Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

fiat marea td100, надува в разшерителния съд, излиза пара

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    fiat marea td100, надува в разшерителния съд, излиза пара

    Здравейте колеги, не знам от къде да започна с проблема..Колата е Фиат Мареа тд100, 98 набор, и от известно време като загася колата, и се чува някакво съскане от под капака.Като отворих и разбрах, че е от разширителният съд това съскане. Има прекалено голямо налягане в казанчето.Знам че охладителната с-ма работи под налягане, но едва ли чак такова, че да съска капачката при затворено положение.И понеже бях се решил да сменям напълно антифриза с червен, през последната половин година съм си доливал само вода. Сега гледам, като отворя капачката, че течността вътре ми се пени, ама все едно има сапун вътре, но НЕ БЪЛБУКА.Въпроса ми е, от какво може да е това ?- скапана капачка на казанчето.- като загрее мотора да се изпарява/разширява водата и да не може да излезе през капачката, и затова да надува.- водна помпа, знам че и от нея не е изключен проблема.- гарнитура, от което ме е най-много страх.Колата НЕ ГУБИ течност, не прегрява, охлаждащата течност е чиста, няма мазни петна и т.н., както и маслото.Като я запаля изпушва сиво-бял пушек, за секунди и изчиства, както винаги е правела.Имам си и парно.Сутрин, на студен двигател, като отворя капачката няма налягане да надува и изсъсква.Днеска обезвъздуших радиатора, като отвих 2те пробчици на радиатора, и след това на водната помпа, докато не изгони въздуха, и не изкара само течност. Колата я карах след това, но не успрях да чуя да съска, но и беше шумно покрай мен.И ако може да ми предложите евтин червен антифриз, който "да става" :Д

    #2
    Един глас за скапана капачка!Пък и това е най евтино за смяна - смени я с нова и виж дали ще съска змията...
    Fiat Croma 1.9Mjet 8V

    Коментар


      #3
      Ами с чиста вода прави по-голямо налягане.
      FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
      FIAT Punto sx 75 '94

      Коментар


        #4
        Ok, капачките от 1.6, 16v ще свършат ли работа, щот такива имам под ръка?На мойта не пише нищо освен няква марка

        Коментар


          #5
          Ако удурдисват би трябвало да стават.
          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
          FIAT Punto sx 75 '94

          Коментар


            #6
            Купи си нова, 5 лв. струва.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Новите капачки са големи ментета ! Колега, провери дали има циркулация на антифриз от термостата към разширителния съд, по оная тънката тръбичка дето минава над дюзите, че ако се задръсти тогава се получават тези проблеми. Зпочва да прави въздушна възглавница в малкия кръг, а тази тръбика е точно за да може сам да се обезвъздушава. Като запалиш ДВГ - без значение дали е студен или топъл, през тази тръбичка трябва да се връща антифриз в казанчето. Една Брава ама с ДВГ 1.6 ме беше шаштисала така, и изобщо не се бях сетил да погледна там. Симптомите бяха идентичн с тези при теб.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                slav4o_vt написа:
                Ами с чиста вода прави по-голямо налягане.
                Зависи от работната температура на ДВГ. При ТД100 няма такива високи температури, освен при блокирал термостат в затворено положение. А цнякои бензинови ДВГ изобщо не могат да работят с вода за охлаждане, защото имат работна температура около 105 -110 градуса и водата изкипява при изправна охладителна система, още преди да е отворил термостата.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Колеги давайте идеи...Смених капачката, като по каталог ми я изкатаха за 0,7 бара, положението се пооправиСлед това смених и антифриза, не съска, не се пени, маркучите не са корави, но изкарва течност през капачката..До колегата Дидо, ами от тва маркучле, ми се вижда че едвам тече, как се отпушва?

