съм забелязвал температурата да се вдига над 87 при положение, че явно и тогава не са се включвали вентилатори...
        Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

        Коментар


          #5
          Три пина на датчика значи си с двусекционен датчик. Единия пин е за таблото. Другия пин е за екуто. Третия е маса. Как точно я хвана тая температура от 87 градуса.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Има два датчика. Единият е датчикът на термостата - управлява индикацията на таблото и дава информация на ECU за корекции по горивната система. Този датчик е с отрицателен температурен коефициент - съпротивлението му пада с нарастване на температурата. Вторият сензор се води двоен термоконтакт (термостатен ключ) с хистерезис, който се намира на радиатора. По него се управляват степените на вентилаторите. Температурите на сработване на контактите съм изкарал по-долу - за TD100 са, но и при JTD ще са същите. При JTD от тези години вероятно нещата стоят по същия начин, вероятно и датчиците са едни и същи. Разликата между термостатите за бензиновите и дизеловите агрегати е в темепратурата на превключване. При коли без климатична инсталация датчикът е само с един контакт - вентилаторите имат една степен. Датчикът изглежда като на последната снимка, на нея е дадена и схема.

            По това описание, което даваш, вероятно термоключът ти прави парчета. Щом компютърът успява да форсира вентилаторите в първа степен през диагностиката, значи всичко от дискретните изходи на ECU, през реостатите до вентилаторите също ти е здраво!



            Click image for larger version

Name:	Image 1.png
Views:	1
Size:	21,2 KB
ID:	2093885Click image for larger version

Name:	Image 2.png
Views:	1
Size:	26,0 KB
ID:	2093886Click image for larger version

Name:	s-l500.jpg
Views:	1
Size:	21,2 KB
ID:	2093887
            Последна редакция от PSG; 05.10.2016, 10:18.

            Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

            Коментар


              #7
              Скоростта на перката се определя от термодатчиците , но се регулира от т.наречения реостат/съпротивление/ което обикновено се намира до релето за перката.В случай на изгорял реостат 1ва степен не функционира.Надявам се да съм помогнал
              koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

              Коментар


                #8
                Константинов написа: Преглед на мнението
                Скоростта на перката се определя от термодатчиците , но се регулира от т.наречения реостат/съпротивление/ което обикновено се намира до релето за перката.В случай на изгорял реостат 1ва степен не функционира.Надявам се да съм помогнал

                @Lapd87--> "Всичко беше измерено и проверено. На екуто подадох маса на крака който управлява вентилаторите и те сработиха."

                Колега Константинов, няма как да стане да сработиш задвижването на
                вентилаторите от ECU, (да накараш степените да сработят) като е описал Автора на темата и да търсим проблема в "гасящите" съпротивления. Ако те са заминали I-ва степен никога няма да сработи!
                Последна редакция от Flow; 15.10.2016, 21:01.
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар

                Working...
                X