Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За какво служи този датчик/пресостат?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За какво служи този датчик/пресостат?!

    Колеги колата е Ланчия Делта 1.6 16 клапана 97г., а нещото от снимките се намира на едната от двете тръби на климатроника водещи към радиаторчето му (това в двигателния отсек). Питам защото имам опасения за неправилно работещ пресостат (който е като този на последната снимка), тъй като климатроника ми включва и започва да духа студено около 5 мин след пускането му посредством бутона ( темата е описана по-подробно във форума на Ланчия) При замерване се оказа че налягането в системата е около 20 атм при 800-1000 об, а при 3000 об достига вече 25-6 атм.(температура на въздуха около 30 градуса), което според специалистите е "високо" и причината е или пресостата или неправилно работещ клапан в компресора, но като гледам характеристиките на пресостата стойностите при които спира компресора са 28+/- 2.5 бара-а?! тааа... започвам да се чудя ПС: този сваления със скъсания датчик е от друг автомобил който смятах да пробвам на мястото на моя, ама май няма да стане.ППС:Ако имате и други предложения за причинителя на това неудобство с радост бих се вслушал!
    (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
    -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
    -Lancia Delta 1.6 16V-

    #2
    Снимки

    Ето ги и снимките че тук не мога да ги кача нещо 1. http://alfa.kachi-snimka.info/vij.ph...06140778e.JPG2. http://alfa.kachi-snimka.info/vij.ph...06140848u.JPG3. http://alfa.kachi-snimka.info/vij.ph...06140864h.JPG4. http://alfa.kachi-snimka.info/vij.ph...надписа е "B 837 SERVE PER134A 9431 A3" - нищо не ми излиза в гугъл 5. http://alfa.kachi-snimka.info/vij.ph...406140978j.JPG а това трябва да е пресостата, нали?!
    (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
    -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
    -Lancia Delta 1.6 16V-

    Коментар


      #3
      При някои от колите в тия горещини високото налягане достига и над 26-27 бара, ниското трябва да е около 1.8-2.4 бара горе-долу. Проверено ли е количеството на фреона в системата? При колите с климатроник понякога се задръства вътрешното вентилаторче показващо на системата каква е температурата в купето, има вариант ако то не работи или е задръстена решетката му да не разчита правилно вътрешната температура и това да влияе по някакъв начин.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Фреона не е изтеглян и мерен с кантарче, явно направиха заключение по налягането и по включването на компресора, че все пак има достатъчно количество, за да тръгне?!Иначе вентилаторчето с датчика го свалях малко след като се появиха симптомите с друга цел и го поизчистих, но мисля че има и термодвойка към него чиито параметри не знам какви трябва да са, за да съм сигурен че работи правилно Датчика за външната температура показва нормални стойности. В момента на меренето ниското беше около 5-6 атм.
        (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
        -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
        -Lancia Delta 1.6 16V-

        Коментар


          #5
          колега вентилатора включва ли втора степен,ако си го зареждал преди година или повече и е работил нормално значи проблема не е в фреона,другото е да си почистиш радиатора на климатика и ако си от София може да ме посетиш ще ти го проверя без париПоздрави

          Коментар


            #6
            arsenal88 написа:
            колега вентилатора включва ли втора степен,ако си го зареждал преди година или повече и е работил нормално значи проблема не е в фреона,другото е да си почистиш радиатора на климатика и ако си от София може да ме посетиш ще ти го проверя без париПоздрави
            Сори, колега, ама ти като разбираш от тия работи, защо даваш грешни съвети в една друга тема ? И тук нещо не ти се връзват нещата, не предлагай услуги, които не можеш да направиш ! И аз не съм на "ти" с климатиците, ама чак пък толкова ...
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Re: За какво служи този датчик/пресостат?!

              Boko написа:
              Колеги колата е Ланчия Делта 1.6 16 клапана 97г., а нещото от снимките се намира на едната от двете тръби на климатроника водещи към радиаторчето му (това в двигателния отсек). Питам защото имам опасения за неправилно работещ пресостат (който е като този на последната снимка), тъй като климатроника ми включва и започва да духа студено около 5 мин след пускането му посредством бутона ( темата е описана по-подробно във форума на Ланчия) При замерване се оказа че налягането в системата е около 20 атм при 800-1000 об, а при 3000 об достига вече 25-6 атм.(температура на въздуха около 30 градуса), което според специалистите е "високо" и причината е или пресостата или неправилно работещ клапан в компресора, но като гледам характеристиките на пресостата стойностите при които спира компресора са 28+/- 2.5 бара-а?! тааа... започвам да се чудя ПС: този сваления със скъсания датчик е от друг автомобил който смятах да пробвам на мястото на моя, ама май няма да стане.ППС:Ако имате и други предложения за причинителя на това неудобство с радост бих се вслушал!
              Проблема ти е в лошо охлаждане тоест мръсен радиатор или не работещ вентилатор или степени. Аз когато имам такива случай поливам с вода радиатора и ако налягането слиза проблема е посоченния по горе.
              Обичам си работата.

