Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

5w40 на Брава 1,6- мнения.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    5w40 на Брава 1,6- мнения.

    Удачно ли е да налея масло с такъв вискозитет. Колата е последните 120 000 км при мен и не гори масло и не тече. По табло е на 189000. До сега съм я карал с 10в40. Моля за мнения.Причината да задам въпроса е, че просто ми остава масло от колата на майка ми С4, а не искам да седи и да старее.Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Абсолютно удачно и даже препоръчително. При мен преминаването от 10w-40 към 5w-40 ми даде и икономия на дълъг път. Нещо което не бях очаквал и ми дойде като бонус. Предполагам, че просто е отмило отлаганията и от там икономията, но факт. Освен това спокойно удължаваш смяната на 15 хиляди.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      wwalker написа:
      Абсолютно удачно и даже препоръчително. При мен преминаването от 10w-40 към 5w-40 ми даде и икономия на дълъг път.
      да не прозвучи като заяждане но внушенията правят чудеса следващата смяна сипи 0W-40 и може още да ти падне разхода даже може да спре да гори изобщо на дълъг път
      Bravo 1.9d 97г

      Коментар


        #4
        По-скоро ме вълнува дали е възможно да го гори, колата иначе се кара умерено, основно извънградско.
        Play Golf ,but not drive golf!!!
        Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
        C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

        Коментар


          #5
          Alex_RT написа:
          По-скоро ме вълнува дали е възможно да го гори, колата иначе се кара умерено, основно извънградско.
          Когато купих мареята беше с такова масло. След първата смяна на масло винаги и бяха слагали 5В40. Сложих и 0В40 и нямаше проблеми.
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            масло

            Колега,каквото масло е предписано от завода производител това слагай и колата ще пее,остави тези км няма значение,това за по гъсто масло може да ти го каже някой стар майстор който е ремонтирал москвичи.Успех.

            Коментар


              #7
              Re: масло

              mariatodorova написа:
              Колега,каквото масло е предписано от завода производител това слагай...
              ... или по-добро. Най-важно - пълна синтетика. Останалото е вече остаряло. За да сложиш непълна синтетика, трябва да си много зле с парите или да я продаваш скоро, за да не се набутваш излишно.

              Коментар


                #8
                Re: масло

                ogi28b написа:
                mariatodorova написа:
                Колега,каквото масло е предписано от завода производител това слагай...
                ... или по-добро. Най-важно - пълна синтетика. Останалото е вече остаряло. За да сложиш непълна синтетика, трябва да си много зле с парите или да я продаваш скоро, за да не се набутваш излишно.
                и кое е остарялото на останалото?не съм съгласен с теб колега,моята вече 110000км(от както е в мен) пълна синтетика не е виждала а и не мисля да вижда пък проблеми нямам дори и при -18гр(за сега не съм зле от пари просто няма смисъл да се набутвам за 15годишна кола)като направиш елементарна сметка 11 смяни на маслото с 50лв разлика в цената на синтетика и друго масло прави 550лв което е равностойно на двигател втора употреба(което според мен си на чиста печалба ако не сипваш пълна синтетика)сега очаквам нападки от рода че съм луд да карам такъв двигател с каквото и да е масло или че колата си е моя но да не заблуждавам колегите и т.н.
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #9
                  Re: масло

                  nsn написа:
                  ogi28b написа:
                  mariatodorova написа:
                  Колега,каквото масло е предписано от завода производител това слагай...
                  ... или по-добро. Най-важно - пълна синтетика. Останалото е вече остаряло. За да сложиш непълна синтетика, трябва да си много зле с парите или да я продаваш скоро, за да не се набутваш излишно.
                  и кое е остарялото на останалото?не съм съгласен с теб колега,моята вече 110000км(от както е в мен) пълна синтетика не е виждала а и не мисля да вижда пък проблеми нямам дори и при -18гр(за сега не съм зле от пари просто няма смисъл да се набутвам за 15годишна кола)като направиш елементарна сметка 11 смяни на маслото с 50лв разлика в цената на синтетика и друго масло прави 550лв което е равностойно на двигател втора употреба(което според мен си на чиста печалба ако не сипваш пълна синтетика)сега очаквам нападки от рода че съм луд да карам такъв двигател с каквото и да е масло или че колата си е моя но да не заблуждавам колегите и т.н.
                  Напротив,много си прав.
                  Fiat Tipo
                  Corsa b комби !

                  Коментар


                    #10
                    Е ти как го смЕташ... Много е тенденциозно. При такава сметка си съвършено прав. Чакай и аз так като теб да смятам, да видим какво ще излезе:5 литра Тотал 7000 10/40 = 32 лева; или 5 литра Кастрол Магнатек 10/40 - 42 лева. БМВ LongLife 0/40 5 литра = 62 лева; или Mobil New Life 0/40 - 78 лева. За 110 000 сменяш едното 12 пъти (от 0), а другото можеш да го смениш на всеки 15 000, а някои и на повече, без да се притесняваш и това прави 8 смени. ако го сметнеш спрямо двете по-евтини масла, излиза така: 12 смени по 32 лева = 384 лв. с едното. 8 смени по 62 лева = 496 лв. с другото. Разлика - 112 лв. Понеже не броиш началната смяна, ако и аз не я смятам - разликата излиза под 100 лева, а по-точно - 82 лв. Ако сметнеш пък с по-скъпите масла - 12 смени на Кастрола са ти 504 лева, а на Мобил-а 8 смени са - 624 лева. Разлика 120 лева. Пак не е 550 лева Хубаво си го сметнал, но не си отчел важния фактор на интервала на смяна. Разбира се - много си прав, но за себе си, както и аз - за мен си. Никой не може да ме убеди, че не е по-добре, по-разумно, по-добре за мотора, по-добре при студени стартове - да слагам полусинтетика 10/40, вместо пълна синтетика 5 или 0 на 40. Излиза малко по-скъпо в голям период от време, но ползите през периода са неоценими и за мен са оправдани.Колкото до остарялото - хайде по-сериозно? Дай да слагаме само М-10-Д тогава? То и сега се продават CRT-телевизори, ама кой си купува? Остаряло е, това е. Това, че се произвеждат е друг въпрос и въпрос на време да прекратят прозиводството им. Препоръчвано е преди 15 години, ама сега...

                    Коментар


                      #11
                      Оги прав си и не си. Прав си, само ако автомобила има сантиментална полза. Иначе не. За какво да ги даваш тези пари, след като след време, ще вземем следващият чисто нов секънд хенд автомобил . Друго, не съм им гледал точно данните на тези масла, който споменаваш, но се съмнявам че са баш "синтетични", а не мачкани с хидро крекинг. Щото като погледнеш цена на Мобил 1 5w50 и нещата придобиват други измерения. Може и Мотул, онзи с V-то. Сега друго, и аз карам със "синтетика", въпреки че производителя препоръчва масло от близкото минало, демек полусинтетично. Излезе ми точно с 18 лева по-скъпо от полусинтетичното, което се предлагаше сега, и на същата цена на полусинтетичното при предишната смяна. Т.е. "синтетичното" масло в момента е на цени на полусинтетиката преди година, две. Реших и аз като теб, че ... хайде, нека намаже двигателя ... и вече се тъпче с пресни шоколадови тортички

                      Коментар


                        #12
                        Оги от къде ги намираш тези цени на маслата.
                        ex. punto elx 1.2i
                        Lancia Libra 1.6

                        Коментар


                          #13
                          petio4528 написа:
                          Оги от къде ги намираш тези цени на маслата.
                          това питам и аз,сигурно с голями % остъпкав местните магазини 10/40 на мотул 73лв а за 0/40 над 100лв
                          Bravo 1.9d 97г

                          Коментар


                            #14
                            Някакъв он-лайн магазин е, почти всички членове на Сдружението си пазаруваме от там. А като членове имаме и редица други ползи, но тази тема не е за това, нека не се отклоняваме. В раздела "Членство в СФФБ" има достатъчно инфо как може да се стане член. За пример - предишното ми масло беше Кастрол Едж ТД 5/40, дойде за < 80 лв, а текущото е Мобил 0/40 - 86 лв. Без отстъпка, просто толкова си му е цената. Това са нормални цени на масла. А българските търговци, че ги продават на двойна и тройна цена - е съвсем друг въпрос.

                            Коментар


                              #15
                              ogi28b написа:
                              Някакъв он-лайн магазин е, почти всички членове на Сдружението си пазаруваме от там. А като членове имаме и редица други ползи, но тази тема не е за това, нека не се отклоняваме. В раздела "Членство в СФФБ" има достатъчно инфо как може да се стане член. За пример - предишното ми масло беше Кастрол Едж ТД 5/40, дойде за < 80 лв, а текущото е Мобил 0/40 - 86 лв. Без отстъпка, просто толкова си му е цената. Това са нормални цени на масла. А българските търговци, че ги продават на двойна и тройна цена - е съвсем друг въпрос.
                              колега аз ли бъркам или разликата между мобил 0/40-86лв и тотал 10/40-32лв е точно 54лв
                              Bravo 1.9d 97г

                              Коментар

                              Working...
                              X