Здравейте,Преди дни реших да сменя маслото. Обикновено купувам маслото, въздушния и масления филтър и просто отивам в сервиз. Този път обиколих няколко магазина ей така да сравня цените и какво продават. Взех масло Селения 20К, но изборът на филтри беше по-трудният. В АХМ-АУТО се оказа, че нямат вече Vasco. Предложиха ми някакаква марка Декерман или нещо такова, но се оказа, че има два вида въздушни филтри за Браво. Единият беше по-голям и без метална решетка, а другият по-малък и с решетка. Честно казано и двата не ми харесаха като изработка и затова отказах - хартията беше леко разжляблена и рамката от пяна беше криво излята. Гледах маслен/въздушен филтър FRAD (сръбски), но не им се доверих. Някой да е пробвал FRAD, има ли впечатления?В крайна сметка отидох до T&N Car и взех въздушен филтър Tecneco - 8лв. Хартията е качествена, с решетка и добре излята рамка. Бих казал по-добър от FRAD, "Декерман" и Vasco. Масленият филтър беше оригинален (ricambi originali) - за заводско вграждане в автомобили Фиат (марка Clean). Малко по-скъп от аналога на Tecneco, но за сметка на това бих казал, че филтрите поне външно нямат разлика. При смяната на въздушния филтър прегледах старият също Tecneco и беше в доста добро състояние. Бих казал, че Tecneco са доста добър избор и то на прилична цена.По-долу съм сложил снимки на въздушния Tecneco и масления на Clean.Друго впечатление е, че вече почти няма Селения 20К, а само 20К Алфа Ромео. Дали са еднакви маслата в опаковките, дали добавката в 20к Алфа прави нещо няма как да се прецени.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Консумативи при смяна на масло - Браво
Collapse
X
-
филтри
Много се вдаваш в нещата кай и не се плаши няма да литне колата Добре е тези където си ги взела Виж от фирмените им каталози http://www.clean.it/indexpage.asp?ID...uage=itaили от някой където ги продава http://www.autohit.bg/site/bg/obekti
-
Аз предпочитам маслените филтри MANN. Имат клапан против слив при изгасяне на двигателя. Т.е. държи филтъра винаги пълен с масло и не го оставя да се оттече. Това е предимство при палене, лампата за маслото ми изгася още докато върти стартера, защото помпата веднага вдига налягане в мазилната система, а не пълни филтъра тепърва. Заинтересувах се от въпроса, след като веднъж смених маслото и сложих някакъв евтин маслен филтър. Забелязах, че лампата за маслото ми свети 2-3сек след като запали двигателя, а преди не го правеше тоя номер. Тогава се разрових и намерих инфо за тая хитрост при някои филтри. Вярно MANN ми е два пъти по-скъп от FILTRON, ама си заслужава. Дали ще е 6лв или 12лв не е кой знае каква разликата, но двигателя се износва най-много при стартиране, когато има само сухо триене, а MANN филтъра ограничава този ефект до минимум.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Така е, хубавите филтри имат възвратен клапан, не са само Манн. Аз лично си купувам хубави филтри, защото разликата в цената е малка. Най-често използвам Hengst и особено масления е важно да е хубав, колегата е описал защо.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар