Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Радиатор на парното и въздушната клапа - моля за съвет

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Радиатор на парното и въздушната клапа - моля за съвет

    ЗдравейтеОтлагах го последно, но е крайно време радиаторчето на парното да бъде сменено. Две зими поред ми се омазняват стъклата и губя охладителна течност. Опитах веднъж с продукт на Лики Моли за теч - като че ли изчезна за няколко месеца но по-късно проблемът пак се появи. Днес свалих жабката за да видя къде е този радиатор. Намерих го, но го покрива една черна пластмасова коричка, която не знам как ще сваля. Единият винт който я държи е невъзможен за достигане, но ще дам всичко от себе си. По-важно ми е следното - цялата процедура по смяната единствено от дясната част на автомобила ли се извършва, т.е. там, където е връзката с тръбите. Предполагам след като ги разкача ще потече охладителна течност. За какви количества да се готвя да събирам, че е толкова тясно мястото - леген абсурд да вкарам. Ще е необходимо ли обезвъздушаване на системата после и как се прави това? Забелязах, че механизмът който отваря и затваря една клапа над вентилатора е спрял да работи. Чува се някакво прещракване но движение няма. Вероятно моторчето или някаква свръзка с него е сдала. Как изобщо се сваля всичко това? Опитах да разкачвам всичко - претърпях неуспех. Целия модул се държи някъде, до където нямам достъп и не виждам. Има ли болтчета, които да трябва да се развиват през предния капак, евентуално през филтъра на климатика? Самото моторче се държи на две винтчета, но... не виждам как ще се свия да бръкна там, още повече че видимост няма никаква. Някой свалял ли е цялото това чудо, да сподели. И последно, ако все пак не успея - в каква позиция е най-удачно да оставя клапата - отворена за външен въздух или затворена?Предварително благодаяря, всякаква информация ще ми е полезна.Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    Fiat Brava 1.6 16V

    #2
    Работа е огромна за това малко моторче, и проблема обикновенно е в механизма - мисля че някой се беше хванал да го рамонтира и се наложи да сваля цялото табло. Оставяш клапата ОТВОРЕНА за външен въздух, но трябва да я подпреш с нещо, защото при първото затваряне на вратите, ще отиде към затворено положение. Аз моята съм я подпрял с една клечка и вече 2 зими нямам проблем със запотяване.
    Fiat Bravo 1.9 TD100

    Коментар


      #3
      С моторчето и клапата по-добре не се занимавай, само трябва да е отворена.Трябва да източиш антифриза от цялата система. Най лесно става като откачиш дясната тръба на радиатора, но ако е с оригиналните скоби трябва да си подсигуриш нова с точния размер.Работи се само откъм пасажерското място.Задължително трябва да смениш и гумените уплътнения на тръбите.Смяна радиаторче парно:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F0%E8%E7Ако все още нещо не ти е ясно, използвай търсачката, темите са много, с картинки и подробни обяснения https://www.google.com/cse/home?cx=0...77:a_urek6z9ty
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #4
        Благодаря много. До колкото разбирам от схемата за обезвъздушаване, трябва да отворя последователно тия две врътки (с 1.6 съм) докато от тях протече ли? Иначе схемата за смяната на радиаторчето на парното вече я имам и съм я изучил.Това с клапата много ме дразни и така или иначе ще се пробвам да реша проблема, евентуално да намеря работещо моторче. Колата е разкостена вече, едва ли има повече накъде. Но ако действително усилията са по-големи от възможностите ми, ще я блокирам в отворено положение, т.е. навътре към купето.
        Fiat Brava 1.6 16V

        Коментар


          #5
          Re: Радиатор на парното и въздушната клапа - моля за съвет

          Whiskey написа:
          Днес свалих жабката за да видя къде е този радиатор. Намерих го, но го покрива една черна пластмасова коричка, която не знам как ще сваля. Единият винт който я държи е невъзможен за достигане, но ще дам всичко от себе си. По-важно ми е следното - цялата процедура по смяната единствено от дясната част на автомобила ли се извършва, т.е. там, където е връзката с тръбите. Предполагам след като ги разкача ще потече охладителна течност. За какви количества да се готвя да събирам, че е толкова тясно мястото - леген абсурд да вкарам. Ще е необходимо ли обезвъздушаване на системата после и как се прави това?
          Аз като бях с Брава 1.6 го смених това радиаторче. Не помня да съм имал проблеми с кората дето го покрива - с хубава тресчотка това не е проблем. Има няколко важни момента:1. Ще изтече около литър антифриз като го свалиш. Схемата е такава, че като източиш антифриза от маркуча на радиатора това радиаторче и тръбите му остават пълни. Трябва да навреш там подходящо легенче при свалянето и ти трбява втори да го държи, че свалянето е кофти.2. Голям зор е свалянето. Тръбите са като заварени, защото откакто е кола там не е пипано и всичко е слепнало. Поддават при удар надолу с дървено трупче и тесла.3. Купи си гумени пръстени за уплътнение, но не хвърляй оригиналните. Те са четвъртити, каквито едва ли ще намериш някъде. Слагаш на всяка тръба стар и нов пръстен и не пренатягаш, а само стягаш. При пренатягане новите обикновено са много хилави, тръбите ги късат и тече.4. Обезвъздушаването тук е играчка и иска търпение. Първо от пробката на маркуча към парното, дето се отвива с отверка. Ако остане въздух в радиаторчето нямаш парно и колата прегрява за минути.Резултатът е страхотно парно, не се потят стъклата и не смърди като го пуснеш.Играчка е, отива цял ден... и после още месец да се проветри. Успех!
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            За да не ти остане въздух в парното ако имаш някой разбит път и с наклон покарай колата още като я запалиш 1-2 мин. Щото аз отвъртах пробки, форсирах... и стрелката почти до лютеницата. Едно кръгче около поляната на блока (лунен пейзаж) и излезе въздуха.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              Благодаря за съветите, но ще помоля за още един. От къде трябва да бръкна, за да извадя това прословуто моторче за клапата. Намерих си ново такова, но освен да се смаля до размерите на дребна котка, не виждам как по друг начин ще стигна до старото, за да ги сменя. Извадил съм жабката и металната шина с бушоните. Корпуса надолу не виждам как ще се махне, та заедно с него и моторчето. Явно има чалъм да се извади самостоятелно.
              Fiat Brava 1.6 16V

