Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за локализиране на проблем с прегряване Fiat Brawa 1,6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за локализиране на проблем с прегряване Fiat Brawa 1,6

    Здравейте колеги.МОЛЯ ЗА СЪВЕТ.Колата е Brava 1.6 16v 103ps -2000g.Преди 2 седмици докато жена ми е карала ,изхвърля водата и угасва.На другия ден запали без проблем ,но директно я пратих на майстор.Следобяд я вземам.сменено някакво водно съединение,нов антифриз обезвъздушена.След 10к.м стрелката в червения сектор ,антифриза изврял.Обратно в сервиза с предположение от моя страна за глава или гарнитура в следствие прегряването.Майстора казва нямаш никакви симптоми :не надува,;мотора работи перфектно,чисто масло.Сменя термостата и казва сега е добре ,старият е блокирал в определено положение.О.к карам си не изхвърля водата само дето с новия термостат стрелката за температурата ми е след средата ,тоест отваря по късно от стария.Добре но мен все нещо ме притеснява и днес решавам да я ПОКАРАМ .По баира на горе 2ра 3та след 10-15км стрелката за температурата стигна 1деление след средата .Спирам отварям капака,антифриза лекичко си излиза от капачката.Затварям капака и тръгвам обратно.Температурата се нормализира ,прибрах се без проблеми и без да загрее повече.Паркирам ,не е изхвърлило много антифриз.радиатора е нормално загрят,имам парно,маркучите не са много твърди,капачката на разширителния съд е нова.няма пушек .Странно докато се прибирах стрелката за температурата започна да подскача и се разходи до едно деление под средата след което си се върна на 97-8градуса.Преди да сменим термостата ходих за газов тест-никакви газове,но този майстор категорично твърдеше че имам спукана глава и теста бил отрицателен защото съм с нов антифриз.как разбра без да погледне нищо че е спукана не знам.Вентилатора има първа и втора степен .Включва малко преди първата черта след средата.Когато карам наоколо и после отворя капака се чува свистене от капачката на разш.съд.Как да действам на татък?Искам да съм сигурен дали е глава преди да започна,не съм в б.г и подобен ремонт струва колкото колата.Благодаря предварително.
    770212

    #2
    Свистенето от капачката показва или че е за изхвърляне или че налягането е мад 1бар,което значи че надува.При мен се случи темп. датчик да показва с 10гр.по-малко и антифриза завираше.

    Коментар


      #3
      Има една тънка тръбичка от термостата към разширителния съд (казанчето), виж дали тече антифриз от там в казанчето, докато работи ДВГ. Ако не, провери я дали не е запушена. Другия възможен проблем е водната пмпа да няма дебит, или перката и да превърта и от време на време да отказва да върти антифриза. Подскачането на стрелката е заради това, че около датчика за температурата се получва въздушна възглавница и той започва да дава "странни" показания. От спукана глава или издухана гарнитура, ще ти надува без значение каква е температурата на ДВГ. Газовете си ги има и на студен и на топъл ДВГ.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        Dido_Lyubenov написа:
        Има една тънка тръбичка от термостата към разширителния съд (казанчето), виж дали тече антифриз от там в казанчето, докато работи ДВГ. Ако не, провери я дали не е запушена. Другия възможен проблем е водната пмпа да няма дебит, или перката и да превърта и от време на време да отказва да върти антифриза. Подскачането на стрелката е заради това, че около датчика за температурата се получва въздушна възглавница и той започва да дава "странни" показания. От спукана глава или издухана гарнитура, ще ти надува без значение каква е температурата на ДВГ. Газовете си ги има и на студен и на топъл ДВГ.
        +1
        brava 16elx

        Коментар


          #5
          Не мисля, че е нормално на първото деление след средата да излиза каквото и да е през капчаката.При 1 бар налягане водата завира някъде на 115-120 градуса. Не помня на колко включваха вентилаторите, но май беше на около 100.

          Коментар


            #6
            Salvador написа:
            Не мисля, че е нормално на първото деление след средата да излиза каквото и да е през капчаката.При 1 бар налягане водата завира някъде на 115-120 градуса. Не помня на колко включваха вентилаторите, но май беше на около 100.
            Ако няма циркулация, или се образува въздушна възглавница, се получава прегряване в една зона а в друга зон температурата е ниска. Тогава може да кипне антифриза, без датчика за температура да отчете високи стойности. Тънката тръбичка за която писах по-горе служи точно за обезвъздушаване на сстемата. Ако е запушена, следват посочените проблеми.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Много благодаря за бързата намеса.Утре проверявам въпросната тръбичка.Ако е о.к остават помпа и глава.Според мен не е помпа защото антифриза си циркулира нормално в системата,равномерно затопля маркучите и разширителя,освен това свистенето от капачката ме навежда на мисли за газове.Днес си я карам без юркане и няма проблеми ама не мога да я карам само на равно все пак.Разследването продължава.
              770212

              Коментар


                #8
                Колега, потърси друга капачка, която със сигурност се знае, че работи и колата, на която е, не загрява, не прегрява, не изхвърля антифриз и др. Виждам, че в темата има още двама колеги, които са коментирали поведението на тая капачка. Провери я първо нея.

                Коментар


                  #9
                  има още един начин,да провериш за гарнитура-остави колата както е топла да работи на място и тогава виж има ли парно.на празен ход помпата няма такава сила да превърта антифриза и ако има от друго място надув във системата ,тогава си проличава най-добре

                  Коментар


                    #10
                    Първо пробвай с нова капачка, клапана на твоята трябва да отваря на 0,7 бара. После каза че ти е сменян термостата, обезвъдушете отново и проверете за въдух точно под термодатчика. После промиите системата и измерете концентрацията на антифриза, много е вероятно като сте сменяли термостата да сте сменили и антифриза, може да е по концентриран и да е измил системите от мръсотия което води до запушвания и стесняване на водните магистрали основно на радиаторите. Съветвам те преди да свалите главата да проверите свещите в какво състояние са, една снимка качена тук няма да е излишна, при проблем с гарнитурата все някоя от свещите ще е измита от антифриза и ще е като нова. А това с газовете че трябва време е ала бала, има ли газове хващат се веднага. огледай и скобите на всички водни съединения дали са стегнати и дали има следи от антифриз по тях, много е вероятно да дърпа въздух само докато е студена и после да става проблема. ГАЗ има ли колата, ако има огледай за теч някъде около изпарителя, ако е монтиран високо може там да прави въздушния джоб. Огледай внимателно водния колектор, там където антифриаз влиза в блока, обикновенно под него има една тънка гарнитура от картон която се разлага и разпада.ами това е Успех.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Не е 0.7, а 1 бар.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Не е 0.7, а 1 бар.
                        Моята е на 0,7
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          Не ти ли изпуска изпарения от нея?

                          Коментар


                            #14
                            Малко извън темата, но все пак специалисти по охлаждането сте я подхванали здраво, на Стило 1.6 нормално ли е още на студен двигател да започва да тече антифриз през тънкия горния маркуч в казанчето?

                            Коментар


                              #15
                              да

                              Коментар

                              Working...
                              X