Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвместимост на масло за скоростна кутия

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвместимост на масло за скоростна кутия

    Наскоро смених съединителя. Част от маслото на скоростната кутия изтече и се наложи смяна. Единственото, с което разполагаха в магазина наблизо, беше TOTAL SynFe 75W90 - пълна синтетика. Според етикета, покрива стандартите GL4 и GL5. Въпреки всичко, да питам - уместно ли е да го оставя или да търся точно препоръчаното от производителя?Колата: Фиат Мареа 1,8 бензин /1999г.Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    кола

    Хубаво е да има масло и щом е синтетика би трябвало да е по добро това са двете масла е ако е и друга марка не вярвам да е проблем SELENIA TUTELA ZC 75 SYNTH 1L GL 5 21.80SELENIA TUTELA ZC 90 1L GL 3 9.50Има в много магазини да продават масла
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Задължително SAE 75W90. SAE90 е лятно, нисък клас и зимата няма включване в низходящ ред. Тотала е добро, карай с него.
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #4
        В кутията (или диференциала) има виене, още откакто съм купил колата(карам я вече 30,000км). След смяната на маслото не изчезна, но се промени. Преди беше най-осезаемо на пета скорост, между 70 и 80 км/ч. Сега в този диапазон не е отчетливо, но се появява доста осезаемо при отнемане на газта при скорост от около 100 км/ч. Изчезва при подаване на газ(ако някой има представа - да каже какво може да е). Разбира се, не знам какво масло е било в кутията до сега. Предходният собственик очевидно е наливал каквото му падне и то - от време на време, защото изривахме с лопата наслагвания в картера и вентилацията на картера - ненормално количество тиня, предизвикваща запушване на цедката на маслената помпа и светване на лампата(в два случая - и при скорост от 140 км/ч).Колата на практика не е поддържана, докато не дойде при мен. Затова гледам да не нанеса допълнителна вреда на кутията. Най-лошо е, ако е допуснато да остане кутията без масло в някой момент. Дали е по-добре да сложа по-гъсто масло в такъв случай?

        Коментар


          #5
          Щом е докарано до виене...ако маслото ти е на необходимото ниво - аз бих сложил добавка, като последен опит да ’поизкара повече’ кутията.МТС може би ще е най-добре за СК.

          Коментар


            #6
            Не съм се сетил да търся само добавка... Това е добър вариант, струва ми се. Всъщност, виене има само на моменти, което малко ме обърква. Карал съм кола с износен диференциал, но там виеше постоянно. Тук виене има само от време на време. Няколко майстора дадоха различна диагноза - лагери в кутията, лагер на предно колело(?) или паднала циментация на зъби - диференциал или пета скорост. Когато източихме маслото, то беше абсолютно чисто. Което не би било така, ако проблемът е напреднал. Свалянето на кутията, само по себе си е приключение - уверих се, когато сменяха съединителя. Така, че засега съм решил да потърся изгодна кутия и да чакам влошаване. Пак от опит знам, че преди пълен отказ, виенето преминава в константно стъргане. Дори и тогава щеше да изкара още дълго, ако не бях въртял гуми по 3-4 пъти дневно(още с хлапешки акъл, разбира се). В момента съм много далеч от подобен сценарий. Реално кутията е безшумна, но има определено резониране при дадени условия и това ме дразни.Купих добавка- LIQUI MOLY - MoS2. Съдейки по цената, сигурно създава позлатен слой върху зъбните колела :D.И забелязвам, че ситничко пише "за всички видове минерални масла". Ха сега де! За синтетика става ли това чудо?

            Коментар


              #7
              Много точно и правилно си отдеференцирал нещата.Така можеш да минеш още много километра,иначе ремонт,който хич не е евтин или друга кутия от морга но тиха а не като филхармония.Моя съвет е да държиш маслото в нормални граници и хич не и се оглеждай.Ако е само лекото виене а няма смущения в работата не я пипай.
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #8
                Съжалявам за въпроса,може би не е в правилната тема..но колко пари излиза смяната на масло на скоростите (с включено масло към цената)? И колко време отнема като процедура?Фиат Браво 1.2 16v 2000г.

                Коментар


                  #9
                  труд: 5-10лв.време: 10-15 мин.масло: 40-50лв. за 2 литра пълна синтетика (75W-90).
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар

                  Working...
                  X