Сложно ми е в едно заглавие да опиша какъв е проблема , затова ще го опиша хронологично. Както съм писал Мареа-та е 1,9 ТД , не съм имал никакви проблеми с парно , охлаждане , подгряване , климатроник , перки на радиатора или каквото и да е. Днес на прибиране от работа , по едно време ми направи впечатление , че стрелката стига до делението където се пускат перките . Но този път не се включиха и аз тамън стигнах пред вкъщи и я загасих. Направи ми впечатление , че всички маркучи който пипнах бяха горещи , с изключение на малкото/тънкото маркуче което е точно до капачката на разширителният съд.Откачих го , имаше насъбрана гняс малко и може би се е било позапушило. Почистих го и след като долях вода запалих и се затопли и то. НО...радиатора ми е топъл само горе , питата е студена , няма парно , духа студено ...Обезвъздушавах на радиатора отгоре и двете пробки , както и на пробката която е на главата отпред на алуминиевата тръба. Незнам дали има още места за обезвъздушаване?Тук идват и въпросите ми :1. Има ли някъде от където се обезвъздушава радиатора на парното.2. Забелязах , че датчика за вентилатора на радиатора е отгоре , и двата маркуча за входящата и за изходящата вода също са отгоре. как циркулира тази вода през радиатора?3. Каква е ролята на това тънкото маркуче до капачката на разширителният съд?Ще съм благодарен на всички които споделят каквито и да е идеи!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мареа 1,9TD - проблеми с охлаждането
Collapse
X
-
За обезвъздушаването, някои радиатори имат 2 пробки. На моето TD e една, на Мареата 2(горе и долу). И на моето TD, на маркуча, който излиза от термостат и отива към парното, има още една пробка. Няма да е лошо да кажеш, с какво караш колата, антифриз или вода. Възможно е някъде да има запушване. В разширителният съд прави ли високо налягане.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
-
При мене са две пробки на радиатора , но не горе и долу. И двете са горе над маркучите.За какво е пробка долу?За изпразване на радиатора ли? Трябва да погледна на термостата дали няма пробка. Карам я с антифриз, което не значи че няма възможност за запушване. Не прави високо налягане в разширителният съд , няма следи от масло в антифриза , нито от антифриз в маслото , ако правилно съм разбрал защо ме питаш. Колата я карам всеки божи ден поне по 50 километра. Сутринта всичко си беше ОК , през деня също , и чак сега го направи това.Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Радиаторите имат пробки долу за източване и горе за обезвъздушаване. На всички радиатори, които съм виждал, пробката е долу вдясно. Тънкото маркуче служи за изкарване на малки количества въздух от термостата към казанчето, когато във водата има разтворен въздух или по някаква друга причина има мехурчета. Един вид - от там се самообезвъздушава.Огледай много внимателно всички маркучи, да не би да пропускаш някоя пробка. Обезвъздуши отново.Водата циркулира от единия маркуч към другия, като във всеки радиатор, с помощта на водната помпа, нищо че са горе и двата. Но това, че радиаторът не се загрява хубаво, може да се дължи на запушване, което е твърде вероятно, щом казваш, че и на тънкото маркуче имаш запушване. Тръбичките на радиатора са още по-тънки. Течността бистра ли е? Ако моделът е с резистор за първата степен - провери дали работи и дали не е повреден резисторът. За улеснение - прочети важните теми за проблемите с охлаждането на бензиновите мотори. Ако моделът е без резистор - проверката за работеща първа степен се прави чрез окъсяване на силовата верига на релето за 1-ва степен. Може датчикът на радиатора да подава грешни стойности и да не превключва когато трябва. Капачката на разширителния съд няма какво да я гледаш. Аз карам с разхерметизирана система, защото ми е сцепено самото казанче и нямам проблеми, дори и при зверско напъване на двигателя, но всичко останало ми е в изправност засега.