                  Коментар


                    #10
                    Докато работи двигателя на празен ход, форсирай лекичко и виж дали се увеличава струята от това маркуче в казанчето. Ако струята не се увеличава то или маркучето е запушено или водната помпа е за смяна!
                    now. BMW E39 523i '98 170hp
                    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                    Коментар


                      #11
                      dimmX написа:
                      Докато работи двигателя на празен ход, форсирай лекичко и виж дали се увеличава струята от това маркуче в казанчето. Ако струята не се увеличава то или маркучето е запушено или водната помпа е за смяна!
                      утре ще я оставя да ми замерят газовете, и да ми кажат дали е глава, гарнитура или там каквото е.Ако е гарнитура или глава, и е ясно бъдещето

                      Коментар


                        #12
                        Botev666 написа:
                        dimmX написа:
                        Докато работи двигателя на празен ход, форсирай лекичко и виж дали се увеличава струята от това маркуче в казанчето. Ако струята не се увеличава то или маркучето е запушено или водната помпа е за смяна!
                        утре ще я оставя да ми замерят газовете, и да ми кажат дали е глава, гарнитура или там каквото е.Ако е гарнитура или глава, и е ясно бъдещето
                        Преди да се метнеш в дълбокото просто сипи две лъжици одеколон антифриза, и запали мотора, ако системата изпуска от някъде веднага ще си проличи по миризмата на одеколона, така и ще го локализираш, още повече че антифриза оставя доста видими следи. Ако аромата за излиза през ауспоха тогава вече е страшно. обзалагам се че енякоя скоба на водно съединение или гарнитурата на водния колектор на блока, демек нищо страшно.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          къде се намира този воден колектор :Dскобите всички съм ги стегнал без тези на термостата.

                          Коментар


                            #14
                            Botev666 написа:
                            Колеги давайте идеи...Смених капачката, като по каталог ми я изкатаха за 0,7 бара, положението се пооправиСлед това смених и антифриза, не съска, не се пени, маркучите не са корави, но изкарва течност през капачката..До колегата Дидо, ами от тва маркучле, ми се вижда че едвам тече, как се отпушва?
                            Щом тече, значи не е запушена тръбичката, но ако искаш я провери за по-сигурно. Откачи маркучето от разширителния съд, откачи и другото маркуче от термостата и продухай. Няма нищо сложно нито забутано на терсене място. Всичко се вижда като махнеш кората на ДВГ.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Re: fiat marea td100, надува в разшерителния съд, излиза пар

                              Botev666 написа:
                              Здравейте колеги, не знам от къде да започна с проблема..Колата е Фиат Мареа тд100, 98 набор, и от известно време като загася колата, и се чува някакво съскане от под капака.Като отворих и разбрах, че е от разширителният съд това съскане. Има прекалено голямо налягане в казанчето.Знам че охладителната с-ма работи под налягане, но едва ли чак такова, че да съска капачката при затворено положение.И понеже бях се решил да сменям напълно антифриза с червен, през последната половин година съм си доливал само вода. Сега гледам, като отворя капачката, че течността вътре ми се пени, ама все едно има сапун вътре, но НЕ БЪЛБУКА.Въпроса ми е, от какво може да е това ?- скапана капачка на казанчето.- като загрее мотора да се изпарява/разширява водата и да не може да излезе през капачката, и затова да надува.- водна помпа, знам че и от нея не е изключен проблема.- гарнитура, от което ме е най-много страх.Колата НЕ ГУБИ течност, не прегрява, охлаждащата течност е чиста, няма мазни петна и т.н., както и маслото.Като я запаля изпушва сиво-бял пушек, за секунди и изчиства, както винаги е правела.Имам си и парно.Сутрин, на студен двигател, като отворя капачката няма налягане да надува и изсъсква.Днеска обезвъздуших радиатора, като отвих 2те пробчици на радиатора, и след това на водната помпа, докато не изгони въздуха, и не изкара само течност. Колата я карах след това, но не успрях да чуя да съска, но и беше шумно покрай мен.И ако може да ми предложите евтин червен антифриз, който "да става" :Д
                              Колега първо подмени антифриза Аз на моята Брава сложих червен на Мотох концентрат разреждам го както го пише в опътването иначе по принцип до колкото знам трябва да е Paraflu А щом си доливал само вода и става пяна в казанчето в системата е станало повечето процента вода от колкото антифриз и евентуално е заминала гарнитурата щом надува и излиза бял пушек не е излишно и капачката да не държи
                              Fiat Brava 1.2 16V 80 к.с 2001г.

                              Коментар

                              Working...
                              X