Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разлика между 5W40 и 5W30

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разлика между 5W40 и 5W30

    Каква е разликата между тези две масла? Означава ли това че 5в30 е с по-ниска устойчивост при по-високи температури и , че е подходящо/неподходящо за нашия климатичен пояс. Каква е принципната разлика в тези 2 вискозитета?
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Разликите са:1. Low-Shear-Rate Viscosity. Работните вискозитети. Работен вискозитет 40 е от 12.5 до 16.3 mm2/s. при 100гр. Работен вискозитет 30 е от 9.3 до 12.5 mm2/s. при 100гр. Още тук трябва да ти светне лампичка, че автомобил предназначен за работен вискозитет 40 НЕ БИВА да се кара с 30. 2. High-Shear-Rate Viscosity(6), mPa-s - за работен вискозитет 40 този параметъ е мин 3.5 при 150гр. За работен вискозитет 30 този параметър трябва да е мин 2.9 при 150гр. До голяма степен този показател ти дава представа при екстремни натоварвания колко пази маслото. Обикновено автомобилите предназначени за работен вискозитет 30 имат по-малки хлабини и малко по големи площи на триещите се детайли. Работен вискозитет 30 не се препоръчва за експлоатация в страни където температурите често са над 30гр. Вискозитета пада драстично, колкото и висок да е Вискозитетния индекс на маслото. Ако експлоатираш автомобила си с това масло в летни жеги от по 35-40гр и решиш да ползваш конските сили на автомобила на макс, има огромна вероятност от повреди в двигателя. Подобно нещо би се получило ако експлоатираш автомобила в сахара с работен вискозитет 40. На подобни места се преминава към още по-висок работен вискозитет. Точно по тези причини, сериозните производители, предписват в книжките при какъв режим на каране на колко се сменя маслото. При какви температури на какъв вискозитет да заложиш. Всяко мърдане от тези препоръки може да доведе до главоболия.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      Само допълвам, че работен вискозитет 30 е ’измислен’ с цел ЕКОЛОГИЯ по-ниския вискозитет при 100 гр. предполага по-малко съпротивление в двигателя и от там ’се реализират икономии на гориво’ На 30-ката прякора е ’трошача на двигатели’

      Коментар


        #4
        Точно така е. Раб. виск. 30 е мотороубиец за нашия климат. u_bo само уточнявам. По-ниско е съпротивлението на междумолекулно ниво в маслото. Нищо друго. Освен това вече има достатъчно много масла които също са енергоспестяващи и са с раб. виск. 40.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Четейки всичко това намирам много смисъл и съм убеден, че е вярно. Само че, не мога да разбера защо тогава официални вносители на автомобили за дизелови мотори слагат 5/30 масло в чисто нов мотор и т.н. Говоря за коли в България разбира се.

          Коментар


            #6
            Точно по тая причина пуснах и аз темата, интересно ми е защо на Ситроена му дават и двата вида масло, стана ми интересно каква е разликата и защо 5в30 го дават с по-дълъг интервал на смяна.
            Play Golf ,but not drive golf!!!
            Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
            C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

            Коментар


              #7
              Защото тези мотори са проектирани за такива масла. Предимно турбинирани.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                Колегата Danchojn много точно го е обяснил ,много малки луфтове на голяма площ /стегнати мотори/.Докато са нови що годе е добре но после е мотороубиец.Турбинирането не е свързано до толкова,но и за него има значение.
                Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                Коментар

                Working...
                X