Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чуденка с охладителна система Мареа 1.8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чуденка с охладителна система Мареа 1.8

    Преди няколко дена баба Мара при движение по магистралата със 130км. обезпокоително започна да вдига стрелката на температурата. Преди няколко години имах подобни проблеми и съм свалял радиатора за промивка,сменена ми е водната помпа преди няколко месеца,термостата видимо работи правилно,радиатора се загрява равномерно. С колегата Дянко я закачихме на ФЕС за тест на перките. Оказа се ,че работи само втората степен.Преди време майстор ми беше махнал клемите и беше запоил двата кабела към резистора. Тръгнах по следният ред за намиране на проблема.1.обезвъздушаване на системата2.Проверка на връзките и почистване с ВД 403. С колегата Галинчо замерихме релета,резистори и направи нови спойки към резистора.При работа на място тествахме температурата на термостата със сонда върху самият термостат. При 96-97градуса се включваше перката на бърза степен и при 85-86 градуса изключваше. Колата поработи и следяхме температурата при няколко включвания на перката. Включваше и изключваше при същите показания на уреда.Вечерта реших да я закачим отново за тест със ФЕС и пак работеше само втората степен.Разглеждах теми и снимки из форума и нета и видях ,че една част от мареите с такъв двигател са със 3пина на датчика който е на термостата. Моята е със два пина.В нета видях ,че датчика с 2 пина е за модели без климатик,а моята климатик си има и то работещ. Едва ли датчика ми е сменян с друг,тъй като и буксата към него си е с два пина и не си личи да е сменяна с друга. За сега съм решил да сваля термостата и да го метна в тенджерата за тест дали не прави той номера и да не отваря напълно.Приемам съвети какво друго да погледна евентуално,преди да пристъпя към сваляне на термостата.Колата е Мареа комби 1.8 с ЕКУ Хитачи.
    FIAT FORUM BULGARIA
    Ракията е над политиката

    Видео от Италфест 2011

    #2
    При мен на 97 градуса се включва бавната степен... същия двигател като твоя. Стрелката не бяга много над средата. Зад датчика на термостата има друг датчик с един проводник (завит е в цилинровата глава). Той отговаря за показания на термометъра на таблото. Може той да дава фалшиви показания. Смени му кабелната обувка, напръскай с контактен спрей и виж дали ще има подобрение.п.с. На по-новите модели тези два датчика са обединени в един с три извода.
    1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
    2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

    Коментар


      #3
      Провери термосъпротивленито на реостата. Там с припой нестава. Трябват кабелни обувки от обикновенните. Проверете внимателно снопа с кабелите за пробил кабел. доста често се случва, защото кабелите са тънки и не издържат. Проверете масата на инсталацията. Тествайте първа степен и през климатика дали ще тръгне. Източете антифриза и го премерете. Промиите системата, и налейте парфюм вътре за да проверите за теч. Датчиците са два, един на главата и един на термостата, този на термостата управлява перката, другия е само за таблото.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Реостата е проверен и веригите към него са проверени и нямат проблем.Датчика включва перката при посочените от мен градуси ,но тръгва 2 ра степен. За ман няма значение толкова дали тръгва първа или втора степен.Важното е двигателя да се охлажда. Притеснително ми е дали стрелката показва верни показания. Този датчик на блока не съм го пипал. Ще погледна и него.
        FIAT FORUM BULGARIA
        Ракията е над политиката

        Видео от Италфест 2011

        Коментар


          #5
          Вижте и термо-бушона в самия реостат. Той е с точкова заварка, при мен от едната страна се беше скъсала заварката и по принцип ако не се загледаш много внимателно и не бутнеш с пръст бушона едва ли ще го забележиш. Не съм много сигурен, но тоя бушон май служи да спре перката след като загасиш двигателя и тя поработи там 20-30сек, т.е. ако не прави добър контакт 1-ва степен хич няма и да тръгне.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            И той е проверен при проверката на реостата.По мои разсъждения излиза,че ако първата степен ми е повредена,при същите градуси би трябвало да тръгне директно втората степен. Така ли е или се бъркам нещо?Така се държи стрелката. https://youtu.be/I6c93AVwSag
            FIAT FORUM BULGARIA
            Ракията е над политиката

            Видео от Италфест 2011

            Коментар

            Working...
            X