Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тест на моторно масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Пример.Автомобила е нов на около 4000 км.Маслото е сменено и е на 100 км.Предстои динамичен период и за 10 дни се изминават 10000 км.Ще смените ли маслото?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17
      Много въпроси има около въпроса Ако шофирането е магистрално - НЕАко е по черни пътища - дори по-рано.............................................. ............
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        omnabg написа:
        Колеги, искам само да отбележа, че Nm на динамометричния ключ от стенда нямат нищо общо с Nm, които има двигателя при определени обороти. За пример - знаете ли колко Nm има например човек, качен на велосипед в момента на тръгване? Може да се изненадате, но става въпрос за около 250Nm. Стендът е конструиран така, че да постави изследваните масла при еднакви условия и да се сравняват характеристиките им по отношение антизадирните им свойства. В реалния двигател нещата стоят по доста различен начин, най-малкото защото температурата и натоварването се менят в широк интервал. Формулите за изчисляването на контактния натиск в мотовилковите и основните лагери може да се намерят в Интернет и всеки може да си сметне в неговия автомобил колко е. Разбира се трябва да се знаят предварително разни параметри, но дори със съвсем приближени такива, изводи могат да се направят.Всеки двигател има ресурс, който е заложен от производителя при проектирането му. От експлоатационните грижи зависи колко бързо той ще се изразходва. Използването на нискокачествено масло при ниски натоварвания няма да предизвика кой знае какво износване, но ако решим да подложим двигателя на екстремни режими, то той ще блокира за минути - лично аз дадох куп пари за основен ремонт след една луда гонка и сипано масло от червена туба, което се сещате в кой хипермаркет се продава. Подкрепям идеята Данчо да ни уведомява за извършените от него тестове, макар току виж някой се е почувствал засегнат от антирекламата на някоя "реномирана" марка.
        Благодаря на колегата за градивното мнение, мисля че трябва да вървим в тази посока, а не да се въртим около някаква марка и спорове
        punto HGT

        Коментар


          #19
          omnabg написа:
          Колеги, искам само да отбележа, че Nm на динамометричния ключ от стенда нямат нищо общо с Nm, които има двигателя при определени обороти. За пример - знаете ли колко Nm има например човек, качен на велосипед в момента на тръгване? Може да се изненадате, но става въпрос за около 250Nm. Стендът е конструиран така, че да постави изследваните масла при еднакви условия и да се сравняват характеристиките им по отношение антизадирните им свойства. В реалния двигател нещата стоят по доста различен начин, най-малкото защото температурата и натоварването се менят в широк интервал. Формулите за изчисляването на контактния натиск в мотовилковите и основните лагери може да се намерят в Интернет и всеки може да си сметне в неговия автомобил колко е. Разбира се трябва да се знаят предварително разни параметри, но дори със съвсем приближени такива, изводи могат да се направят.Всеки двигател има ресурс, който е заложен от производителя при проектирането му. От експлоатационните грижи зависи колко бързо той ще се изразходва. Използването на нискокачествено масло при ниски натоварвания няма да предизвика кой знае какво износване, но ако решим да подложим двигателя на екстремни режими, то той ще блокира за минути - лично аз дадох куп пари за основен ремонт след една луда гонка и сипано масло от червена туба, което се сещате в кой хипермаркет се продава. Подкрепям идеята Данчо да ни уведомява за извършените от него тестове, макар току виж някой се е почувствал засегнат от антирекламата на някоя "реномирана" марка.
          Благодаря на колегата за градивното мнение, мисля че трябва да вървим в тази посока, а не да се въртим около някаква марка и спорове
          punto HGT

          Коментар


            #20
            Имам 3 вида масло в момента:1. Яко ВХ-600 на около 300-400 км - 5 литра. 2. Мобил 0/40 неизползвано3. Смес от Кастрол турбодизел 5/40 и Селения турбодизел 10/40 - неизползвано. Ще направя уговорка с Данчо тези дни и ще тестваме маслата. Гарантирам, че няма да му казвам кое какво е, освен Якото, защото то се вижда, че е черно. Но за другите няма да му кажа, само ще направим теста и после ще ви споделя резултатите тук.

            Коментар


              #21
              Това мислех и да му препоръчам да направи,дори и с повече видове производители,но като знам колко го категорезират,че бил представител на масло.Темата е интересна,а който иска да вярва,пари не дават...
              Lancia Kappa 2.0 20v 145hp- 1995 Landi Renzo lambda kontrol v-05
              Fiat Bravo 2 1.9 jtd 150hp

              Коментар


                #22
                На въпроса на Tornado бих отговорил - да, ще го сменя, ако е минерално. То днес кой ли кара с минерални масла, но все пак искам да направя тази уговорка. Ако е синтетика, едва ли бих влязъл в разходи да го сменям. Производителите на двигатели дефинират смяната на маслото да се извършва след определено количество моточасове, но дори и там има уговорки за съотношение между време за работа на пълно натоварване, частично такова и празен ход. Работата на празен ход например намалява ресурса, макар натоварването да е никакво. Причината е възможността за проникване на бензин в маслото или интензивното осмоляване при дизеловите двигатели. Ненапразно едни от най-дълговечните двигатели са тези, които въртят генератори или движат кораби на дълги разстояния. Например смяната на масло е дефинирана да се извършва на всеки 200 до 400 работни часа за високооборотни генераторни дизели. Искам да подчертая, че става въпрос за минерално масло, което струва около 4$ за литър на едро. Интересно ми е какво ще покаже на стенда Мобил 0/40, макар повече да ме интересува марката Селения.

