Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Работна температура за Мултипла

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Работна температура за Мултипла

    Някой знае ли каква трябва да е работната температура за мултипла /фабр. метан 1999г/. На диагностика ми дава 97 и към 102 вкл. перката. Дали е ок или е малко висока?

    #2
    Нормална е, на 108 включва втората степен, иначе при по-студено време и извънградско, към 86-88 градуса трябва да държи.
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Благодаря

      Коментар


        #4
        Малко доразпитване по темата. Май само втората степен на вентилатора работи. Коя джаджа контролира коя степен да се включва? И до колко е фатално да работи само тя при положение че идва горещото лято?

        Коментар


          #5
          krasimir77 написа:
          Малко доразпитване по темата. Май само втората степен на вентилатора работи. Коя джаджа контролира коя степен да се включва? И до колко е фатално да работи само тя при положение че идва горещото лято?
          Имаш един резистор отпред до перката , или го даваш на късо и бавната става бърза или го сменяш с нов.http://axm-auto.com/index2.php?brand...show=1това е.
          FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

          Коментар


            #6
            Ще използвам темата и аз да попитам.
            Скоро си купих Мултипла и още не съм я опознал.
            В неделя за пръв път я карах извънградско по магистрала Хемус.
            Непрекъснато надблюдавах показанията на водата с притеснение. През повечето време показваше 5 чертички от скалата. На баирите дори и с малък наклон се качваше до 6-та, последната предди граничната зона. Вентилаторът се включваше на съответните скорости. Само на спускане падаше на 4.
            Въпросът ми е:
            Нормално ли е да загрява до такава степен на дълъг път или имам проблеми с охлаждането.
            Последна редакция от iiiopo; 04.06.2018, 23:10.

            Коментар


              #7
              Я си погледни радиатора по номер и марка, измии го, и виж термостата как работи, тестове за термостат във форума дал Господ
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                Мда, ще го направя. Да разбирам ли че толкова високи температури в тази ситуация не са нормални, за Мултиплата?

                Коментар


                  #9
                  Не знам за Мултипла чертички и милиметри, но ще ти кажа, че която и да е кола не бива да загрява извънградско при байр с повече от 5-6 градуса, а пускането на вентилатора трябва да бъде само при движение с ниска скорост, когато няма достатъчно обдухване.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Откакто смених термостата на моята, след като загрее поддържа непрекъснато 5 чертички .
                    Fiat Multipla 1.6 16v Bipower 2009

                    Коментар


                      #11
                      Да споделя какво направих по проблема и резултата.
                      Източих антифриза - обичайното кафяво, очаквах по голяма боза. Свалих радиатора, термостата и казанчето. Промих обилно радиатора с течаща вода, измих го и външно. Лъснах казанчето с морска сол. Тествах термостата в тенджера с вода и домакински термометър. Започва да отваря на около 95С, при вряща вода 100С, не беше отворен напълно. Не знам дали ми бяха прецизни измерванията, но прецених че не е добре и купих нов.
                      При свален радиатор и термостат промих с течашта вода останалата част от системата.
                      При демонтирането на перката, резистора се отлепи и падна. Явно се е крепял на магия и нищо чудно перката да не е сработвала винаги на 1-ва степен. Опитах се да го запоя но не ми се получи, пък и едното краче беше отчупено до дъно. Нов струва 20тина лева, но ей така за спорта си спретнах един на бързо от стар реотан. Малко сметки на специфични съпротивления дължини на реотана и тоци, две дупки на подходящи места в плочката и го закрепих с болтчета. Много смешно се получи но работи. Докога ще видим. Толкова нискоомно няма как да го премеря но по мои сметки е по-малко от фабричното 0.5 Ом.
                      Сглобих системата. Сипах вода, запалих до работна температура, источих. Така 3 пъти. След това заредих с антифриз. При източването явно не се изпразва до край защото ми побра само 4,5 литра антифриз, а до колкото знам трябва да е 7.
                      За два дни каране из града, следейки температурата варира меду 90 и 97С.
                      Утре ще карам извънградско и ще надблюдавам какво се случва.
                      Последна редакция от iiiopo; 10.06.2018, 00:02.

                      Коментар


                        #12
                        Така! Днес отново я юрках извънградско. Следих непрекъснато температурата с Torque на телефона. На равно и гогато няма зор варира между 93 и 97*. По баирите когато иска повече газ на по-ниска предавка, стига до 105* (рядко и за малко но стига). Вентилатора си сработва нормално. Около 95* се появява 5-та чертичка от скалата и включва 1-ва степен на вентилатора, към 101-103* 6-та чертичка и включва 2-а степен.
                        Не мисля, че е добре. И това при външна температура 25-27*, без климатик. Представям си при по-голяма жега и включен климатик...
                        Вентилатор работи, термостат сменен, радиатор промит... Какво остава друго? Водна помпа? Датчик? Недобро смазване?

                        Коментар


                          #13
                          Според мен е добре температурно.
                          Работят си и двете степени, което означава,
                          че и при 38 градуса навън пак ще имаш същите температури.
                          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                          Коментар


                            #14
                            При мен пуска перката на около 97
                            и аз си мисех че трябва да седи на около 90 както беше предишната ми кола
                            ама не
                            На Путоото карах на по ниски стойности виж датчика на колко отваря затваря
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              За сега оставям нещата в това състояние и ще продължавам да надблюдавам с повишено внимание.

                              Осван Мултиплата имам още 2 коли Ауди 80 (пред пенсия) и Дайхацу Фероза. Те имат различни поведения на температурата. Аудито в града по задръствания много загрява и непрекъснато включва перка, извън града кове на 90* и не мърда при всякакви ситуации. Ферозата обратно в града и на място не мърда над средата, извънградско по баири и жега, при повече обороти на по-ниски предавки качва над нормалната, тя е с перка на двигателя с виско муфа.

                              Коментар

                              Working...
                              X