              Коментар


                #8
                Защо се занимаваш със смяната му, като новото след месец пак ще се счупи?
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #9
                  Колега, това моторче лично при мен е карало 7 години употреба и го казвам само защото не мога да гарантирам, че предишния собственик (първият) на колата не го е сменял. Дразни ме когато нещо не работи, а от тази джуджавка има смисъл. Иначе днес ремонта претърпя пълен неуспех. Така и така разхерметизирах, реших да сменя и термостат. Но при демонтажа и монтажа на радиаторчето на парното - големи драми. Тая пластмаса, която го покрива просто няма махане. Не се вижда с какъв болт е хваната, заврян е на майната си, нито можеш да погледнеш, нито да бръкнеш. С 300 зора успяхме да вкараме новото радиаторче, но заради ограниченото движение на тръбите отзад единия О пръстен е изкочил по време на напъхването и се е наврял в радиатора. Съответно като заредихме и прокапа. Сега трябва да търся О пръстени. Някой има ли идея трудно ли се намират? Също така ще съм благодарен да споделите как се маха този болт, който е точно зад централата на еърбега, какъв е и с какво. С пипане не мога да го определя. Освен това има ли смисъл той да се вади, т.е. махането на тая пластмаса ще направи ли алуминиевите тръби малко по-подвижни?
                  Fiat Brava 1.6 16V

                  Коментар


                    #10
                    Whiskey написа:
                    Тая пластмаса, която го покрива просто няма махане. Не се вижда с какъв болт е хваната, заврян е на майната си, нито можеш да погледнеш, нито да бръкнеш.
                    Прочете ли темата цитирана по-горе???
                    u_bo написа:- пластмасасовия капак за който zgabrowski пише: "3. Развива се пластмасовия капак, който е върху радиаторчето. Натиска се надолу и вече радиаторчето се вижда" - Е ПО-ДОБРЕ да се махне напълно.това става като се махне и третата видия която го държи. тя се намира в другия му край(до стената на купето) отдолу точно между двете тръби. най лесно се сваля с къса кръстата отверка. може първо да го напипате с пръст за да го усетите. като се махне капака ,много по-лесно се вадят тръбите от радиатора.
                    gamma написа:При мен е шестограм 4 мисля, че беше. Развива се лесно с малка тресчотка. Държа да го отбележа, защото изгубих един час в гъзене с кръстата отверка в ръка, докато се сетя да пробвам с друг камък. Mr. Green
                    Whiskey написа:
                    Сега трябва да търся О пръстени. Някой има ли идея трудно ли се намират?
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=21854&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #11
                      Изчетох всичко предварително, но този болт в средата който е просто не мога да го развия. Вкарах отдолу телефон във видеорежим за да видя какъв е, не е кръстат, а по-прилича на шестограм, както беше описано някъде в темата. Фокусът обече не е добър и не мога 100% да кажа. Мъчих със шестограм 4-ка - нито можеш да напипаш влиза ли ключето, нито нищо. Тоя който е измислил дизайна на тая пластмаса и тоя болт е за бесене. За пръстените също четох, че трябва да се сменят. Т.е. не съм сложил старите, а имах под ръка други, които обаче не знам от къде са купувани - дадоха ми ги. Казах и каква беля е станала и защо са ми нужни нови - тече защото единият пръстен всъщност е изплюл при монтажа, долната тръба не влезе особено лесно. В един онлайн ямболски магазим (сещате се кой) намерих оригинални на 5.80 лв, предполагам за брой. Това нормална цена ли е за такива пръстенчета?
                      Fiat Brava 1.6 16V

                      Коментар


                        #12
                        Отиди в първата железария и искай маслоустойчиви О-пръстени. Някъде ги знаят и "за климатици". Зелени са и струват ДО левчв бройката. Размера е 16х2,5, като се слагат по ДВА! Старите ги изхвърли!Относно оная гадната пластмаса - напъвай я здраво надолу, докато ти се освободи място за работа. Няма да се счупи.
                        Alfa 159 SW 2.4 Ti
                        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                        Коментар


                          #13
                          Момчета, засега всичко е оправено. Няма течове, охлаждането заспа. Надявам се да си остане така за по-дълго време. Тая пластмаса където е отдолу - не я барайте при възможност. С 300 зора се сваля, с 800 се връща на място. За съжаление внезапно ми изкочи друг проблем, но за него в съответния раздел .
                          Fiat Brava 1.6 16V

                          Коментар

                          Working...
                          X