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  Имам 3 вида масло в момента:1. Яко ВХ-600 на около 300-400 км - 5 литра. 2. Мобил 0/40 неизползвано3. Смес от Кастрол турбодизел 5/40 и Селения турбодизел 10/40 - неизползвано. Ще направя уговорка с Данчо тези дни и ще тестваме маслата. Гарантирам, че няма да му казвам кое какво е, освен Якото, защото то се вижда, че е черно. Но за другите няма да му кажа, само ще направим теста и после ще ви споделя резултатите тук.
                  Оги, нямаш проблем, ще го направя заради теб. В предвид обаче на липсата на време и това че консумативите за тестване все пак са средства, не смятам да извъртам всички масла на света.Искаш ли накрая към най-калпавото да добавим МТС и да споделиш и този резултат ?
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Хвала на Оги, чакаме резултатите Данчо, колко струват консумативите за теста и друго да питам, ония тест с MOTORcheckUp какви пари излиза за еднократно тестване ?
                    punto HGT

                    Коментар


                      #25
                      Консумативите за машинката са свързани със стругар и т.н. защото не се намират. Тестера е индустриален, но е специализирана машинка и не се продава нищо готово за него. Струва доста като цяло. Не искам пари на никой, не се притеснявай, единственото което ми се иска е да не се злоупотребява. Мотор чек имам но не го продавам.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #26
                        Оги, някакво развитие с тестването на изброените по-горе масла ??
                        punto HGT

                        Коментар


                          #27
                          Не, имах някои ангажименти тези дни. Мисля да подканя колегите от София да донесат различни масла в неделя, да събера десетина марки с различни вискозитети и тогава да ги нося на Данчо. Данчо, дай да поръчаме на китайците такива тестови заготовки, колко милиарда броя ни трябват? Сигурно ще излязат по 0.000001 евро на бройка, ако поръчаме 2 контейнера. Има да тествме масла докато свят светува.

                          Коментар


                            #28
                            а какво ще каже колегата за Аджипт 10в40 пробвал ли го е , става ли нестава ли щото мисля да слагам такова внос директно от производител и ти на добра цена ... майка ми има поло 1.9 SDI 1998 г баща ми му сменя маслото и му беше сложил mobile 15w 40 ... гореше го като ламя ,3 литра масло за 10000 км .... на 100г Алфа Ромео (проведе се в София) се запознах с един пич от пловдиф който ми каза че може да ми намери въпросния агипт директно от произведител (с доставката до нова загора ми излезна по малко и от 80 лв за 5 литра масло ) та смених маслото аз с филтъра и тнт и зачаках .... и чаках .... и чаках ... и чаках тая кола се кара от един и същ човек по един и същ начин по един и същ път всеки ден в продължение на 12000 км .... от 4.5 литра в двг-то за тези 12000 км маслото от средата на щеката падна на минимума и го смених отново с същото масло (смятах го че е заминало около 700гр масло за 1година и 1 месец или тея 12000 км от които поне 80% са градско (2км отиване и 2км връщане) .... искам някакво логично ако може обяснение .... щото искам и да слагам на ЖТД-то да знам при мен дали ще има същия ефект като при полото ... ако не 5в40 пак на агипт ??? ако искате ми вярвайте истината е такава каквато я написах тук ... интересно ми е как така ще гори по гъстото масло а не по рядкото (минералното-полусинтетиката)

                            Коментар


                              #29
                              HATPOBEH написа:
                              а какво ще каже колегата за Аджипт 10в40 пробвал ли го е , става ли нестава ли щото мисля да слагам такова внос директно от производител и ти на добра цена ... майка ми има поло 1.9 SDI 1998 г баща ми му сменя маслото и му беше сложил mobile 15w 40 ... гореше го като ламя ,3 литра масло за 10000 км .... на 100г Алфа Ромео (проведе се в София) се запознах с един пич от пловдиф който ми каза че може да ми намери въпросния агипт директно от произведител (с доставката до нова загора ми излезна по малко и от 80 лв за 5 литра масло ) та смених маслото аз с филтъра и тнт и зачаках .... и чаках .... и чаках ... и чаках тая кола се кара от един и същ човек по един и същ начин по един и същ път всеки ден в продължение на 12000 км .... от 4.5 литра в двг-то за тези 12000 км маслото от средата на щеката падна на минимума и го смених отново с същото масло (смятах го че е заминало около 700гр масло за 1година и 1 месец или тея 12000 км от които поне 80% са градско (2км отиване и 2км връщане) .... искам някакво логично ако може обяснение .... щото искам и да слагам на ЖТД-то да знам при мен дали ще има същия ефект като при полото ... ако не 5в40 пак на агипт ??? ако искате ми вярвайте истината е такава каквато я написах тук ... интересно ми е как така ще гори по гъстото масло а не по рядкото (минералното-полусинтетиката)
                              Просто 15W40 на мобил е било очевидно по-некачествено масло и както разбирам с доста. 100% съм сигурен че на 100гр вискозитета му е бил не като за 40 а като за 30. Вообще било е некачествено. Имало е висока изпаряемост и т.н. Дълга и широка е. Най-малко се горят качествените синтетики.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                ogi28b написа:
                                Не, имах някои ангажименти тези дни. Мисля да подканя колегите от София да донесат различни масла в неделя, да събера десетина марки с различни вискозитети и тогава да ги нося на Данчо. Данчо, дай да поръчаме на китайците такива тестови заготовки, колко милиарда броя ни трябват? Сигурно ще излязат по 0.000001 евро на бройка, ако поръчаме 2 контейнера. Има да тествме масла докато свят светува.
                                Оги, няма да се занимавам с толкова тестове. Освен това съм сигурен че тези, които ще ми донесете вече съм ги тествал. Няма време. Изберете 1 което най-много ви вълнува и да го завъртим да го видим. И после може с МТС в него да го завъртим
                                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                                Коментар

                                Working...
                                X