Привет колеги,от известно време се сдобих с колата на баща ми ( Стило JTD). Когато го взехме по документи от Италия беше карано само с 10w-40w масло Селения. Тук в България го обслужваха в Ауто Италия - В. Търново и там отново са слагали 10-40 Селения. (Тук държа да отбележа колко некадърни са в сервиза) Но скоро забелязах в една от темите за Стило, че колегите препоръчват 5-40 , а дори и 0-40. Въпроса ми е удачно ли е да сменя на 5-40 масло - Castrol Magnatec Diesel, защото гледам цената му е прилична? В момента колата е на 150 000 км.Благодаря предварително.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Преминаване от 10W40 масло към 5W40 ?
Collapse
X
-
Ми да, какво му е, че искаш да го сменяш?Селенията е хубаво масло, но и другото (5/40) да сложиш няма да усетиш разлика, стига да не е икономически по-изгодно"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
те и на моята й дават 10/40 ама я карам с 0/40, защото стъпва на цената на 5/40 В крайна сметка идва зима, а тогава се усеща разликата между 5 и 10, освен това 5 дава възможност за смяна на 15 000 км по документация, така че дори и по-тънко може да ти излезе.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Просто изходих от думите на Emzo в една тема, че никога не би сложил на Стилото 10W40 и се замислих по въпроса. Сега след смяната ще го търкалям цяла зима по Софийските задръсвания, това се отчита като фактор предполагам.Fiat Stilo 115 h.p. 2004
Глупаво е да правиш планове за целия си живот, след като не си господар дори на утрешния ден.
Коментар
-
Разликата в цената между 5/40 и 10/40 обикновено се компенсира от удължения интервал на смяна. Дори и да ти излезе малко по-скъпо - като цяло маслата 5/40 са с по-добри показатели от маслата 10/40. По принцип интервалът е силно индивидуален за всеки автомобил, в зависимост от стила на шофиране и броя студени стартове за 100 км. Ако имаш възможност да сложиш 5/40 - не се замисляй и го слагай, но ако по-важна е финансовата част на нещата и нямаш възможност да отделиш повече пари за 5/40 - сложи си 10-40. Аз бих сложил 10/40 само ако ми предстои голям пробег за кратко време и ще се наложи нова смяна преди зимата. Голям пробег за кратко време - имам предвид много километри с постоянна скорост, дълъг път. Ако ще изкарам зимата с това, което сипя сега - със сигурност ще сипя 5/40, особено ако съм от Велико Търново и региона на най-големите студове за България. Само за сравнение - в началото карах колата с масло 10/40 и го сменях на 7’500 - 8’000 км. После смених с 5/40, което сменях на 9’500 - 10’000, а сега съм с едно 0/40, което няма да пипна преди 12-13’000, ако ще и колата да роди колички през това време. В същото време - мой познат си купи чисто ново Митсубиши Грандис, което по подразбиране се обслужва само в официален сервиз на марката. На тази кола от официалния сервиз наливат същото масло 5/40, което и аз сипвам на Бравата (1.9 JTD), само че аз, както казах, го сменях на 9-10’000, а те - на 20’000. Даже последния път като се видяхме, се оплакваше, че няма време да иде до сервиза, а колата вече е на 24’000.Стига да заложиш на качествено масло, спокойно можеш да си караш 15’000 с масло 5/40, особено ако караш и на дълъг път, а не ти е само за града, както е моята. Аз за 100 км имам поне 10 напълно студени старта и още 5 не толкова студени.
Коментар
-
Благодаря за изчерпателния отговор, Оги!Като цяло смяната не е породена от разликата в цената между 10W40 и 5W40. Тъй като вече живея в София и ще карам все на кратки растояние ще се спра на 5W40 . Но тук виждам сериозна разлика в цените например на Selenia и Castrol. Кастрола по сайтовете стъпва на 70лв за 5Л, а Селенията 110лв( Докато 10W40 на Селения е на цената на Кастрола), което вече си е сума. Иначе смятана мисля все на 10 000 да си я правя. Добре ли е маслото на Castrol в случая или подобно?Fiat Stilo 115 h.p. 2004
Глупаво е да правиш планове за целия си живот, след като не си господар дори на утрешния ден.
Коментар
-
ogi28b написа:Разликата в цената между 5/40 и 10/40 обикновено се компенсира от удължения интервал на смяна. Дори и да ти излезе малко по-скъпо - като цяло маслата 5/40 са с по-добри показатели от маслата 10/40. По принцип интервалът е силно индивидуален за всеки автомобил, в зависимост от стила на шофиране и броя студени стартове за 100 км. Ако имаш възможност да сложиш 5/40 - не се замисляй и го слагай, но ако по-важна е финансовата част на нещата и нямаш възможност да отделиш повече пари за 5/40 - сложи си 10-40. Аз бих сложил 10/40 само ако ми предстои голям пробег за кратко време и ще се наложи нова смяна преди зимата. Голям пробег за кратко време - имам предвид много километри с постоянна скорост, дълъг път. Ако ще изкарам зимата с това, което сипя сега - със сигурност ще сипя 5/40, особено ако съм от Велико Търново и региона на най-големите студове за България. Само за сравнение - в началото карах колата с масло 10/40 и го сменях на 7’500 - 8’000 км. После смених с 5/40, което сменях на 9’500 - 10’000, а сега съм с едно 0/40, което няма да пипна преди 12-13’000, ако ще и колата да роди колички през това време. В същото време - мой познат си купи чисто ново Митсубиши Грандис, което по подразбиране се обслужва само в официален сервиз на марката. На тази кола от официалния сервиз наливат същото масло 5/40, което и аз сипвам на Бравата (1.9 JTD), само че аз, както казах, го сменях на 9-10’000, а те - на 20’000. Даже последния път като се видяхме, се оплакваше, че няма време да иде до сервиза, а колата вече е на 24’000.Стига да заложиш на качествено масло, спокойно можеш да си караш 15’000 с масло 5/40, особено ако караш и на дълъг път, а не ти е само за града, както е моята. Аз за 100 км имам поне 10 напълно студени старта и още 5 не толкова студени.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Един лек ЪП с един лек въпрос Виждам във форума колега дистрибутира масла Мотул, та да попитам Motul 8100 X-cess 5W40 ще пасне ли, или да заложа на Castrol Magnatec Diesel-aFiat Stilo 115 h.p. 2004
Глупаво е да правиш планове за целия си живот, след като не си господар дори на утрешния ден.
Коментар
-
Re: Преминаване от 10W40 масло към 5W40 ?
valti написа:Привет колеги,от известно време се сдобих с колата на баща ми ( Стило JTD). Когато го взехме по документи от Италия беше карано само с 10w-40w масло Селения. Тук в България го обслужваха в Ауто Италия - В. Търново и там отново са слагали 10-40 Селения. (Тук държа да отбележа колко некадърни са в сервиза) Но скоро забелязах в една от темите за Стило, че колегите препоръчват 5-40 , а дори и 0-40. Въпроса ми е удачно ли е да сменя на 5-40 масло - Castrol Magnatec Diesel, защото гледам цената му е прилична? В момента колата е на 150 000 км.Благодаря предварително.Поздрави.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар