Мда, запомнете - контактна площ на гуми с еднакъв диаметър е приблизително равна. Във формулата за площ участват две величини. Коректно ще е ако към тях се отнесем с разбиране, не искаме едната да се сърди на другата, все пак са на едно колело. Та, с различните размери, с еднакъв диаметър, широчината се мени за сметка на височината, и обратното. С това площа остава постоянна, формата на петно се променя, но не и като площ.п.п. Вземи размера препоръчан от производителя, още по-хубаво е когато, както е в твоят случай, това означава и по-добра, реномирана, марка
Ами Миро благодаря ти за обяснението май така ще стане, след като разбрах. А и колата не се кара много не и в планински райони :D
Извинете ме, колеги, ама 185 има по-голяма контактна площ от 175 при еднакъв диаметър на двете гуми. Лицето на повърхнината и е по-голямо, от там и по-голяма контактна площ.GaTio2 - аз на твое място бих взел 185. Преди 2 години карах със 175/65/14, след това смених на 185/65/14 - разлика голяма.
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Извинете ме, колеги, ама 185 има по-голяма контактна площ от 175 при еднакъв диаметър на двете гуми. Лицето на повърхнината и е по-голямо, от там и по-голяма контактна площ.GaTio2 - аз на твое място бих взел 185. Преди 2 години карах със 175/65/14, след това смених на 185/65/14 - разлика голяма.
Мии, не. Еднаква е. И защото е еднаква, 175-цата на единица площ има повече ламели заради спецификата на контактното петно. За това е и по-добре.
Може ли да обясниш защо е еднаква, не го разбирам? При еднаква обиколка на гумата, 185мм са повече от 175мм, от там и околната повърхнина на цилиндъра е по-голяма, ако приемем, че гумата е цилиндър.
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Извинете ме, колеги, ама 185 има по-голяма контактна площ от 175 при еднакъв диаметър на двете гуми. Лицето на повърхнината и е по-голямо, от там и по-голяма контактна площ.GaTio2 - аз на твое място бих взел 185. Преди 2 години карах със 175/65/14, след това смених на 185/65/14 - разлика голяма.
175/65/14 и 185/65/14 не са гуми с еднакъв диаметър. Еднакъв, в случая е диаметърът само на джантата. Сравнението ти не е правилно. Не ми се смята на ръка, затова използвам първия срещнат калкулатор за гуми, според който разликата в диаметрите на цитираните два размера гуми е 13 мм.
Така е, прав си. Но нали говорим за гуми с еднакъв диаметър (не джанта - гума)? Сега проверих размерите на гумите - май няма такива гуми. 175/65/14 е малко по-голяма от 185/60/14 - с 5мм. Сега разбрах какво искате да кажете. Благодаря!Съвета ми към колегата да си вземе 185/65/14 все пак остава
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Е да, няма как гуми с различни височини да са с еднакви диаметри, или поне -не и в размерите, които ни интересуват. Идеята като цяло е, че при равни други условия (еднакъв диаметър, еднакво налягане на гумата, на една и съща кола...), повърхността е постоянна. Дали е 4*2.5, 5*2, 6.66*1.5 - все е 10 (примерно).При еднакви диаметри (или поне сравнително еднакви) - 195/55, 185/60, 175/65, по-широките гуми са и по-ниски, помпат се повече и това създава едно допълнително усещане за стабилност, заради това, че самата гума се деформира по-малко в завой, по-малко се измества настрани. До голяма степен на това се дължи и субективното усещане на хората, които казват "Сложих по-широки гуми и колата стана много по-стабилна".
Коментар