Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Температура при която се включва вентилатора..

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Температура при която се включва вентилатора..

    Здравейте колеги,скед като си закупих преди месец - два една Мултипла Метанка 2001 открих, че първата степен на вентилатора на радиатора не работи.Взех си едно Елмче за диагностика, подмених резистора за първа степен, който се оказа че е заминал, и след като го смених първата степен си тръгна.Преди да сменя резистора колата включваше втора степен на 102 или 104 градуса /не помня точно.../, а сега не съм я пробал втората, но предполагам е същото.Въпроса ми е за първата степен при колко градуса трябва да се включва? Сега се включва винаги при 97 градуса, което на мен ми се вижда малко множко...Прочетох доста из форума и не само тук за това, но единственото което открих че JTD на Мултипла се включва на 97 градуса... /един колега тук в форума беше споделил това/, но мойта не е дизелак все пак.1. Каква трябва да е тази температура на включване на първа степен?2. Какво определя тази температура на включване, ЕКУ или датчик някакъв?3. Ако е термодатчик къде се намира?
    Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

    #2
    Датчика е завит в радиатора.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Датчика е на термостата, първа степен 97градуса,втора 104градуса.Така ги дават за 1,6 16v двигател.

      Коментар


        #4
        Благодаря,значи да не се притеснявам, и всичко е наред по тази част!
        Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

        Коментар


          #5
          Датчика включващ перката е на радиатора както ти каза колегата по-горе. Аз на моето браво сложих датчик ,който включва двете степени с по 5 градуса по-рано - 92-87 градуса 1 степен ; 97-92 градуса 2 степен.
          Фиат Крома 1.9 16v+
          Фиат Браво 1.6 16v
          Фиат Мареа 1.6 16v

          Коментар


            #6
            Датчикът включващ перката... В двигателите, които се вграждат след 1998 година (при някои двигатели - след 1999) е спряна употребата на датчик, който да включва перката и той е заменен от датчик, който подава температурата към компютъра, а той от своя страна решава кога да включва перки, подавайки маса на релетата за съответните степени. Т.е. това на практика не може да се промени, освен ако не се пренапише таблицата за това нещо. Не е като на старите модели, с датчик на радиатора, които включва въпросните релета, и със смяна на този датчик с подобен, но с други градуси на превключване да се промени температурата на включване на вентилаторите. Накратко - всички сте прави, но зависи от годината на двигателя - при по-старите - датчика на радиатора командва релетата и може да се подмени с датчик с други градуси, а при по-новите - датчик на радиатора няма, има само на термостата и той подава инфо към компютъра, а там има таблици при какви градуси да се пусне перка. Смяната на тоя датчик на термостата не влияе на градусите. Не съм виждал отблизо двигател на такава Мултипла и не мога да твърдя от кой тип е инсталацията, но това лесно може да се установи визуално:- да се огледа радиатора за датчик- да се огледа датчика на термостата дали е с 3 или с по-малко кабели. Ако е с 3 - значи е от по-новите модели.

            Коментар


              #7
              Перката се управлява от ЕКУ-то, както го е обяснил kiriluz1 и ogi28b.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Датчика, който подава сигнал, е някъде на термостата, не на радиатора
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #9
                  Температурите на включване които си написал са идеални за този двигател.

                  Коментар

                  Working...
                  X