Наскоро смених съединителя. Част от маслото на скоростната кутия изтече и се наложи смяна. Единственото, с което разполагаха в магазина наблизо, беше TOTAL SynFe 75W90 - пълна синтетика. Според етикета, покрива стандартите GL4 и GL5. Въпреки всичко, да питам - уместно ли е да го оставя или да търся точно препоръчаното от производителя?Колата: Фиат Мареа 1,8 бензин /1999г.Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвместимост на масло за скоростна кутия
Collapse
X
-
В кутията (или диференциала) има виене, още откакто съм купил колата(карам я вече 30,000км). След смяната на маслото не изчезна, но се промени. Преди беше най-осезаемо на пета скорост, между 70 и 80 км/ч. Сега в този диапазон не е отчетливо, но се появява доста осезаемо при отнемане на газта при скорост от около 100 км/ч. Изчезва при подаване на газ(ако някой има представа - да каже какво може да е). Разбира се, не знам какво масло е било в кутията до сега. Предходният собственик очевидно е наливал каквото му падне и то - от време на време, защото изривахме с лопата наслагвания в картера и вентилацията на картера - ненормално количество тиня, предизвикваща запушване на цедката на маслената помпа и светване на лампата(в два случая - и при скорост от 140 км/ч).Колата на практика не е поддържана, докато не дойде при мен. Затова гледам да не нанеса допълнителна вреда на кутията. Най-лошо е, ако е допуснато да остане кутията без масло в някой момент. Дали е по-добре да сложа по-гъсто масло в такъв случай?
Коментар
-
u_bo
Щом е докарано до виене...ако маслото ти е на необходимото ниво - аз бих сложил добавка, като последен опит да ’поизкара повече’ кутията.МТС може би ще е най-добре за СК.
Коментар
-
Не съм се сетил да търся само добавка... Това е добър вариант, струва ми се. Всъщност, виене има само на моменти, което малко ме обърква. Карал съм кола с износен диференциал, но там виеше постоянно. Тук виене има само от време на време. Няколко майстора дадоха различна диагноза - лагери в кутията, лагер на предно колело(?) или паднала циментация на зъби - диференциал или пета скорост. Когато източихме маслото, то беше абсолютно чисто. Което не би било така, ако проблемът е напреднал. Свалянето на кутията, само по себе си е приключение - уверих се, когато сменяха съединителя. Така, че засега съм решил да потърся изгодна кутия и да чакам влошаване. Пак от опит знам, че преди пълен отказ, виенето преминава в константно стъргане. Дори и тогава щеше да изкара още дълго, ако не бях въртял гуми по 3-4 пъти дневно(още с хлапешки акъл, разбира се). В момента съм много далеч от подобен сценарий. Реално кутията е безшумна, но има определено резониране при дадени условия и това ме дразни.Купих добавка- LIQUI MOLY - MoS2. Съдейки по цената, сигурно създава позлатен слой върху зъбните колела :D.И забелязвам, че ситничко пише "за всички видове минерални масла". Ха сега де! За синтетика става ли това чудо?
Коментар
-
Много точно и правилно си отдеференцирал нещата.Така можеш да минеш още много километра,иначе ремонт,който хич не е евтин или друга кутия от морга но тиха а не като филхармония.Моя съвет е да държиш маслото в нормални граници и хич не и се оглеждай.Ако е само лекото виене а няма смущения в работата не я пипай.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар