Някой знае ли каква трябва да е работната температура за мултипла /фабр. метан 1999г/. На диагностика ми дава 97 и към 102 вкл. перката. Дали е ок или е малко висока?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Работна температура за Мултипла
Collapse
X
-
Нормална е, на 108 включва втората степен, иначе при по-студено време и извънградско, към 86-88 градуса трябва да държи."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
-
krasimir77 написа:Малко доразпитване по темата. Май само втората степен на вентилатора работи. Коя джаджа контролира коя степен да се включва? И до колко е фатално да работи само тя при положение че идва горещото лято?FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Ще използвам темата и аз да попитам.
Скоро си купих Мултипла и още не съм я опознал.
В неделя за пръв път я карах извънградско по магистрала Хемус.
Непрекъснато надблюдавах показанията на водата с притеснение. През повечето време показваше 5 чертички от скалата. На баирите дори и с малък наклон се качваше до 6-та, последната предди граничната зона. Вентилаторът се включваше на съответните скорости. Само на спускане падаше на 4.
Въпросът ми е:
Нормално ли е да загрява до такава степен на дълъг път или имам проблеми с охлаждането.Последна редакция от iiiopo; 04.06.2018, 23:10.
Коментар
-
Не знам за Мултипла чертички и милиметри, но ще ти кажа, че която и да е кола не бива да загрява извънградско при байр с повече от 5-6 градуса, а пускането на вентилатора трябва да бъде само при движение с ниска скорост, когато няма достатъчно обдухване.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Да споделя какво направих по проблема и резултата.
Източих антифриза - обичайното кафяво, очаквах по голяма боза. Свалих радиатора, термостата и казанчето. Промих обилно радиатора с течаща вода, измих го и външно. Лъснах казанчето с морска сол. Тествах термостата в тенджера с вода и домакински термометър. Започва да отваря на около 95С, при вряща вода 100С, не беше отворен напълно. Не знам дали ми бяха прецизни измерванията, но прецених че не е добре и купих нов.
При свален радиатор и термостат промих с течашта вода останалата част от системата.
При демонтирането на перката, резистора се отлепи и падна. Явно се е крепял на магия и нищо чудно перката да не е сработвала винаги на 1-ва степен. Опитах се да го запоя но не ми се получи, пък и едното краче беше отчупено до дъно. Нов струва 20тина лева, но ей така за спорта си спретнах един на бързо от стар реотан. Малко сметки на специфични съпротивления дължини на реотана и тоци, две дупки на подходящи места в плочката и го закрепих с болтчета. Много смешно се получи но работи. Докога ще видим. Толкова нискоомно няма как да го премеря но по мои сметки е по-малко от фабричното 0.5 Ом.
Сглобих системата. Сипах вода, запалих до работна температура, источих. Така 3 пъти. След това заредих с антифриз. При източването явно не се изпразва до край защото ми побра само 4,5 литра антифриз, а до колкото знам трябва да е 7.
За два дни каране из града, следейки температурата варира меду 90 и 97С.
Утре ще карам извънградско и ще надблюдавам какво се случва.Последна редакция от iiiopo; 10.06.2018, 00:02.
Коментар
-
Така! Днес отново я юрках извънградско. Следих непрекъснато температурата с Torque на телефона. На равно и гогато няма зор варира между 93 и 97*. По баирите когато иска повече газ на по-ниска предавка, стига до 105* (рядко и за малко но стига). Вентилатора си сработва нормално. Около 95* се появява 5-та чертичка от скалата и включва 1-ва степен на вентилатора, към 101-103* 6-та чертичка и включва 2-а степен.
Не мисля, че е добре. И това при външна температура 25-27*, без климатик. Представям си при по-голяма жега и включен климатик...
Вентилатор работи, термостат сменен, радиатор промит... Какво остава друго? Водна помпа? Датчик? Недобро смазване?
Коментар
-
За сега оставям нещата в това състояние и ще продължавам да надблюдавам с повишено внимание.
Осван Мултиплата имам още 2 коли Ауди 80 (пред пенсия) и Дайхацу Фероза. Те имат различни поведения на температурата. Аудито в града по задръствания много загрява и непрекъснато включва перка, извън града кове на 90* и не мърда при всякакви ситуации. Ферозата обратно в града и на място не мърда над средата, извънградско по баири и жега, при повече обороти на по-ниски предавки качва над нормалната, тя е с перка на двигателя с виско муфа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар