Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с охлаждането на Мареа 1,8 бензин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с охлаждането на Мареа 1,8 бензин

    Май нещата не вървят на добре... Преди няколко месеца, докато крах в града, колата загря почти до червено. Отворих капака - перката въртеше. Не знам откъде ми хрумна, но след като се охлади, реших да проверя обезвъздушителите на радиатора. Единият беше скъсан. Завих метален болт и така карах. Но болтът превърташе и не уплътняваше добре. Периодично обезвъздушавах и горе-долу карах така. По-миналата седмица реших да поправя резбата. Нарязах по-широка, сложих уплътнение и нещата уж станаха. До днес... Пак въздух в системата. От някакво наблюдения, въздухът се събира за около 7-8 дни или 250-280 км(карам в града и дневните ми километри са едни и същи, затова не мога да определя). Възможно е да са и цикли на охлаждане, разбира се. Днес видях, че от поправката са минали 10 дни и 260 км. Най-лошото ми опасение е, че е от гарнитура. От друга страна, много са 260 км - предполагам, че би вкарвала въздуха по-бързо.Друго предположение е, че има теч, който не виждам и при охлаждане дръпва въздух от там. Трябват ми идеи как да локализирам причината и евентуално, да реша проблема. Ако е гарнитура, нещата са ясни.

    #2
    компресор, вентил, надуваш на студена охладителна система и гледаш къде/дали капе.

    Коментар


      #3
      На колко може да се надуе преди да пръсна нещо?Още един въпрос: Ако успея да я довлека до България, колко би струвала подмяна на гарнитура(ако е гарнитура, разбира се)?

      Коментар


        #4
        Първо, казанчето не се пълни с въздух, а губиш антифриз Като загрее колата, вечер, вдигни капака и светни с фенерче, телефон около радиатора и търси изпарения отстрани на радиатора.Клекни на пасажерското място и огледай радиаторчето на парното за течове.Смени си капачката на разширителни я съд.Ако не откриеш течове и проблема не се реши със смяна на капачката, тогава търси проблема в гарнитурата.Гарнитурата е към 50-60 лв., ремонта към 150-200, зависи дали трябва да се шлайфа главата, но може и повече да ти искат.
        "Без сърца, сме просто машини"
        Toyota Prius 1.5 Hybrid
        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

        Коментар


          #5
          Колегата не каза дали се губи антифриз. Долива ли или само обезвъздушава?Ако налива, нека да сипе малко афтършейв или парфюм на топъл мотор, така най-лесно ще намери евентуален теч. Ясно е че ако губи антифриз, а не се вижда теч, то вариантите са два или го изпарява или го гори.
          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

          Коментар


            #6
            Hristian_Aleksiev написа:
            Колегата не каза дали се губи антифриз. Долива ли или само обезвъздушава?Ако налива, нека да сипе малко афтършейв или парфюм на топъл мотор, така най-лесно ще намери евентуален теч. Ясно е че ако губи антифриз, а не се вижда теч, то вариантите са два или го изпарява или го гори.
            Да също става,иначе до 1.4 бара може спокойно да надуваш... но още на 1.0 ... 1.1 ще покаже.

            Коментар


              #7
              Да, периодично доливам. Парното течеше. Сега не съм забелязвал. В понеделник я оставям в сервиз за диагностика. После - каквото стане.

              Коментар

              Working...
              X