Гледам луд спор се заформи за тези масла,но според мен истината е една,че има редовно и не редовно сменяне на маслото;двигатели които поддържат добро налягане и двигатели не дотам добро,особено вторите ако са и с хидравлични клапани се появяват и чуканията в газоразпределителния механизъм.Визкозитетния клас на маслото зависи от атмосферните условия при които се експлоатира маслото.0 и 5 са за много судени места а 10 и 15 са за по умерени температури.Това се отнася за изправни двигатели,които поддържат добро налягане на маслото.За по износени двигатели има малко по гъсти масла за студен старт.Според мен за нашите условия 10В40-50 е най-добро за двигателите.Добрия двигател не бива да работи шумно с което и да е масло от тези класове.Всеки един производител дава диаграма на температурния диапазон на маслата при експлоатацията на автомобила.Всичко друго са самовнушения и ненужни спорове,които объркват колегите незапознати с тези неща.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо има толкова много негативни мнения за масло Селения
Collapse
X
-
Служебен Fiat Doblo,1.3 Multijet,кара се от чисто ново(2006г.).До 60к се ходеше на оторизиран сервиз,смяна на масло на 15к,още на втората смяна смениха Selenia с Castrol.Лични наблюдения-разход със Селения-над литър за 10к,при Кастрол пак не беше добре-поне 0.5л на 10к,едвам избутвах до смяна на 15к(колата поема около3.2 литра).След изтичане на гаранциите сменихме изобщо марката на маслото(в общи линии-непопулярна) 5/40-полусинт.,ами 3.2 наливам и на 15к.гарантирано вадя 3 литра,изобщо не доливам за пробега!Колата е вече доста над 100к и няма нито един проблем.Същото "непопулярно" масло ползвам и на личните си автомобили,нямам оплакване нито от мотори,нито от цената на маслото.Сигурно има и по-добри,но за тези коли(италианка,германка,японка,корейка..две дизелни и две бензинки)-определено става.Чудна работа е това-Търговията.."Науката започва с измерването..."
Коментар
-
Напиши наистина какво е това "непопулярно масло". Аз мога от опит да споделя, че винаги съм наливал 10в40 със следните марки2 пъти Селения 3 пъти Репсолведнъж смес от 1 л шел, 0,75 литра 15в 40 арал и 2 литра селения- смених го на 7000 км1 път шел4 пъти фукс1 път наливен елфКолата ми не гори масло не го е и горяла. След над 100 000 км на газ и след последните 3 смени на фукс забелязвам съвсем леко чукане на клапани при студен старт зимата. Най-тих беше мотора с ШЕЛ.Аз съм на мнение, че ако мотора е здрав няма значение марката на маслото, визирам в случая нормална експлоатация а не цедки в лютеницата.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Здравейте, от месец съм собственик на FIAT Punto 1.9jtd (85hp), след като го взех му смених маслото със SELENIA WR DIESEL 5W40, и направо останах учуден от резултата. Двигателят започна да работи доста по тихо почти като бензинка (силно казано) . Изминал съм до сега към 2к км и не е спаднало грам нивото.Избягвайте пластмасовите туби на Селениа според много хора той е някакво менте.
Коментар
-
Да споделя и аз наблюденията си - преди няколко седмици смених маслото със Селения Голд, произведено от Petronas и започнах да забелязвам, че когато колата не е карана няколко дена след запалването й, първите 1-2 минути има някакво ясно изразено тракане /чаткане/ от към двигателя, което в последствие изчезва. Преди пак е карана с Голд, но такъв ефект не бях забелязвал. Започвам да си мисля, че може би смяната на производителя се е отразила негативно на качествата на това масло и може би е време да мина на друга марка.Fiat Marea 1.8 16V
Коментар
-
Нормално е зимата когато е стояла колата дълго на едно място първите някоо секунди до минута да се чува тракане от двигателя. Все пак трябва време да се качи маслото. И при мен е така зимата. Лятото го няма тоя проблем._/''''''''''''''''''''''''\_
//---------------\\
[( )== //// ==( )]
|_|'------------'|_| ....Punto
Коментар
-
След 147000км. само със Селениа 20К и два пъти с Голд двигателя все още си върши работата по предназначение при всякакви атмосферни условия и прочие Няма чукания тропания и подобни описани от някои колеги Заключение : Който си кара автомобила с други масла различни от Селениа да е жив и здрав и много безаварийни километри , но да не плюе излишно маслото Селениа . Който с каквото си е харесал като марка да си го кара , жив и здрав. По думите на някои колеги аз би трябвало да съм направил минимум 5 ремонта защото видиш ли карам със Селениа. Пълни глупости , има само едно мнение на колега с което съм съгласен че след 6500-7000км. Голд-а започва да си го хапва двигателя и затова го смених с Селениа 20К. При него на 15-16000км маслото е на половина на щеката , което според мен е нормално. Глупости не пишете че "...аз карам с ..... масло и от смяна до смяна него бара" А повечето едва ли правите повече от една смяна годишно {и то по принуда че е направило година маслото не че е направило километри } Но супер експертни мнения не липсват, както и мнения от типа "...карай само с едикакво си масло и немаш грижи" Лека вечерФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
И ти ли? Още един човек, за който съм останал със силно положително мнение от постовете му, ми падна в очите.Atanas71 написа:След 147000км. само със Селениа 20К и два пъти с Голд двигателя все още си върши работата по предназначение при всякакви атмосферни условия и прочие Няма чукания тропания и подобни описани от някои колеги Заключение : Който си кара автомобила с други масла различни от Селениа да е жив и здрав и много безаварийни километри , но да не плюе излишно маслото Селениа . Който с каквото си е харесал като марка да си го кара , жив и здрав. По думите на някои колеги аз би трябвало да съм направил минимум 5 ремонта защото видиш ли карам със Селениа. Пълни глупости , има само едно мнение на колега с което съм съгласен че след 6500-7000км. Голд-а започва да си го хапва двигателя и затова го смених с Селениа 20К. При него на 15-16000км маслото е на половина на щеката , което според мен е нормално. Глупости не пишете че "...аз карам с ..... масло и от смяна до смяна него бара" А повечето едва ли правите повече от една смяна годишно {и то по принуда че е направило година маслото не че е направило километри } Но супер експертни мнения не липсват, както и мнения от типа "...карай само с едикакво си масло и немаш грижи" Лека вечерAtanas71 написа:При мен е подобно , двигателя утихна веднага след смяната на 20К с Политрон. Интересното е и друго , до сега съм минал 11000км. от смяната а маслото си е още в горната част на щеката Very Happy докато със Селениа-та отдавна да е хапнал литърче. Имаше един шум в областа на разп. вал на изпуск. клапани просто липсва изчезна. Така че разни многознайковци и виртуални анализатори малко да успокоят топката и да не плюят по нещо за което са слушали .... някой им е казал... и подобни хвърляния на боб. Маслото си е показало качествата на практика и теория не само при менAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа:И ти ли? Още един човек, за който съм останал със силно положително мнение от постовете му, ми падна в очите.Atanas71 написа:След 147000км. само със Селениа 20К и два пъти с Голд двигателя все още си върши работата по предназначение при всякакви атмосферни условия и прочие Няма чукания тропания и подобни описани от някои колеги Заключение : Който си кара автомобила с други масла различни от Селениа да е жив и здрав и много безаварийни километри , но да не плюе излишно маслото Селениа . Който с каквото си е харесал като марка да си го кара , жив и здрав. По думите на някои колеги аз би трябвало да съм направил минимум 5 ремонта защото видиш ли карам със Селениа. Пълни глупости , има само едно мнение на колега с което съм съгласен че след 6500-7000км. Голд-а започва да си го хапва двигателя и затова го смених с Селениа 20К. При него на 15-16000км маслото е на половина на щеката , което според мен е нормално. Глупости не пишете че "...аз карам с ..... масло и от смяна до смяна него бара" А повечето едва ли правите повече от една смяна годишно {и то по принуда че е направило година маслото не че е направило километри } Но супер експертни мнения не липсват, както и мнения от типа "...карай само с едикакво си масло и немаш грижи" Лека вечерAtanas71 написа:При мен е подобно , двигателя утихна веднага след смяната на 20К с Политрон. Интересното е и друго , до сега съм минал 11000км. от смяната а маслото си е още в горната част на щеката Very Happy докато със Селениа-та отдавна да е хапнал литърче. Имаше един шум в областа на разп. вал на изпуск. клапани просто липсва изчезна. Така че разни многознайковци и виртуални анализатори малко да успокоят топката и да не плюят по нещо за което са слушали .... някой им е казал... и подобни хвърляния на боб. Маслото си е показало качествата на практика и теория не само при менФиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Ползвал съм Селения само след първоначалното обслужване на Мареата. После го смених с Xenum 10w50, и до сега съм извършил 3 смени с Q8 10w40. Работата на мотора си е еднаква с всички видове масла, които съм използвал. Ей така го сменям на 8000 км Винаги го глася на макс и за тия километри(ако се има вяра на щеката, понеже от едната страна показанията са на макс а от другата 1/4 под максимума) което означава разход на масло около 200-250 мл за 8000 км. Двигателя вътре свети, няма налепи и отлагания. Радвам се ,ч е имам тази Мареа Общо казано.....нямам оплаквания от използваните масла!now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар