Пичове предстои ми смяна на моторното масло, какво да налея, най-вече ме интересува вискозитета какъв да е 10W или 15W40 ? Досега беше със Селения 15w40
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво масло за типо 1.8 i.e
Collapse
X
-
Щом е така, то вече при теб стои въпроса каква ще е разликата между 10 и 15. Т.е. Полусинтетика и минерално. Ако и двете са полусинтетики за топлите сезони няма да усетиш разлика. Но ако едното е минерално, по-добре полусинтетиката. Но имай в предвид, че 10W или 15W на различни производители могат да имат огромни разлики. Т.е. трябва да се позагледаш и в ТТ характеристиките, ако държиш все пак избора ти да е по-правилен а не някакъв. Ако пък имаш две конкретно избрани и се колебаеш, покажи ги да ги обсъдим.Успех.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Какво масло за типо 1.8 i.e
Valiosport написа:Пичове предстои ми смяна на моторното масло, какво да налея, най-вече ме интересува вискозитета какъв да е 10W или 15W40 ? Досега беше със Селения 15w40ex. Fiat Marea 1.6 16V
ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
Lancia Kappa 2.0 VIS
Коментар
-
"Не се вкарвай в некви филми, братле"Ако парите ти не са проблем - купи маслото, което е с най-малка стойност на числото преди "W". Ще направиш ли 7-8000 км до октомври - ноември? Ако да - на твое място бих сложил 10W-40 без да се замислям. Ако не - може и 5/40 да сложиш и да изкараш зимата с него и да го смениш на 12’500 примерно. Дори и да го гори - ако доливаш по-малко от 1/2 литър на всеки 1’000 км - значи всичко е наред. Което и масло да сложиш, каквото и да му стане на мотора - няма да го усетиш за 5-10 000 км, освен ако маслото не е наистина някое брутално менте. Ако слагаш по-ниско качество масло, може би след 150 000 км двигателят ще работи по-лошо отколкото ако слагаш по-качествено за целия период. Ако не си сигурен в произхода на Селенията, която ще вземаш, поръчай на Пацко, няма да ти прати ментеливо масло.
Коментар
-
Е щом ти се включи в спора съм спокоен вече, мисля Селения 10В40 да сложа, до ноември 7-8000 не знам дали ще навия, но 4-5000 със сигурност, мерси за отговора, а кой е Пацко ?Имам също едно съмнение за проблем, което не знам как точно да диагностицирам, значи съмнявам се в духнала гарнитура на главата, обаче ми е трудно да установя и ми се ще преди да сложа новото масло да реша проблема... Значи лятото миналата година смених водния радиатор с втора употреба обаче пак се губи антифриза, за няколко дена губи 3-400 грама и си доливам по малко, притеснява ме да не вкарва част от антифриза в маслото и да "промивам" мотора, миналата седмица имаш пътуване до Тетевен, колата се държи добре като изключим че има скъсан тампон и тресе малко при ускорение, загрява си нормално 70-80 градуса при скорост 80-100 км/ч, в междукварталните улички стига максимум до 90 включа перка охлажда и температура спада за момент... Също имам и теч на масло от самия двигател, но не мога да разбера точно от коя гарнитура подлизва но е минимално не го хващам на щеката от смяната на маслото до сега съм и долял приблизително около 1.5 литра. Дайте някой акъл как да разбера дали е пустата гарнитура че нещо съм се притеснил? Поздрави !Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Пацко е един от участниците в тази тема. То и никът му е такъв - packo84. Виж никовете и ще го откриеш лесно. Търгува с авточасти. споменах го, защото е участвал в тази тема, иначе има и други "сигурни" търговци и магазини във форума. А въпросът ти не е за този раздел. Добре е да го копираш и да го пуснеш в правилния, за да получиш повече отговори. В тема със заглавие "Какво масло за Типо.." питаш за "духнала" гарнитура - едва ли много хора ще го видят. Но ако пуснеш тема със заглавие "Съмнение за "духнала" гарнитура на Типо 1.8" и пуснеш темата в раздела с общите въпроси - имаш много по-голям шанс за полезни мнения от повече колеги. Аз не мога да пусна мнението от твое име и да разделя горното мнение на две, затова остава за теб. Направо махни целия абзац с въпроса, за да не почне някой да отговаря и тук и да стане каша из разделите. По темата - да знаеш че при екстремен студ в твоя регион (Ловеч) - зимата това масло става като мед в двигателя - доста се сгъстява. От тази гледна точка писах, че ако навъртиш пробег за смяна преди зимата - сега го сложи него, а после - 5/40. Ама щом няма да навъртиш пробег до зимата - може би е по-добре направо сега да сложиш някое 5/40.
Коментар
-
За гарнитурата отиди в някой сервиз, където имат тестер за отработени газове в антифриза. Преди 2 месеца и аз сменях гарнитура и така ми спестиха съмненията "Дали пък не е здрава ?!?!?". Маха се тапата на разширителния съд и се поставя тестера с лакмуса. Представлява две стъклени тръби, с гумени уплътнения, в които наливат лакмус. Уплътнява се на отвора на разширителния съд и се засмукват от газовете над антифриза, посредством гумена помпичка в горния край на тестера. Ако имаш отработени газове в антифриза, лакмусът си сменя цвета от синьо в зелено. Това значи, че гарнитурата е заминала и е за смяна. На мен ми взеха 25лв за теста, но поне спах спокойно, че не давам 200лв напразно за отваряне на мотора. Ако не ти гори масло, можеш да налееш 5W40. Марката не е толкова важна, главното е да не е ментеливо. Не е нужно да струва луди пари, все пак не караме Ферари-та, че да налитаме на бутикови масла. Но, ако ти гори масло, то вероятността с пълната синтетика 5W40 да започне да яде още повече, е много голяма. Тези масла са с нисък вискозитет при околна температура и имат по-добри миещи свойства. Ако имаш слаб теч отнякъде, то синтетиката ще отмие наслагванията от минералното масло и ще рукне като чешма. Огледай си добре двигателя за течове, преди да сложиш 5W40. Пък, ако решиш, че нямаш вяра на двигателя за 5W40, тогава можеш да налееш 10W40. Аз например, имах един дизел, който ядеше всяко друго масло, освен Лики Моли 15W40 с молибденов дисулфид. Нямаше течове от никъде и определено гореше другите масла. Но с това Лики Моли конкретно, нямаше никакви грижи. Купувах си една 5л туба, наливах 4л и от останалия 1л доливах по малко, докато навърти 10хил.км.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Е добре де,а защо не си карате с масло с нужния вискозитет предписано от завода за конкретния двигател Марката си е лично предпочитание,но такива експерименти с вискозитета могат да ви струват авария на двигателя колкото и изтъркано да звучи.EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
Коментар
-
Ако се подхожда строго технически, няма никаква опасност за двигателя. Всъщност е точно обратното, избираме по-добро масло, което ще защити триещите се части по-добре. Когато завода-производител е писал книжките на въпросното возило, се е съобразявал с наличната гама масла за съвремието си. Разбира се маслата, както всичко друго в техниката, непрекъснато се развиват и усъвършенстват. Ако за 1989г, минерално масло 15W40 е било с много добри показатели, а 5W40 е било скъпо и екзотично, то след 24г, през 2013г, вече съвсем не е така. Ако се отвори страницата на някой от големите производители на масла и се потърси какво препоръчва самия производител за конкретния автомобил, от гледна точка на своята съвременна гама масла, ще се установи, че дадените типове масло нямат нищо общо с онези, описани в книжката на автомобила. Дори и нещо повече, ако производителя е препоръчал примерно клас по API да кажем SJ, то в наши дни такова архаично като качества масло се намира трудно. Сега са модерни масла с клас SM и SN, които са класи над остарялото SJ. Пробвайте, в сайта на MOTUL примерно има добър partsfinder. Намерете си марката и модела на автомобила и вижте какво препоръчва MOTUL за него като масла. Примерно за моето Пунто, при изисквания по книжка 15W40, MOTUL препоръчват 5W30, 5W40 или 10W40. Всички тези масла покриват и надминават изискванията на даденото по книжката на автомобила. Теорията на маслата е обемиста и един пост няма да ми стигне, за да обхвана дори основите й. Но най-общо казано, двигателното масло има две важни стойности на вискозитета. Едната е вискозитет при студен двигател, а втората е