Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лошо обезвъздушаване или нещо друго?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лошо обезвъздушаване или нещо друго?

    Здравейте отново. Смених радиаторчето в таблото на фиата си, както всички знаете Fiat Bravo 1.8 96", та от втория път го направих като хората. Два пъти съм точил и досипвал антифриз - син, та сега не тече от тръбите, както първия път, поне засега! Досипах антифриз, запалих колата и я пуснах да мърка на място. Вдигна над половината стрелката, форзирах я два 3-4 пъти и резко върна назад стрелката, покарах я и ми се стори, че заби в средата и я паркирах пред блока след 30-40 мин работене и каране на колата. Тук е момента да кажа, че преди да се занимавам с тая операция (радиаторчето), колата ковеше стрелката по средата и не мърдаше по-нагоре!Добрите новини:- Антифриза в колата е около -20 в момента и трябва да му долея концентрат и да го оправя на -30 горе-долу, понеже -28 не мога с тая пипетка да го набарам. - Парно имам, доста добро като загрее колата. И тук нямам проблеми.- Маркучите са меки, не са твърди, та да си мисля, че има въздух. Когато си затвори и се пусне перката на радиатора, единия маркуч си става хладен, като угасне, пак си нагрява. Не виждам проблем там.Лоши новини:- Колата ако съм я карал до загряване и я заеба за 1 час на място, след като тръгна да я паля, стрелката тръгва от първата или втората малка чертичка. Предполагам, че за 30-40 минути в това време тая кола тярбва да е изстинала и да си стартира от 0-та стрелката.- Стрелката за температура се вдига доста бързо, докато карам.- За жалост не мога да накарам стрелката да остане по средата. Стрелката нормално седи една чертичка над средата, а перката отпред се пуска на 2-рата чертичка над средата, та някъде по средата между 2-рата и 3-тата. - Гасих колата и 2-те врътки на радиатора за обезвъздушаване от пред ги отвих. Тръгна антифриз и ги завих. Тази манипулация я направих и на угасена и на загряла кола (работеща)... Попарих се дори!- Когато форцирам колата тя може да вдигне до 3-тата чертичка над средата и резко да падне до средата някъде и като я оставя на празен ход да си цъка, си вдига нагоре. Никога повече от 3-тата чертичка. Поне засега!- Карах я като луд, та и на място работи доста (10кила бензин изхарчих) тия врътки от пред ги въртех и к’во ли не, но не - стрелката не седи наред!Въпроса ми е. Проблема във обезвъздушаването ли е или нещо друго се е скапало при тая манипулация на ново радиаторче. Хората ми обясняват, че щом маркучите са меки и перката си тръгва и имам парно, нямам проблеми с обезвъздушаването, но преди да сменя радиатора, та аз нямах проблеми със стрелката за температура... Освен утре пак да взема да отвия тия 2-те врътки на радиатора (на угасена кола ще го направя) и да видя дали ще съсне малко въздух. Предполагам друга врътка няма...
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Re: Лошо обезвъздушаване или нещо друго?

    Здравей колега,най-вероятно проблема е следния- на термостата ти има два температурни датчици 1вия е за двигателя за него буксата е по-защитена и 2 ри датчик -показателя на таблото - той е със обикновена кабелна обувка та манипулацията е следната - вадиш обикновената кабелна обувка малко я стягаш с клещи и всичко се оправя. Успех!
    brava 16elx

    Коментар


      #3
      Да е толкова прост проблема... Все пак ме съмнява. Да попитам друго. Когато е студена колата нивото на антифриза е едно (под макс, между макс и минимум), когато колата загрее и погледна антифриза, той е над макса. Това означава ли, че имам въздух в системата, щом се вдига така? Заабелязах, че когато се пусне перката, пада малко надолу, а когато спре, пак се вдига нагоре. Или това е нормално? Иначе аз яко помпах маркучите, случайно да има въздух и да го изкарам по тоя начин, но проблема си остана. Ще пробвам с твоята идея.
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #4
        На тоя термостат видях само отгоре една букса. Натискаш телта и вдигаш. Пръсках я със спрей, както и гнездото, 2-3 пъти я слагах и махах, и накрая си я защипах и резултата е същия. Предполагам за тая букса говорехме...
        Fiat Bravo 1.8 16V 96'

        Коментар


          #5
          qnkov написа:
          Да е толкова прост проблема... Все пак ме съмнява. Да попитам друго. Когато е студена колата нивото на антифриза е едно (под макс, между макс и минимум), когато колата загрее и погледна антифриза, той е над макса. Това означава ли, че имам въздух в системата, щом се вдига така? Заабелязах, че когато се пусне перката, пада малко надолу, а когато спре, пак се вдига нагоре. Или това е нормално? Иначе аз яко помпах маркучите, случайно да има въздух и да го изкарам по тоя начин, но проблема си остана. Ще пробвам с твоята идея.
          Описаното в това мнение е нормално за всяка кола.

          Коментар


            #6
            Re: Лошо обезвъздушаване или нещо друго?

            marin stoinov написа:
            Здравей колега,най-вероятно проблема е следния- на термостата ти има два температурни датчици 1вия е за двигателя за него буксата е по-защитена и 2 ри датчик -показателя на таблото - той е със обикновена кабелна обувка та манипулацията е следната - вадиш обикновената кабелна обувка малко я стягаш с клещи и всичко се оправя. Успех!
            Всъщност на неговия термостат има само един датчик, за ЕКУ -то, този за таблото се намира на главата и е на четвърти цилиндър , та невота букса се почиства и стяга.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар

            Working...
            X