Не съм корифей в областта на маслата, макар че доста си имам работа с тях .............Моля автора на темата ако сметне тук упоменатото да го направи на отделна тема.Става въпрос пак за дизели и пак за масла.Моля да ми отговорят хора, които наистина са запознати и са чели, а не звучи ми............., мисля си ........... и т.н.1. До колкото ми е известно първата година след като се внедрява 5W40 масово в автомобилостроенето. има проблеми с двигателите и най-вече с клапаните. Казано иначе зимата на студен старт се огъват клапаните. Тогава много марки (в това число и Мерцедес) поправят гаранционно повредени двигатели. Забележете - не коментирам дадена марка масло! От тогава се е приело - ако бъркам, моля поправете ме, да се ползва 5W30. Защо Фиат препоръчва 5W40 , a не 5W30 ? Къде е истината ?2. След като във всички ръководства и на автомобили и на производители на масла дават 5W40 да се сменя на 30 000км - най-чести срещаните коментари са че се сменя на 10 000км.До колкото ми е известно смяната е :15w40 - 10 000km (12 000km)10W40 - 15 000km5W40 - 20 000kmКъде е истината ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси за виск. индекс и интервал на смяна
Collapse
X
-
BEKI, понеже имам известен опит както с дизели, така и с масла, може ли да попитам на клапаните стеблото ли се криви? Аз разсъждавам елементарно и не ми идва нищо наум като причина, освен нещо да подпира отдолу клапана, за да се изкриви стеблото. Интересно ми е кое точно подпира клапана с 5W40, а с 5W30 не го подпира? А иначе смяната на маслото след едни или други километри/месеци би следвало да става по няколко причини - така препоръчва производителя на двигателя, така иска доставчика на автомобила, за да ти важи гаранцията или собственика сам решава след колко километра или месеца да сменя маслото. Досега бях от последните и сменях маслото на дизела 10W40 от различни марки след 8000-10000км. Сега съм от вторите, карам с 5W40 и се дразня, когато ме карат да го сменям на една година, въпреки че едва ли ще направя дори и 10000км за това време. Според мен всеки собственик сам трябва да решава как да постъпи със неговата собственост - дали да използва качествено масло, което се сменя рядко или да не го прави. В интернет има достатъчно информация и са необходими съвсем малко усилия, за да се намери и използва.
-
ogi28b написа:Добре де, защо, след като очевадно въпросите ти нямат нищо общо с темата, ги задаваш и искаш някой да ги отдели в нова?!Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan
Коментар
-
@omnabg честно казано не знам как точно се повреждат клапаните, не съм виждал такива, просто това ми се е набило в главата. Каза ми го един немски началник от ОЕСТ груп на едно обучение http://www.oest.de/lubricants/automo...-oils.html?L=1Сигурен съм, че ставаше дума за 5w40 спрямо 5w30. Не трябва да се забравя, че от 10w40 никой не се е оплакал и има мнооооого дълга история. 5w30 също е полусинтетика както 10w40.По повод периодиката за смяна на маслото - ограничение по време - то е 1 година, защото се предполага, че си ползваш колата непрекъснато, а това, което бърка химията в случая са окисите и кондензите от топло студено. Т.е. ако не си ползваш колата зимата - можеш да си сменяш маслото само с оглед на километрите.Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan
Коментар
-
Аз ще ти отговоря на въпросите. Дано ти разсея маркетинговите простотии както на производителите така и на представителите на автомобили и масла. 1. Огъване на клапани в резултата на масло - ТОВА Е ФАНТАСТИКА! ПЪЛНА ЗАБЛУДА! Ако някога някой го е твърдял то по този начин е бил прикрит друг проблем, това е сигурно. Вискозитетите на маслата са важни за други неща, по-долу ще стане ясно малко. 2. 5W30 или 5W40 - тези две масла се различават по работните си вискозитети само. На студен старт се държат доста еднакво, въпреки че по някой път разликите дори между две 5W40 са огромни. Кое масло по вискозитет ще е по-подходящо зависи от самият двг. При всички положения обаче 5W30 е по-слабо масло и особенно не подходящо за нашите геогравски ширини. Въпреки че гордо масово на етикетите се пише, че е енергоспестяващо, то е мотороубиващо, особенно в летните жеги. Това е положението. При всички положения, обаче освен вискозитета, се гледат и нормите, на които да отговаря дадено масло, като се съпоставя винаги с препоръчаното от производителя. Т.е. избора на масло не е елементарна работа. Трябва да се гледат ТТ данните на маслата и прочие и прочие. Освен това, много често производителите на автомобили пишат буквално глупости, чиято цел е единствено маркетинг. Наприме мойта Панда дойде от завода с Полусинтетичното масло 20К и гордо пишеше смяна на 20 000к. Ами това е пълен мираж за това масло. 3. Пробег или по-точно е моточасове но те не се дават от производителите съвсем умишлено. Колко км ще изминеш с дадено масло зависи от редица фактори. - състояние на двг - алкален запас на маслото - Антизадирните качества на маслото. ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖЕН ПАРАМЕТЪР. Това е основният замърсител при експлоатация. От триенето зависят силно всички други параметри на маслото, и филтъра също. - Режима на каране - когато е градско шофиране вообще не е коректно да се гледат км. Там моточасовете набъбват доста. - Къде се експлоатира автомобила - при тежки или леки условия. Оффроод или не и т.н. - Качеството на горивото.Всички тези неща оказват влияние. ВАЖНО!!! - ВИСКОЗИТЕТА НЕ ОПРЕДЕЛЯ ПРОБЕГА НА МАСЛОТО! Много често в практиката, се получава така, че напълно синтетични масла са много по-зле от полусинтетики. Защото синтетичните молекули са много "убави" но не се държат за метала. За това се ползват специални присадки. Когато те липсват или са недостатъчно, много важно че маслото е пълна синтетика. Когато един ДВГ ще се експлоатира с Масло с удължен пробег, то е редно на всеки 6-8 000км да се тества маслото, механически и химически. Аз използвам според мен най-добрите масла в света 6 години вече и са се доказали многократно, че са наистина най-добрите. Но това не става лесно. Иска време, нерви, труд............. Маслата с удължен сервизен интервал са по-специални, но и те си имат живот. Ако двг ти има проблеми просто забрави за удължен интервал на смяна. В момента мойта Панда е на 30 000км, предмно градско, което означава че с моточасовете спокойно можем да ги сложим 40 000км. Маслото е тествано съвсем скоро и има ресурс още. При пробег от 7 000км на други автомобили някои масла, синтетични при това показват край на ресурса си...............................Т.е. не се ли задълбаеш, почти е сигурно че бъркаш. За масла които никога не се сменят също забрави - НЯМА ТАКОВА НЕЩО. Нито трансмисионни, нито хидравлични, нито двигателни, въпреки че производителите си позволяват и това да пишат. Това не е винтерес на потребителя. Обобщение - Избора на масло за даден автомобил, не е проста работа. Не се избира само по вискозитет. Гледат се ТТ данните на конкретните масла, задължително. Ако се изисква удължен сервизен интервал работата е още по-сериозна.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар