Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

компресора включва, фреон на max(620 г), студ ЙОК

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    компресора включва, фреон на max(620 г), студ ЙОК

    Мъките ми продължават. Първо малко предистория. Преди година и половина се ударих леко. В следствие на което, смених двата радиатора и се оказа, че има скъсана тръбичка на входа на дехидратора. Тогава не я смених и от тогава не бях включвал климатика. Да уточня, че преди това си работеше съвсем нормално. Тази година обаче ми писна да се пържа в колата и реших да възстановя системата. Взех от колега от форума скъсаната тръбичка в комплект с дехидратор. Вчера всичко беше монтирано на място. След това вакумиране на системата. Оставихме я на манометри на вакум около 10-15 мин. стрелките не мръднаха. След това пристъпихме към пълнене. Мисля, че пълненето беше от страна на ниското. Пълненето стана с автоматична везна, която я нагласихме да изключи на 620 гр. По средата на зареждането, запалих и включих климатика. Шайбата се задейства и компресора завъртя. И от там на татък НИЩО. Всички врътки ги ръчках на всички посоки и пак нищо. В купето въобше не влиза студен въздух. Духа въздух с температура на околна среда. Нагласих го на HI, веднага почна да духа горещо, след това на LOW и пак околна температура. Незнам какво да правя и какво да гледам. След като го заредихме и оставихме да работи му закачихме манометрите на високото и ниското. Показанията бяха: високо около 14-15 bar, ниско около 1.5-1.8 bar. Тези стойности при околна температура около 33-34 гр. Целзий.Челния радиатор е сравнително чист. Друго не се сещам вече какво да пиша. А и още нещо се сетих. Като се пусне компресора от централните духалки се чува нещо като свистене. Това свистене не се влияе от вентилатора. Като го изключа и постепенно утихва свистенето.Всякъкви съвети ще са ми полезни. Благодаря отново предварително.
    Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
    Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

    #2
    Свистенето се получава когато фреона е малко.
    Ситроен Ксантия HDI-110 +++
    Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
    Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M

    Коментар


      #3
      Дехидратора е вид филтър и тая част по принцип....избягвай да я взимаш втора ръка, защото не знаеш какво купуваш. За колко толкова евтино ще го вземеш втора ръка, като нов не вярвам да е повече от 50 лева?Но налягането ти е в норма, което значи, радиаторчето си е на място, изпарението върви нормално, остава нещо по клапите да не ти е наред.

      Коментар


        #4
        подкрепям мнението на колегата salvador ако дебелата тръба на климатика е студена и вътре духа пак хладко тогава търси проблема в клапите.Вижте и стойностите при форсирана до 2000 оборота кола.

        Коментар


          #5
          Да допълня наблюдения от вчера. Бях пуснал климатика след работа на връщане. Разстояние около 10 км. Компресора работеше през цялото време. Не е изключвал самичък. Духа си топло. Свистенето за което споменах беше на "приливи и отливи". Демек ту намаляваше до печети изчезване, ту се появяваше. Като се прибрах отворих капака и бутах тръбите, които влизат и излизат от купето. И двете са топли. Конденз няма под колата.
          Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
          Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
          Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

          Коментар


            #6
            Пипни тръбата от дехидратора към купето. Трябва да е топла до гореща. Ако е хладна свменяй дехидратора с нов. Под 30лв е.
            еx-fiat bravo 1.6 16V
            now-fiat marea 1.8 16V

            Коментар


              #7
              klima написа:
              Пипни тръбата от дехидратора към купето. Трябва да е топла до гореща. Ако е хладна свменяй дехидратора с нов. Под 30лв е.
              дехидратора го взех от еврото за 15лв с с малка отстъпка.смени го с нов но се съмнявам да е от него.
              fiat bravo 1.6 16v gt
              fiat marea 1.9 8v jtd
              fiat punto 1.7 td
              fiat marea 1.6 16v

              Коментар


                #8
                НЕ е дехидратора щом прави 15бара определено имаш запушване в капилярната тръба.
                Обичам си работата.

                Коментар


                  #9
                  Valentin_V написа:
                  НЕ е дехидратора щом прави 15бара определено имаш запушване в капилярната тръба.
                  Колега мареята не е с капилярна тръба а с трв. Това е втория възможен проблем.
                  еx-fiat bravo 1.6 16V
                  now-fiat marea 1.8 16V

                  Коментар


                    #10
                    Преди ТРВ -то има цедка и най-вероятно е запушена. "Лекува" се с коресилин, като откачаш тръбите от компресора, наливаш в дебелата/ смукателна/ тръба около 50гр. и продухваш през нея с въздушен компресор. Повтаряш процедурата 3-4 пъти, след което оставяш системата отворена 1-2 дни и зареждаш с фреон. Същия проблем имаше Бравото на жена ми и го оправих по този начин.Поздрави!
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      #11
                      pplk написа:
                      Преди ТРВ -то има цедка и най-вероятно е запушена. "Лекува" се с коресилин, като откачаш тръбите от компресора, наливаш в дебелата/ смукателна/ тръба около 50гр. и продухваш през нея с въздушен компресор. Повтаряш процедурата 3-4 пъти, след което оставяш системата отворена 1-2 дни и зареждаш с фреон. Същия проблем имаше Бравото на жена ми и го оправих по този начин.Поздрави!
                      Благодаря за идеята. Това бих го пробвал, защото ако трябва да се сменя това трв, просто ще си карам без клима. С тази хамалогия не ми се занимава. Като казваш дебелата тръба имаш впредвид от страна на ниското налягане нали?
                      Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                      Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                      Коментар


                        #12
                        Точно! Ако има възможност да продухаш само изпарителя, но задължително обратно на движението на фреона, би било по-добре. По спомен на Бравото не ставаше. Имай предвид, че не трябва да остава никакъв кореселин в системата и по никакъв повод не трябва да попада в компресора. Продухваш с въздух максимално дълго време. Ако има някакво запушване по системата, 99% е в цедката преди ТРВ-то.
                        207 тиква автомат
                        новокромаджия 2.4 печка

                        Коментар


                          #13
                          Обикновено това дето запушва цедките е като катран и трудно се маха трябва и механично с четка да се измие.
                          Обичам си работата.

                          Коментар


                            #14
                            Какво е ТРВ?
                            "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

                            Коментар


                              #15
                              ilian4o88 написа:
                              Какво е ТРВ?
                              Води се терморегулиращ вентил. И представлява нещо като иглен кран, през който преминава фреона преди да навлезе в изпарителя. На живо не съм го виждал, това е само инфо от нета. Може и да греша.
                              Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                              Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                              Коментар

                              Working...
                              X