Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

пада темперетурата на двигатела

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    И аз се чудех още лятото, точно на това написано в книжката, че има някакъв additional heater, който се пускал при температури под 12 градуса, и си викам ще видим зимата, ама шанс хаха. А това дето духа от долу по-слабо значи не е само мое наблюдение.
    Fiat Croma 1.9 16V MJet

    Коментар


      #32
      Ok, сори, в Епер го няма, значи наистина няма.Супер, супер ама супер тъпо.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #33
        BO написа:
        Ако не изстива колата от парното зимата под 0 градуса, значи самото то не работи добре. Ето пример как изстива дизел при -12 градуса външна температура и парно на макс.
        Естествено, че ще изстива, когато генерираната топлина е по-малко от отдадената. Парното е на мах. и клапата на външен въздух. За това пиша, че клапата трябва да е затворена и вентилатора между 2 и 4/конкретно за Крома/, за да се намали количеството въздух минаващо през радиатора и да е на рециркулация, за да не обдухваш парното с постоянно студен въздух. Коефициента на топлоотдаване не е постоянна величина и зависи от разликата в температурата и/или дебита на топлоносителя и ако приемем, че е 20 градуса при -12 постъпващия въздух в купето е с температура +8, но генерираната топлина е по-малко от отнетата и тези +8 почват да намаляват. При рециркулация постъпва въздух е с температура -12,+8,+28 и т.н/ако приемем, че няма топлоотдаване в купето/ в затворен обем то тогава произведената топлина вече ще надхвърля отдадената и при изправен термостат двигателя ще достигне работна температура. При мен се получава и нямам оплаквания от парното. :D
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #34
          pplk написа:
          BO написа:
          Ако не изстива колата от парното зимата под 0 градуса, значи самото то не работи добре. Ето пример как изстива дизел при -12 градуса външна температура и парно на макс.
          Естествено, че ще изстива, когато генерираната топлина е по-малко от отдадената. Парното е на мах. и клапата на външен въздух. За това пиша, че клапата трябва да е затворена и вентилатора между 2 и 4/конкретно за Крома/, за да се намали количеството въздух минаващо през радиатора и да е на рециркулация, за да не обдухваш парното с постоянно студен въздух. Коефициента на топлоотдаване не е постоянна величина и зависи от разликата в температурата и/или дебита на топлоносителя и ако приемем, че е 20 градуса при -12 постъпващия въздух в купето е с температура +8, но генерираната топлина е по-малко от отнетата и тези +8 почват да намаляват. При рециркулация постъпва въздух е с температура -12,+8,+28 и т.н/ако приемем, че няма топлоотдаване в купето/ в затворен обем то тогава произведената топлина вече ще надхвърля отдадената и при изправен термостат двигателя ще достигне работна температура. При мен се получава и нямам оплаквания от парното. :D
          Евала! Най-сетне едно научно и точно обяснение, нещо такова ми се въртеше и на мен в главата, но неможех да го опиша така точно
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #35
            pplk написа:
            valtera_ написа:
            При мен дори да я понатисна колата качва малко температурата (едвам едвам почти до първата чертичка) и има няма след няколко минути пак на нулата стрелката без дори да пускам да духа много силно.
            За термостат си, твърдо! На мен ми правеше същия номер преди да го сменя. Сега стрелката кове средата без значение от температурата. През зимата държа клапата на вътрешна циркулация, а вентилатора между 4 и 2. Ако се запотят стъклата пускам за малко външен въздух..
            Колега, какъв какъв термостат сложи при смяната - VERNET, BEHR или друг?
            Fiat Croma 1.9 16V MJet

            Коментар


              #36
              Смениха ми го в сервиза, в който ми обслужват колата и не съм се интересувал от марката. Няма и как да попитам, защото беше преди близо две години. Съжалявам!
              207 тиква автомат
              новокромаджия 2.4 печка

              Коментар


                #37
                pplk написа:
                Смениха ми го в сервиза, в който ми обслужват колата и не съм се интересувал от марката. Няма и как да попитам, защото беше преди близо две години. Съжалявам!
                А ок, че се чудя какъв да си взема, а ти каза че си доволен, затова реших да попитам Поздрави
                Fiat Croma 1.9 16V MJet

                Коментар


                  #38
                  Сега в студеното време -15,-17 ,кромата загрява на първата чертичка за 10мин, както колегата по-горе обясни, нагласяте да върти въздуха в купето с намален вентилатор, в противен случай, вкарва ли "свеж"(леден въздух), няма сгряване...
                  1.9 16v multijet manual gearbox

                  Коментар


                    #39
                    donibrasco написа:
                    Сега в студеното време -15,-17 ,кромата загрява на първата чертичка за 10мин, както колегата по-горе обясни, нагласяте да върти въздуха в купето с намален вентилатор, в противен случай, вкарва ли "свеж"(леден въздух), няма сгряване...
                    Е, колега, при теб щом за 10 мин стига дотам си екстра :P При мен сутринта (-7 мисля че беше на таблото), чак след половин час в задръстванията (5-6 км разстояние), пуснато на вътрешна циркулация на 1 (само за около минута пуснах отвън въздух че се запоти стъклото, и веднага след това пак пуснах да върти вътре въздуха), парното качи до първата чертичка и като я поотмина още малко пуснах на 3 да постопли и видимо веднага почна да пада температурата, директно днес отивам да взема термостат да видя дали ще се оправят нещата за другата седмица.
                    Fiat Croma 1.9 16V MJet

                    Коментар


                      #40
                      И аз да използвам темата. Това е снимка след около 20 мин градско кране, на около 2 градуса температура, без висене по светофари. По принцип стрелката на температурата стои между тази и следващата чертичка. Ако се застоя по светофари отива и към средата , но като се позасиля пак пада надолу. Парно си има на 1-ва/2-ра степен го държа.Колата е с бензиновия 1.6 двигател. Някои колеги и приятели ми казват, че няма как стрелката да стои все в средата, тук пък чета, че трябва да стои и съм объркан. Имам ли проблем с термостата или не и няма проблем да карам така?
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #41
                        pplk написа:
                        BO написа:
                        Ако не изстива колата от парното зимата под 0 градуса, значи самото то не работи добре. Ето пример как изстива дизел при -12 градуса външна температура и парно на макс.
                        Естествено, че ще изстива, когато генерираната топлина е по-малко от отдадената. Парното е на мах. и клапата на външен въздух. За това пиша, че клапата трябва да е затворена и вентилатора между 2 и 4/конкретно за Крома/, за да се намали количеството въздух минаващо през радиатора и да е на рециркулация, за да не обдухваш парното с постоянно студен въздух. Коефициента на топлоотдаване не е постоянна величина и зависи от разликата в температурата и/или дебита на топлоносителя и ако приемем, че е 20 градуса при -12 постъпващия въздух в купето е с температура +8, но генерираната топлина е по-малко от отнетата и тези +8 почват да намаляват. При рециркулация постъпва въздух е с температура -12,+8,+28 и т.н/ако приемем, че няма топлоотдаване в купето/ в затворен обем то тогава произведената топлина вече ще надхвърля отдадената и при изправен термостат двигателя ще достигне работна температура. При мен се получава и нямам оплаквания от парното. :D
                        При теб е добре, защото си автомат, който използва приблизително 50% повече гориво, съответно отдадена топлина на празен ход.При тези с ръчката е по-тегава работата.А и зимата да си затвориш клапата по принцип не е много добра идея. Особено ако се вози повече от един човек в колата. Постоянно ги гледам такива индивиди по светофарите, които не виждат нищо през прозорците си.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          Да, защото много хора пренебрегват филтъра на купето и не го подменят редовно, действително се запотяват , като се започва от задните и когато се случи, колата вече е загряла и слагам въздуха да циркулира на автоматичен режим.Изчиства за 1-2 мин.
                          1.9 16v multijet manual gearbox

                          Коментар


                            #43
                            ВО, скоростната кутия няма отношение към физичните закони при топлообмен. На клипчето ти колата работи на място, а дали е автомат или ръчка няма значение. Евентуално би имала отношение към времето за загряване в движение.Това със запотяването е абсолютно вярно, ма няма как всичко да е ОК при ниски температури. По-горе написах, че отварям клапата, когато се запотят стъклата. С две думи, предпочитам да ми е топло и да пускам периодично свеж въздух в купето, отколкото да ми е студено през цялото време. :DБи било чудесно, ако можеше да се регулира количеството свеж въздух, респективно рециркулацията в %, но за съжаление в Кромата не може. Не съм и чувал в някой автомобил да може, което не изключва възможността да има такъв.
                            207 тиква автомат
                            новокромаджия 2.4 печка

                            Коментар


                              #44
                              donibrasco написа:
                              Да, защото много хора пренебрегват филтъра на купето и не го подменят редовно, действително се запотяват , като се започва от задните и когато се случи, колата вече е загряла и слагам въздуха да циркулира на автоматичен режим.Изчиства за 1-2 мин.
                              Все тая и новия филтър не помага при сегашните условия.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #45
                                stilo_new написа:
                                И аз да използвам темата. Това е снимка след около 20 мин градско кране, на около 2 градуса температура, без висене по светофари. По принцип стрелката на температурата стои между тази и следващата чертичка. Ако се застоя по светофари отива и към средата , но като се позасиля пак пада надолу. Парно си има на 1-ва/2-ра степен го държа.Колата е с бензиновия 1.6 двигател. Някои колеги и приятели ми казват, че няма как стрелката да стои все в средата, тук пък чета, че трябва да стои и съм объркан. Имам ли проблем с термостата или не и няма проблем да карам така?
                                За термостат си. А иначе аз на минус 15 след 15 километра извънградско без печка тогава загрява. На място няма комън рейл без допълнителен подгрев който да загрее, камо ли с пуснато парно.
                                Powered by Emzo

                                Коментар

                                Working...
                                X