Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Масло с какъв вискозитет да сложа ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Emo91 написа:
    Малко обърнахме темата в друга насока, но доколкото аз знам найстина ако колата гори масло то 5в40 ще го гори повече от 10в40 заради разликата в плътността.
    Разликата в плътността е само на студено, при загрял мотор и двете масла са еднакви, но с тая разлика както спомена по горе колегата, че 5В40 е пълна синтетика и е по качествено от 10В40, което е полусинтетика, тоест на 5В40 качествата се запазват по дълго време, от където и интервала за смяна до колкото знам е по дълъг Като отворите Аутодатата почти на всички коли се препоръчва масло спрямо климатичните условия- за студено време 5В40- за топло 15В40- за умерено 10В40Най важното за мен е дадено масло да има одобрение за модела и мотора, който експлоатирате, то за това и на всяко мясло са изброени на какви спесификации отговаря и за кои модели има одобрение, оставям настрана състезателните масла, които общо взето надхвърлят всички стандарти.Моя избор за момента на масло, което ще сменя в най скоро време е MOTUL 8100 X-CESS 5W40, има одобрение от фиат за следните стандарти - FIAT 9.55535 - H2/M2/N2, отделно, че вече се намира на доста прилични цени при това оригинално, какво повече му трябва на човек
    punto HGT

    Коментар


      #17
      Един колега преди време сподели ,че е сменял гумички на неговата фиатка , мисля че и сегменти поради разход на масло и каза че след ремонта разхода продалжил. Но от както сипал 5W40 разхода спрял. Ако чете нека пише. Член е клуба на фиат. Даже ми казваше че имало специални цени за членове и казваше и марката на маслото ... veselin10Пуснато на:Сря Май 15, 2013 11:47 pm Пуснато на: Сря Май 15, 2013 11:47 pm Колега, всички които сме членове на сдружението имаме един раздел който само ние си го виждаме. Там , един от колегите, има връзка и директно си поръчваме масло от Германия. Цената на 5 литра за 5W40 пълна синтетика е като тук за 10W40 полусинтетика. Това е само за членове. Всеки може да стане....----------------------------
      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

      Коментар


        #18
        Моето Пунто 1.1 го карам с 5W40. Няма да казвам "доволен съм", защото е тъпо, тъй като не съм мерил как се износва двигателя с това масло, спрямо 10W40. Ще кажа защо го избрах от чисто техническа гледна точка. Типично 5W40 съдържа повече синтетични съставки, спрямо 10W40, което прави маслото по-качествено, заради по-високите му експлоатационни параметри. Това може да се види веднага от спецификациите на всяко едно масло, които самия производител е длъжен да предостави. Няма да говорим сега дали това са истински синтетични молекули или получени чрез хидрокрекинг на минерални масла. Маслата 5W40 имат при всички случаи около 15-20 единици по-висок вискозитетен индекс. Този параметър показва с колко се изменя вискозитета на маслото при промяна на температурата му. Колкото вискозитетния индекс е по-голям, толкова маслото е по-качествено и запазва стабилен вискозитет в по-широк температурен диапазон. Стандартно, вискозитетният индекс на 5W40 маслата е между 170-180, докато на 10W40 е около 150-160. Сами виждате разликата. Отделно от това се оказва, че масово маслата 5W40, имат по-висок кинематичен вискозитет при работна температура 100 градуса Целзий, спрямо маслата 10W40. По-високият вискозитет при работна температура, означава и по-високо налягане в смазващата система. Ето, че тези масла, които разговорно се наричат "тънки", всъщност са по-"дебели" от дебелите 10W40 при работни условия. Третото предимство е по-ниския вискозитет на маслото 5W40 при студен двигател. Това улеснява много стартирането и по-бързото подаване на масло по точките за смазване при запалване на двигателя. Особено зимата, маслената система се натоварва по-малко при студен запуск и двигателя работи по-малко време със сухо триене. Смятам че толкова стига за темата, макар да има още някои предимства. Лично аз препоръчвам, винаги да се ползва по-качествено масло. Стига двигателя да не го харчи, то ще запази експлоатационните му характеристики за по-дълго време, спрямо по-некачествените масла. Ако двигателят харчи масло и е установено, че проблема е в износването му, то тогава няма нужда от скъпо масло. И без това си е износен, няма какво да го пазим повече и да го "храним" със скъпи масла. Наливаме евтино 15W40 и караме, докато съвсем се предаде. Това е моето мнение като инженер.
        Dacia Duster 1.6 4WD

        Коментар

        Working...
        X