Коментар
-
Мерси много колега Ogi28b . Течноста е бистра горе-долу , не е като сълза , но все пак не е някаква кална вода.Малко се съмнявам така отведнъж да се запуши радиатора . По скоро ме съмнява датчика за температурата , който включва перките , това е този който е горе на радиатора до маркуча , нали? Ще го мерна него да видя какво показва , и после ще потърся вариант за обезвъздушаване на радиатора на парното , заради липсата на топъл въздух. Надявам се от там някъде да излезе проблема.И още един въпрос : Дали има датчик на термостата , или е на главата някъде?Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Не , че няма такива случаи колега , но не всеки път като загрее колата е за смяна на гарнитура и ремонт на главата. Маркучите са си екстра , нито ги надува тях , нито в разширителния съд водата се "бунтува" , просто има въздух в системата , и вероятно може да е запушена тръбичката от която излиза тънкото маркуче което връща в разширителният съд , това което обезвъздушава. Друго в което се съмнява майстора на който днес я закарах е , че може турбината на водната помпа да е превъртяла или да е скъсала остта. Но на мене някакси хич не ми се вярва да е това. Утре ще я гледа , че днес нямаше ога.Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
1. Щом течността ти е бистра "горе-долу" - източвай всичко, промивка с някоя добавка, голямо количество чиста вода, после качествен антифриз в правилното съотношение и наливаш. 2. Радиаторът не се запушва изведнъж, като имам предвид, че тръбичките не са в идеално състояние и изведнъж вече да са запушени. Малко по малко се налепва по стените на тръбичките, те започват да пропускат все по-малко течност и идва моментът, в който спират да го правят. Сега ще ти дам малко тъпо сравнение, ама човек като получи там инфаркт или инсулт ли беше, е горе долу същото - кръвоносните съдове малко по малко се запушват. Не можеш да кажеш, че човекът вчера е бил перфектен, а днес изведнъж е труп. Натрупало се е с времето. Съжалявам пак за сравнението, ама не се сещам друго. 3. Щом имаш датчик на радиатора - той ти управлява перките. Датчик на термостата или на главата дори и да има - полезно е като информация да го знаеш къде е, но това не ти помага, защото той няма отношение. Охлаждането си има собствен датчик, както каза - на радиатора горе вляво. 4. Това за водната помпа си го помислих първоначално, когато каза, че нямаш и парно. Ама се съмнявам, предвид описаното в темата.
Коментар
-
И аз много се съмнявам за водната помпа , но все повече почвам да се "навивам" за нея , предвид колко много вода прекарах през инсталацията и си течеше чиста , а радиатора студен , парно няма .Незнам , днес ще видя да взема една помпа и да видим какво ще се случи. Друго което ме озадачи е , че там където е датчика за перката/перките , беше страшно топло , а те не се включиха. Затова питах да не би да трябва да събере информацията от този и от още някой датчик и тогава да пусне перките. Да му мисли майстора , аз бях дотук. Нямам време за да си играя повече , иначе щях да се поразровя още малко.Благодаря още веднъж на всички колеги които дадоха предположения и съвети Ще пиша какво е станало.Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
-
Все пак се оказа водната помпа Оста се беше изкривила и самата турбина беше трила в корпуса , докато не е блокирала в един момент. Смених я , и след смяната колата стана много по-тиха и мотора работеше много по-леко. Явно доста време е работила кофти тази помпа. За щастие ремъкът беше издържал да не се скъса , но състоянието му беше леко казано ОТВРАТИТЕЛНО. Смених всичко (ремък ангренажен , пистов , обтягаща ролка за пистовият , ролките на ангренажа и помпата) . Не ми се правеше толкова голяма инвестиция , но мисля , че сега вечче ще си карам и ще спя спокойно. Ремъкът и ролките бяха на не повече от 20 000км , сменях ги в Супер Дизел преди 2 години , когато смених всички уплътнения по нафтовата помпа и аванс клапана. НО....няма начин.Остава ми единствено инвестиция малка по предницата и мисля да се СПРАFiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар