Колеги, като прочета някакъв пост, в който пише "много съм доволен от Х масло" и ми идва да си разплета чорапите на фибри. Моля ви се, обяснете ми, какво значи да си много доволен от едно масло? Как го разбирате? Някакъв измервателен уред ли имате, на филия ли го мажете, косата си ли миете с него? Как установявате, че сте много доволни от едно масло, а от друго не сте толкова доволни, но все пак сте доволни? Сигурно и аз навремето съм писалтакива шикалки, когато грам информация не съм имал за маслата и като налея новото - Плацебо! Новото е супер, много съм доволен. Ама сега съм се поинтересувал оттук-оттам и не мога да кажа, че съм много доволен от някое масло спрямо друго. Единствената разлика е като сменя маслото с такова с по-ниска стойност на показателя xW, например от 10w да мина на 5W. Тогава при палене се чува, че двигателят е по-шумен и има малко повече вибрации с по-гъстото. Ама някой ако ползва само 5W40 - на базата на какво казва, че е много доволен и в какво се измерва задоволството? Пишете бавно, за да прочета внимателно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как изчислявате "доволството" от едно масло?
Collapse
X
-
Когато преди три години ми превъртяха лагерите на трети и четвърти цилиндър, майстора каза, че това не може да е от маслото. Аз пък си мисля, че е точно от калпаво масло. как се случи ли - ами просто беше. По един дълъг баир я напънах да се "издуха" и тя се издуха, ама без кавички! После 1000лв назад за ремонти. Маслото си беше на горната черта на щеката, обаче явно беше някакво менте, защото след като е загряло здраво от натискането, двигателя е останал да се маже на магия, а тя явно не го е хванала. Та моето мнение е, че ако можеше на слух и вкус да се определят качествата на едно масло, хората нямаше да дават луди пари за разни тестове. Вместо да разработват стандарти, можеше да извикат бай Иван и той да им обясни как било много хубаво да се яде топъл хляб и сирене, защото брат му гледал един да яде! Извинявам се за острия тон, но и аз се ядосвам, когато някой вземе да превъзнася качествата на това или онова масло, без да може смислено и обосновано да обясни защо смята така.
Коментар
-
Когато не го гори при дълъг преход на магистралата след като вече е на 9-10 хиляди км. Когато двигателят върти леко и пали веднага при под -20. Когато разходът ми на магистралата с постоянни 140 км/ч на газ не се качва над 9/100. При посочената скорост съм на 4000 оборота и с хубаво масло на двигателят и скоростите шумът/вибрациите са много по-ниски, а това в комбинация с дълги часове без спиране е страшно важно.
Коментар
-
Не е много лесна тази задача Оги. Определено шумовете от мотора са от значение, стига да се работи правилно с тях Проблема при хората, е че разбират за какво иде реч, чак когато направят основните ремонти. Във форума има доста хора, които са карали 50 -60 000с някакво масло и хоп - основен ремонт. Но гордо заявяват не е от маслото. А от кое бе! Кой пази мотора през цялото време! Затова е важно, да се знае какво СЕ СИПВА в двг, а не какво СИ СИПАЛ. Една елементарна проба за антизадирните качества на едно масло, дава много информация. Веднага се вижда, дали даденото масло стои по металните части или бяга от там. Колко издържа на натиск. Почернява ли бързо при триене. И т.н.Разбира се не всеки ще седне да си играе да го прави. Затова, поне да се консултира трябва. Пазара е залят с откровенни боклуци. Най -малкото не бива да се сипват масла със спецификации по-ниски от предписаните. 5W40 - разликата между две отделни такива масла може да бъде много голяма. Горе колегите казаха някой важни неща, които се гледат при маслата, но те пак са след вече наливането в двигателя. Много е важно да се прецени едно масло, какви екстремни натоварвания издържа. Това е най-важното. После идват индекси, параметри и т.н. Много точки в ДВГ се пазят само от тези свойства на маслото и те са определящи. Ако маслото ми е непознато, но е минало първоначалните ми проверки и съм решил да го сипя в ДВГ, то след 3 000км задължително проверка! Така правя. Защо ли? Защото много масла се скапват много рано Последната пълна синтетика от Форд Галакси бензин, която проверих, бе на 7 000км от зареждането. Направен бе фрикционен и химичен тест. Маслото бе категорично за подмяна. Пълна синтетика - 7000км - ДВГ е без защита. Това няма как да се пецени с гледане или на слух.Сега някой ще каже - Да бе ще си проверяваме така маслата. Е, ако искате Но практиката показва, че много често написаното на тубите се различава тотално от реалността. Всеки може да избира, но наистина, без реални проби и измервания за дадено масло почти нищо не може да се каже. Новите масла с 30раб вискозитет са мотороубийци. Проверено е и доказано многократно. Но пък ги водят енергоспестяващи и хората се лъжат. Да, спестяват някой лев от гориво, но ............убиват мотора бавно и сигурно. Що се отнася до самият вискозитет, той е важен наистина. При стандартните масла на него се крепи масления клин. Когато той не е стабилен, е опасно. Но това пак не може да се прецени на слух. Много по-важно е, когато стартираш при -20гр например, детайлите в машината да не са сухи. Разбира се колкото по-бързо се качи маслото е по-добре, но ако детайлите остават сухи от липса на някои присадки вътре, колкото и течливо да е маслото все тая. Износване има и то голямо. Пример който ще разбереш. Знаеш с какво карам аз - след 2год престой на автомобил, разпределителните валове са мазни. При много масла това не може да се наблюдава след 24 часа. При някои трае седмица. Но не съм срещал такова, което да стои там повече от месец. Та това е една доста елементарна проба и проверка, която може да се прави, ако е достъпен вала(те) де. Някои са затворени с капак. Поздрави.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Ето го моя критерий, едно масло е убаво тогава когато се лЪзга мазно , ако не се лъзга какво масло е то тогава А? Оги истината е че когато двигателя е чист и редовно се промива, всяко масло предназначено за него става. Проблемите идват основно от нередовна смяна, неследене на нивото, и задръстени двигатели. Това е моето мнениеКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Единствения начин, по който аз мога да го определя кога започва да го харчи. При някой на около 6000 км, при други до 8 000, трети до 12 не ги пипа. Аз друг начин нямам. Разбира се и лесното развъртане на -20, но то това зависи от вискозитета основно.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Danchojn написа:Това няма как да се пецени с гледане или на слух.Сега някой ще каже - Да бе ще си проверяваме така маслата.
Коментар
-
muns61 написа:Добра представа за маслото имаш след 10 мин на магистралата със 150 км/ч и ако имаш прибори за температура и налягане на маслото.ogi28b написа:Danchojn написа:Това няма как да се пецени с гледане или на слух.Сега някой ще каже - Да бе ще си проверяваме така маслата.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Редовна смяна, сипване на масло с одобрение от производителя и това е, иначе всеки ще ти каже, че неговото масло е най добро, аман от реклами.Аз вече правих основен ремонт, незнам дали ми е виновно маслото няма как да го докажа, но почвам да сипвам масло с одобрение на фиат, пък каквото станеpunto HGT
Коментар
-
когато е безплатно съм много доволен :D другото е симпатия на даден производител(въпреки че не се знае дали е истинско или е бутилирано в някой гараж-което е честа практика за скъпите масла защото и печалбата е по-голяма) и на конкретен вискозитет(който понякога няма нищо общо с реалността)Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
BO написа:Е вече ме си ли доволен от него?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар