Става въпрос за Fiat Punto 1.9 JTD 80hp 2001г.В градски условия стрелката за температурата на двигателя като беше топло се вдигаше малко, но откакто захладня изобщо не отлепя от 0-лата.На извънградско стрелката така и не достигна 90 градуса за 3 часа каране.Като съм на 5та стрелката седи на 3/4 чертичка.Като съм на баири и сменям 3,4 стрелката стига до първата удебелена чертичка.Максимум ми е достигала до седмата чертичка, но изляза ли на някой прав участък на 5та, за 1-2 минути и температурата пада значително.Ето как би трябвало да бъде:А ето как е при мен:Искам да отбележа, че парното си работи - паля и на 1вата минута започва да си духа топло.Та въпросът ми е термостата ли е причината или нещо друго, тъй като не са много евтини и ако се окаже друг проблемът ще бъде неприятно?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Имам ли проблем с термостата на Fiat Punto 1.9 JTD?
Collapse
X
-
Bane
-
Ок , човека е за нов термостат , но защо не му се каже каква е причината за да добие представа. Термостата е забил в отворено положение и в момента водата се върти през "големия кръг" ,затова колата не може да загрее до оптималната температура.Извън градско не може да загрее още повече защото вятъра охлажда допълнително радиотора отпред и затова и температурата ти пада още повече. Смени термостата и няма да имаш проблеми Пък и идва зима , без парно си загубен..Fiat Bravo 1.6 16V - 98'
Коментар
-
Здравейте отново! След изчитане на всички възможни материали съм пред дилема. Разбрах, че термостатът може да се "доработи" с такъв от Рено 5, но ме притеснява факта, че ако допълнителният термостат "се счупи" на пътя в затворено положение ще стане по-лошо.На Vernet този термостат е 122лв, докато с термостат от Рено 5 е 11лв. Интересно ми е как са направени тези термостати с тяло, че остават отворени при евентуална повреда?Струва ли си да дам 120лв за термостат или да пробвам народния метод?Достатъчно сигурен ли е методът с термостат от Рено? На някой случвало ли му се е допълнителния термостат в маркуча да се развали?
Коментар
-
emzo написа:Не се занимавай с глупости, купи си правилния термостат.Препоръчително е да е на Behr.Mоже да драснеш едно л.с. за цена на mitaka_71Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Моля спешно за съвет! Сменям си термостата в момента. Успях да си събера ваичкия антифриз и тъкмо се зарадвах, а то изникня друг проблем, с който се мъча вече втори час. Развих болтовете на термостата, които са по диагонал, но термостатътне помръдва. Махнах един куп работи още, за да имам по-добра видимост. Има една планка към един маркуч обвит с плетен плат, която е причепнала към долния винт. Не знам дали тя пречи, но въпреки че съм развъртял и двете е много здраво прилепнал тврмостата ктм двигателя.Пиша от телефон и не мога да се обяснявам много, но ще бъда изключително благодарен ако някой, който е сменял термостат ня jtd, ми помогне.
Коментар
-
Съжалявам за мулти-поста, но с това мнение темата ми е решена! :DСлед 8 часа в гаража смяната беше извършена успешно. За съжаление не препоръчвам собственоръчната смяна на термостат на JTD особено при Punto освен ако не сте го правили преди, защото всичко е толкова сгъчкано на куп, видимостта е нулева и трябва да се свалят куп компоненти. Необходим е и арсенал от инструменти. Трудността при смяната идва от една планка от долната страна на термостата, която е част от друг компонент т.е. за да свалите термостата трябва да свалите и него, което си е доста играчка.Старият ми термостат също беше BEHR.Благодаря на всички за съветите и късмет със смяната :P!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар