Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв антифриз и на какви градуси да е разреден за лятото?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какъв антифриз и на какви градуси да е разреден за лятото?

    Здравейте колеги,имам манипулации по охладителната система на Мареата, и предстои да сложа нов антифриз. До сега използвах I.G.A.T. от Evro07. Малко доста му вдигнаха цената, към 14-15 лв за литър от синия, та си мисля да го сменя с друг. Дайте някакви предложения, само да не е българско или руско наливно Нещо друго, какъв градус на разредения антифриз е оптимално най-подходящ за летния сезон? Не искам да прегрявам :D
    Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

    #2
    Какъвто и да вземеш - напълно задължително е преди наливане да си направиш проба 10-15 мл, която да тестваш в домашния фризер. Налей такъв разтвор, който при около -25 градуса да образува кристали, но не да става гъст. Например ако разтвор 1:1 е за -30 според етикета - направи си разтвор от 3 вода : 2 антифриз и тествай. Заедно с пробата - сложи и термометър. По-концентриран разтвор е безсмислено. Рядко температурите падат под -20 в нашия регион. Преди време като сменях радиатор, купих концентрат от Еко, разредих до необходимото, тествах във фризера и налях в колата. Беше преди 3 години, май. Около 2/3 от разтвора в колата ми е такъв. Местя темата, антифризът си е консуматив, според сервизната книга.

    Коментар


      #3
      Re: Какъв антифриз и на какви градуси да е разреден за лятот

      didalko написа:
      Здравейте колеги,имам манипулации по охладителната система на Мареата, и предстои да сложа нов антифриз. До сега използвах I.G.A.T. от Evro07. Малко доста му вдигнаха цената, към 14-15 лв за литър от синия, та си мисля да го сменя с друг. Дайте някакви предложения, само да не е българско или руско наливно Нещо друго, какъв градус на разредения антифриз е оптимално най-подходящ за летния сезон? Не искам да прегрявам :D
      Освен, антизамръзващите свойства антифризът има и мазилни качества- за водната помпа особено. Освен това е важно и съдържанието на силикати, които влизат в реакция с алуминия (блока, главата) и го повреждат. С най-малко на съдържание на силикати по принцип са червените антифризи, които са и най-щадящи алуминия(неслучайно са и по-скъпи). Та с оглед на цената и възрастта на колата по-добре наливай син. Колкото до марката- защо не заложиш на Selenia Paraflu11- цена около 14лв на литър. Разреждай 50:50 за около -30, за да не се губят мазилните качества. За предпочитане е да използваш дестилирана вода а не, чешмяна, която е пълна с варовици и други боклуци.
      ex. Fiat Marea 1.6 16V
      ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
      Lancia Kappa 2.0 VIS

      Коментар


        #4
        Ще ти дам една идея за жълт антифриз, продават го в магазините за мотоциклети и атв, доста по добър е и аз нямам проблем с него. Карам с Феби като цената е мисля около 16лв. за 1.5литра концентрат разреден 1:1 замръзва на -35градуса, проверен и тестван за замръзване. Есента купувах от Хонда за последно с две бутилки концентрат и 4 литра вода нямах никакви грижи зимата. Червения е Г12 и е с удължен живот до 8 години. Приста лонг лайф е добър и бюджетен вариант и го има на всякъде, ако се наложи доливане. Напъвно празна системата мисля че събираше малко над 7л., опитай да източиш и да промиеш и самата система, особенно ако си карал последно с вода. Да разреждане ползвай преварена вода зада се отдели варовика от нея.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Добре, благодаря колеги, но така и не разбрах за летния сезон какъв е предпочитания вариант за концентрация на антифриза в градуси.
          Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

          Коментар


            #6
            Както каза Оги, дръж го на -20 градуса и си карай целогодишно с него, проблем може да направиш ако е концентрат но там причината е в химична реакция която не последва от смесването с водата, ако е чист етилен глюкол замръзва при -4 градуса по спомен. Моята концентрация е на три литра концентрат 4 литра вода и замръзва малко под -25гадуса и нямам проблем ни зиме ни лете.НЕЩО ВАЖНО антифриза има и почистващи свойства така че е много възможно като сложиш новия антифриз да текне нещо по съединията който не си пипал. Не се притеснявай просто е обрал "котлен камък" и го е разворило, след притягане нещата заспиват, ако караш на газ обикновенно около водните съедининия на изпарителя, тогава и обема е малко по голям на течността която трябва да налееш. Двигателя е малко гаден за обезвъдушаване и задължително като наливаш антифриза отвори и двете пробки на радиатора и наливай на тънка струя. Не е необходимо да обърщаш на макс парното при теб.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Ясно
              Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

              Коментар


                #8
                didalko написа:
                Добре, благодаря колеги, но така и не разбрах за летния сезон какъв е предпочитания вариант за концентрация на антифриза в градуси.
                Няма концентрация за летен и зимен сезон. На съвременните коли така се изчислява охлаждането, че като имаш правилна зимна концентрация, няма да имаш проблеми през лятото. Направи си концентрация, която на -25 да е течна, а на -30 - да е на каша, и готово.

                Коментар


                  #9
                  Аз също ползвам Игат и съм супер доволен от него- като правя нещо по колата и се изцапам яко с масло, като ми капне малко антифриз някъде по ръцете и после там светва. Много хубаво почиства, а и е доста мазен, освен това се разрежда повече от евтиния с вода, а е за същите градуси, така че пак идва същото като цена. А и в крайна сметка обикновено се сменя на няколко години един път, така че ако не ти сериозен проблем, марката е добра
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    червен HEPU на аудито ми е такъв в много магазини казват че това е наи доброто

                    Коментар

                    Working...
                    X