              Коментар


                #8
                Силно замърсен дехидратор също може да даде същите симптоми. Щом започва да духа студено с такова голямо закъснение, значи наистина фреона е малко. Това също предизвиква създаването на високо налягане в системата. Но ако си го зареждал скоро - преди година примерно, и фреона е намалял до такава степен, че да му трябват 5 мин. за да започне да охлажда, значи някъде имаш теч на фреон. Иди при някой който е на ясно с автоклиматиците, да ти изтегли фреона, да добави колкото е необходимо и да добави индикатор. Той ще ти каже кога да отидеш пак за да огледа за теч на фреон. Индикатора ще си каже тежката дума. Радиатора който охлажда фреона (отпред дао водния ), бива почистван всеки път като отидеш на автомивка. Нали пръскат с водоструйката по маската на колата, е той е зад нея и няма как да му се размине външното измиване :D
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Най лесния вариант е да се надуе системата с азот и да се държи на манометър примерно 30 минути и да се следи показанията, не казвам че е най правилния, а най лесния.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Перките работят, малко след като натисна бутона тръгва ниската степен, а почти веднага като включи компресора заработва високата. Радиатора съм го мил и аз преди няколко седмици, всяка година го правя преди "активния" сезон, че иначе трудно охлажда в задръстванията. Явно дилемата е недостатъчно фреон или запушване по системата, нещо което няма как да установя лично и ще видя хора разполагащи с необходимата техника да измерят количеството на фреона, можете ли да ме ориентирате колко трябва да е за моя модел?! Пропуснах да кажа че колата е моя от 6г. и от тогава не е зареждан фреон и като цяло не е правено нищо по климата!Благодаря на всички отзовали се
                    (Innocenti Mille 1.4 i.e.)
                    -Fiat Tempra 1.6 i.e.-
                    -Lancia Delta 1.6 16V-

                    Коментар


                      #11
                      Направо се разбери с Валентин на ЛС да я погледне, той от климатици си разбира момчето
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Dido_Lyubenov написа:
                        ... Щом започва да духа студено с такова голямо закъснение, значи наистина фреона е малко. Това също предизвиква създаването на високо налягане в системата...
                        При запушени радиатор или дехидратор вярно се качва налягането. Но при изправна система малкото количество фреон няма как да вдигне налягането. Затова и при намаляло количество под определен минимум компресора въобще неще да тръгне.
                        Stop giving directions, just say "Follow me."
                        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                        Коментар


                          #13
                          При система с вместимост около 500грама фреон , 150-200 грама са достатъчни за да имаш 5-6 бара налягане при неработеща кола,така че това не е критерии за количеството. При включен климатик и достатъчно фреон в системата ниското налягане е 1.8-2.4 бара ,а високото зависи много от околната температура но да кажем от 13-14 бара нагоре до към 27-28. При такива проблеми първо се изтегля цялата система, вижда се колко е имало, пуска се да вакуумира около 15-20 минути и се следи вакуума дали спада ; вкарва се съответното количество фреон с масло и оцветител и след това се проверяват налягания,изпускания от иглички,снадки и т.н.
                          Фиат Крома 1.9 16v+
                          Фиат Браво 1.6 16v
                          Фиат Мареа 1.6 16v

                          Коментар


                            #14
                            Re: За какво служи този датчик/пресостат?!

                            Boko написа:
                            Колеги колата е Ланчия Делта 1.6 16 клапана 97г., а нещото от снимките се намира на едната от двете тръби на климатроника водещи към радиаторчето му (това в двигателния отсек). Питам защото имам опасения за неправилно работещ пресостат (който е като този на последната снимка), тъй като климатроника ми включва и започва да духа студено около 5 мин след пускането му посредством бутона ( темата е описана по-подробно във форума на Ланчия) При замерване се оказа че налягането в системата е около 20 атм при 800-1000 об, а при 3000 об достига вече 25-6 атм.(температура на въздуха около 30 градуса), което според специалистите е "високо" и причината е или пресостата или неправилно работещ клапан в компресора, но като гледам характеристиките на пресостата стойностите при които спира компресора са 28+/- 2.5 бара-а?! тааа... започвам да се чудя ПС: този сваления със скъсания датчик е от друг автомобил който смятах да пробвам на мястото на моя, ама май няма да стане.ППС:Ако имате и други предложения за причинителя на това неудобство с радост бих се вслушал!
                            нормално е да работи на 25-26 бара при външни 30 и градуса... само 10 бара ти е на свободно налягането демек (10 бар 35 градуса темп на газта) ся карам по спомени точните градуси ще ги кажа ако си погледна манометрите.Аман от майстори :D Колега ти кога си си мил кондензатора на климатика (радиатора) последно... Едно обезмаслителче една струйка и да видиш как ти падат баровете и налягането.то като няма добро охлаждане нормално да вдига налягане.Хората са го измислили,високо налягане включва по високи степени на вентилатора,ако мине пък пресустата ще изключи компресора...кво толко му мислиш.Ама миенето на радиатора помага почти винаги да спадне малко налягането на кондензация (високото).

                            Коментар

                            Working...
                            X