вискозитет при работна температура на маслото 100 градуса по Целзий. Докато първия е вредно да е висок, тъй като товари стартера особенно зимата, товари маслената помпа и забавя подаването на маслото по точките за смазване при палене, стремежът е втория вискозитет да е по-висок. При загряване маслото намалява вискозитета си (гъстотата си) и в определена точка, вискозитета му става прекалено нисък, за да може маслената помпа да държи налягане в мазилната система. Ето защо е необходимо маслото да е възможно "по-рядко" при студен двигател и възможно "по-гъсто" при работна температура или евентуално прегряване. Тези качества се описват с вискозитетния индекс на маслото. Той представлява число, което показва с колко се мени вискозитета на маслото при загряване. Колкото е по-голямо числото, толкова маслото по-малко изменя вискозитета ти. Казано с други думи, масло с висок вискозитетен индекс е "по-рядко" при студен двигател и "по-гъсто" при загрял. Типично маслата 5W40 съдържат високостабилни синтетични съединения в състава си и поради това имат по-висок вискозитетен индекс от 10W40. А 10W40 типично имат по-висок вискозитетен индекс от 15W40. Казано просто, оказва се че 5W40 е "по-рядко" от 10W40 при палене и "по-гъсто" от 10W40 при работна температура. Еми нали точно това търсим ? Ето едната причина 5W40 да е по-качествено от 10W40. Има и други, но сега няма да ги споменавам, че ще се съмне, ако взема да обяснявам и за тях. Обобщено казано, при работа на двигателя, уж "по-тънкото" 5W40 се оказва всъщност "по-дебело" от 10W40. Нищо че като е студено е по-рядкото от двете, при студен мотор това е предимство, както вече казах. И какво се оказва ? Всъщност като слагаме "рядко" масло 5W40, ние си гарантираме по-високи експлоатационни параметри, както казват гаражните майстори "Демек няма да стане на водичка като загрее"...Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Valiosport написа:Е щом ти се включи в спора съм спокоен вече, мисля Селения 10В40 да сложа, до ноември 7-8000 не знам дали ще навия, но 4-5000 със сигурност, мерси за отговора, а кой е Пацко ?Имам също едно съмнение за проблем, което не знам как точно да диагностицирам, значи съмнявам се в духнала гарнитура на главата, обаче ми е трудно да установя и ми се ще преди да сложа новото масло да реша проблема... Значи лятото миналата година смених водния радиатор с втора употреба обаче пак се губи антифриза, за няколко дена губи 3-400 грама и си доливам по малко, притеснява ме да не вкарва част от антифриза в маслото и да "промивам" мотора, миналата седмица имаш пътуване до Тетевен, колата се държи добре като изключим че има скъсан тампон и тресе малко при ускорение, загрява си нормално 70-80 градуса при скорост 80-100 км/ч, в междукварталните улички стига максимум до 90 включа перка охлажда и температура спада за момент... Също имам и теч на масло от самия двигател, но не мога да разбера точно от коя гарнитура подлизва но е минимално не го хващам на щеката от смяната на маслото до сега съм и долял приблизително около 1.5 литра. Дайте някой акъл как да разбера дали е пустата гарнитура че нещо съм се притеснил? Поздрави !ex. Fiat Marea 1.6 16V
ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
Lancia Kappa 2.0 VIS
Коментар
-
Един приятел погледна колата и каза, че гарнитурата е ок, не балбука в разширителния съд, маслото не е пресечено, засега няма да се пипа нищо.По темата: спрях се на Selenia Racing 10W60, но като видях цената на литъра и се отказах просто(30 лева/литър) и ще налея Selenia Gold 10W40... Казаха ми да си сложа хубав филтър, та сега въпроса е какъв да е филтъра и кой е "хубав" ?Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар