Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Перка радиатор охлаждане без 1,2-степен Fiat Punto 1.2 MK2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Перка радиатор охлаждане без 1,2-степен Fiat Punto 1.2 MK2

    Здравейте колеги!Имам следния проблем с моето puntо проблемът се изразява в това, че колата прегрява поради това, че перката не желае да сработи.Предисторията е, че преди около 6 месеца претърпях лека катастрофа в която се наложи да сменя радиатор на климатик и радиатор за охлаждане.Перката беше в състояние в което просто се беше огънала заедно със радиатора и запецнала с някое витло в него.Предполагам поради това, че колата беше в движение и реших да я изкарам от мястото на прозшествието на самостоятелен ход перката се е опитвала да се включи при определената температура но не е успяла и нещо от там е укасило.(само предположение)Нещата до който стигнах опитвайки се да разреша прболема са следните:1.Проверих дали перката след всичките и проблеми работи като я дадох директно на 12в и тръгна на пълна консумация както би трябвало да работи след сработване на 2-рото реле за в-ра степен.2.Стигнах до Релета намерих общо 3 релета и 1 бушон свързани с охладителната система P06 P07 това което установих е, че 1 от релетата е за вентилатора в купето другите 2 релета едното за 1-ва степен другото за 2-ра степен на охладителнната система. Всичките релета са изрядни напълно като до тях също има ток защото когато отворих реле P07 гигантско реле на 30A което докоснах пластинката с ръка и вентилатора тръгна.Това ме наведе на мисълта, че има нещо което кара това реле да сработи като предполагам това е ECU-то и по-точно данните от температурния датчик към ECU-то.3.Намерих един зелен накрайник до тръбата за охлаждащата течност под карбуратора от него излизат два кабела който отиват някъде по трасето.Разбрах, че това е температурния датчик.За да си направя експеримент реших докато колата е запалена и работеща и ако евентуално този датчик сдаде багажа повреме на движение ECU-то би трябвало да направи нещо по-въпроса като активира най-малко перката на радиатора на втора степен за да предотврати прегряване на двигателя и последвали проблеми от това но уви след последвало вадене от куплунга оборотите на двигателя зайграха за секунди и след това се нормализираха, но следа от включване на перка нямаше.Най-вероятно в момента в който зайграха обротите е подало някъде повечко ток от което алтернатора не е издържал на напрежението и е било нужно секунда и половина две за да се нагоди според консумацията.Дори след това уви перката пак не успя да тръгне.4.Закачих колата с едно Bluetooth устройство на OBD2 протокола което съм ползвал преди време чисто и просто за да трия грешки и да проверявам какво се случва като температура от време на време и т.н. Имам и VAG K-Line с Fiat ECU скан но за момента грешките от Bluetooth устройството задоволиха нуждите ми а именно те са U1602 - U1602 is manufacturer specific and is ’keycode minicrypt, in other words key not read correctly so we can disregard thisP0480 - Cooling Fan Relay 1 Control CircuitP0481 - Cooling Fan Relay 2 Control CircuitОт това което виждам разбирам, че отново се завъртаме към релетата но при повторна проверка на всички релета се оказа, че всички работят безупречно. Сменени части по колата с нови поради наличието на този проблем по охладителната система:Термостат - Служи за вътрешния цикъл на водата в блока на двигателя когато стигне определена температура отваря веригата да се завърти през големия радиатор.Реостат - Доколкото разбрах служи за контролиране на първа степен на охлаждането.Уви и с неговата смяна нещата не се оправиха.5.Трябва да спомена също, че водната помпа в радиатора работи тъй като радиатора загрява до висока температура.6.Тестовете на температурата бяха 87 градуса при което когато колата остане на място започват да се покачват над 100 и стрелката в купето за температура се вдига.Толкова точна температура извадих от OBD2 интерфейса.7.Друго което забелязвам е, че когато натисна копчето на климатика както би трябвало след около 15-20 секунди би трябвало да се включи перката на първа и после на втора степен но това не се случва...Неща който останаха по трасето разбрах, че имало някакъв датчик на климатика на самия компресор който включвал всъшност перката когато налягането стане прекалено голямо или малко не съм сигурен.Този сензор служи ли също така за контрол на перката по-време на работа на двигателя с изключен климатик ? Ако е така най-вероятно трябва да сменя него но пък компютъра не казва нищо по-въпроса и самия климатик се чува "Щтракване" когато климатика заработи и след около 30 секунди работа се изключва и след около 10 -15 отново " ЩТРАК" и се включва климатика духа доста студено и всичко е наред но ме притеснява факта, че остана ли на място в задръстване колата стига почти до червено и се налага да включвам вентилатора на купето на 4 -та степен за да охладя поне малко течността в двигателя.Колеги Моля помагайте описах всичко каквото знам за проблема и каквото направих но не успях да разбера от къде идва и Ви моля за съдействие.П.С. Куплунга за релетата и бушоните го отварях и няма нагар няма окъсено или окислено всичките бушони са наред и както и релетата....Благодаря предварителнно на всички отзовали се!

    #2
    Up

    Коментар

    Working...
    X