Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Имате ли резервна гума в колата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Лети джанти и български пътища и без резервна гума - Да бе да.В интерес на истината до сега не ми се е случвало да сменям гума по време на път, обаче се сещам как веднъж Жоро Рамщайна от Пловдив ме събуди една сутрин рано да нося патерица на изхода на София че Ники с мареята беше влязал в една дупка и беше рязнал и двете леви гуми.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #17
      Резервната ще потрябва точно когато я няма Може с години да си я возиш и да не я ползваш, ама свалиш ли я, каръка винаги ще те догони :DСлагай бутилката на мястото на гумата, понеже тя е статична, а резервната може и в коленете си да я сложиш като ти пречи в багажника, изобщо не се чуди.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #18
        Aко караш градско - махай смело.Ако излизаш навън - аз никога не бих си позволил този лукс.Иначе съм сменял спукана гума по време на път около десетина пъти. Обаче аз карам доста по кофти пътища.
        == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

        На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

        Коментар


          #19
          Аз не мога да разбера едно - какво като гумата си стои в багажника? Тази кола всеки ден ли се кара претъпкана с багаж, че гумата изключително много да пречи?
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #20
            Някои нови автомобили излизат на пазара без резервни гуми. За мен обаче това е глупаво. Резервната гума си е резервна, и мястото и е в колата. Никакви спрейчета не помагат, ако има цепка а не дупка
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #21
              BO написа:
              Аз не мога да разбера едно - какво като гумата си стои в багажника? Тази кола всеки ден ли се кара претъпкана с багаж, че гумата изключително много да пречи?
              Няма никаква драма. Правя проучване и нищо повече. Познавам доста хора, които карат без резервни гуми: колеги, съседи. Даже ми се смеят, като ме видят няколко пъти годишно да вадя резервната от багажника и да я припомпвам. Един колега наскоро ми разправя, че ако очакваш нещо лошо, то обезателно ще се случи. И в тази връзка той бил изключил мисълта, че ще спука гума и карал спокойно така. А не е като да не пътува - всеки божи ден Пазарджик-Велинград и обратно. Хора всякакви.Наясно съм с рисковете, обаче - реално, статистически човек не поема особено голям риск, ако кара без резервна. И комуникациите вече са на ниво, и интернета си го носиш в джоба, и стотици познати навсякъде - все някой ще откликне, ако пръсна гума и междувременно не съм се утрепал . Ако колата я карах само аз, бих рискувал. За себе си съм убеден, че и със зъби ще изтегля колата, но няма да закъсам (благодаря за аплодисментите :D ). Но в повечето случаи я кара синът ми. И когато я кара извънградско, в 99 % от случаите е наистина пълна с багаж. Абе тази икономична кола с неособено голям багажник не е за газова, след като аз успявам да постигна с нея комбиниран разход на бензин 6,25 л./100 км. Но синът ми си е наумил, че ще слагаме газова. И ще видим как ще го измислим.Така и така е по темата, да ви попитам съвсем сериозно следното: как ви се струва, възможно ли е да се кара кола (дори и 10 ина километра с бавна скорост) с патерица, която е с диаметър 8 см. по-малък от този на останалите гуми, междуболтовото разстояние е същото, а централният отвор на джантата е с 0.5 mm по-голям?
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #22
                Абе не е баш така, за резервната гума. Имам зад гърба си 15 г. стаж като шофьор и никога не бях пукал. До скоро обаче.Тръгнах за риба и баш когато не трябва на един завой се пръсна задна дясна. Никога не бих го предположил. Та на 33г. за сефте сменях гума на пътя сам Добре, че имах резервна и излета се реализира.П.С. Вярно, че автомобила беше на тъста ми в случая, но няма голямо значение за пръскането на гумата. Като е писано ще ти се случи.
                "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                Коментар


                  #23
                  Аз не виждам никаква драма в този случай ако гумата просто си стои в багажника.Не ми се вярва при пълна кола, да не може да се намести гумата някъде.А и искам да те видя как със спукана гума изпадаш на място без обхват на телефона, дъжд като из ведро и ти по неясна много причина си без гума.Аз съм изпадал в тази ситуация, не точно заради гума, ама като си в тази позиция ще ти трябват не зъби, ами надежда. Има коли, които нямат място за резервна гума, ако това може да те успокои. Ама са малко по-подготвени за такава ситуация.Няма проблем да си караш с 8 сантиметра по-ниска гума. Просто де не я слага на предната ос, за да не се товари излишно диференциала.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    BO написа:
                    Няма проблем да си караш с 8 сантиметра по-ниска гума. Просто де не я слага на предната ос, за да не се товари диференциала.
                    10x, това ми е важно, защото патерица 14-ка от поло ще свърши идеална работа в случая. Може би ще се събере и вертикално в багажника. А тези 0,5 мм. разлика в централния отвор дали са проблем?И не че агитирам да се кара без резервна, напротив, но към предишното си мнение ще добавя и това, че голяма част от водачите научават дали изобщо имат резервна, крик, ключ за гуми, помпа, дали е здрава резервната, дали е напомпана, едва при първия инцидент.
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #25
                      абе и аз наскоро смятах да си разкарвам гумата от багажника, ама онзи ден паркирам тъкмо пред блока, слизам от колата и единия винтил се пръсна, вярно не ми се наложи да я ползвам резервната, ама ако винтила се беше пръснал 5 минути по-рано, щях да я ползвам
                      Брава 1.6

                      Коментар


                        #26
                        Винаги колите които съм притежавал или карал са имали резервна гума,било то с размера на оригиналните или патерица.Доста пъти ме е спасявала резервната - и в градски условия и в извънградски.Даже като се замисля,5-6 пъти ми се е налагало да сменям в града,а извън града само един път.
                        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                        Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                        Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                        Коментар


                          #27
                          Според мен е неразумно да се кара без резервна гума, да не говорим, че май и е забранено доколкото си спомням (съвсем друг въпрос).
                          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                          Коментар


                            #28
                            Имам патерица.За 5г съм я ползвал 2 пъти, единия от които заради гумар идиот.
                            _/''''''''''''''''''''''''\_
                            //---------------\\
                            [( )== //// ==( )]
                            |_|'------------'|_| ....Punto

                            Коментар


                              #29
                              В нашата каляска не е предвидено да има каквато и да било резервна гума, та в началото ми беше терсене, но се свиква. Има комплект за ремонт, който включва компресорче и бутилка с гел за запушване. Признавам, че с резервна гума си е по-спокойно, но пък иначе, как ще изживеем емоциите от скъсана гума в дън горите тилилейски и тръчкане до близкото село за помощ. Те са безценни
                              преди - TIPO
                              сега - VOLVO XC60

                              Коментар


                                #30
                                А замислял ли си се като сложиш бутилката на мястото на гумата и в един прекрасен кален ден спукаш гума и ти се наложи да прибереш тази гума в багажника. Тогава става много интересно-кално Помисли за някакъв друг модел бутилка, в момента има всякакви, не е нужно да е голяма, газ има навсякъде. П.С. Аз никога няма да си хвърля резервната гума да се премята в багажника. Ако има калъф за нея и място където да се хване здраво и да не мърда... съм съгласен. В момента резервната ми гума е с размер 185-55-17 и никак няма да ми е приятно ако ми се стовари на главата.

                                Коментар

                                Working...
                                X