Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Рекламация за "жаба" на автомобилна гума?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Рекламация за "жаба" на автомобилна гума?

    На 19 март тази година си купих 2 бр. нови гуми General Altimax HP 195/60 R15 M.S . Изминал съм с тях само 8 000 км. Днес забелязах, че на едната има малка жаба. Не е много изпъкнала, но определено я има. Въпроси:1) Мога ли да претендирам да ми заменят тази гума поради споменатия дефект? Просто питам преди да тръгна да се разправям.2) Ако отговорът на първия въпрос е "Не", ще помогне ли евентуално, ако от вътрешната страна на мястото на жабата се залепи лепенка(и)? В смисъл няма да я карам като предна, но поне да не изхвърля гумата, а да я карам като задна без риск. Приятел гумаджия от квартала, който я видя, отсече великодушно: "Карай така и не се притеснявай, нищо й няма!"3)Това, което май-много ми се иска да направя, е да изхвърля споменатата гума, да си купя още една същата, за да ми станат пак чифт две еднакви и да забравя за случая. Спира ме само едно: не съм наясно с реномето на тази марка гуми. Да не се окаже, че са някакви боклуци и да хвърля още 110 лв. на вятъра. По принцип карам внимателно и не мисля, че аз съм причинил образуването на жаба. По-скоро се касае за дефектна гума. Та някой има ли впечатления от тази марка?4) Има и още един вариант: да продам и двете на цената на една (примерно) и да си купя две нови гуми от друга марка.Вашите мнения?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    И на маркови гуми излизат "жабки".По принцип ако са ти дали г. карта имаш право на рекламация, но винаги може ди кажат - ударил си я в бордюр или си нацелил дупка.Късмет общо взето.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Аз бих пробвал да рекламирам гумата, щом е в гаранция.Отговори:1) Да2) Ако ти откажат замяна, наистина е по-добре да се постави подложка.3) Аз също не съм наясно с реномето на тази марка гуми.4) Ако ще купуваш други гуми с неясно реноме, то по-добре си спести "гимнастиката" с покупко-продажба и си карай с тези.
      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

      Коментар


        #4
        Аз лично бих я изхвърлил, като ще кажа и защо- онзи ден на магистралата щяхд а се пребия заради нещо подобно. Един пред мен изпреварваше тир, в момента, когато беше до кабината на тира, излезе пушек, разхвърчаха се парчета гума, този изгуби контрол и се бухна в мантинелата към другото платно, като остана спрял в най-лява лента, където идвах аз и други зад мен с около 140км. Регенерат ли беше, друго ли беше, не знам, но така да се пръска гума на кола аз не бях виждал, вероятно по-старите шофьори са виждали като бяха с вътрешни гуми. По този повод аз бих я разкарал. Иначе имаш право да претендираш за гаранция, като те пък ще търсят начини да не ти я заменят. Но право имаш и го пише на гар. карта. Дженерал не беше ли някаква китайска история? За 100 кинта се взема 15ка гума без отстъпки Клебер, Файерстоун, за 120 се взема Конти. Или размера ти е някакъв изчанчен и скъп, или тези гуми трябва да гонят качеството на Конти за тази цена.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Не мисля, че гаранцията ще покрива проблеми като жабка след 8000 км, тъй като няма как да се докаже каква е била експлоатацията. По-скоро ако се получи жабка при монтажа ще ти я сменят. сега бих се учудил да го направят.

          Коментар


            #6
            Направих вече един профилактичен разговор с гумаджийницата. Както и очаквах, дърпат се и със сигурност няма да ми сменят гумата по лесния начин. Засега най-вероятен ми изглежда вариант 3. Бих се изкушил да карам с тази гума, даже вече ми предложиха и варианти - с подложка и освен това, да я завъртят на джантата, за да не ударя жабата в някой бордюр и съвсем да я довърша. Но се плаша точно от такъв сценарий, какъвто е описал pakumba.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              Жабка, или буза, се получава в 90% от случаите от удар в нещо и в тези 90% от вътрешната страна има разкъсване на борда. Свалете гумата и ако няма травма, можеш да претендираш за гаранция. Наличието на минимални следи от разкъсване ти сваля гаранцията.До сега не съм виждал буза без травма, само съм чувал, че има...Не зная колко е бузата, но може да се сложи лепенка "гета" и да се кара задна. На тази гума вече трябва да се следи налягането, защото, ако се кара слаба по 1.6 - 1.8 бара, бордовете се гънат повече и гетата може да се отлепи. Идеален вариант е вулканизация, но вече кой ли я прави...
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                muns61 написа:
                Жабка, или буза, се получава в 90% от случаите от удар в нещо и в тези 90% от вътрешната страна има разкъсване на борда. Свалете гумата и ако няма травма, можеш да претендираш за гаранция. Наличието на минимални следи от разкъсване ти сваля гаранцията.До сега не съм виждал буза без травма, само съм чувал, че има...
                Това е полезна информация. Гумата вече е свалена и е абсолютно здрава и отвътре, и отвън. Утре пак ще ходя да се разправям с гумаджиите, пък да видим дали ще стигнем до някакво решение, което ме устройва.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  Значи, имаш неплътен вътрешен слой, което е абсолютно недопустимо. Въздухът минава през него и разслоява борда, което може да доведе до спадане и разрушаване. Гета няма да помогне, защото не се знае къде е пропуска отвътре, за да се залепи - не е задължително да е при бузата.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #10
                    От някоя голяма верига ли ги купи гумите?И аз имах подобен случай с едни гуми(чиято гаранция беше изтекла вече де),които никога не бях удрял, но като прекарвах ръка по борда и се усещаха вълни,които също се забелязваха съвсем леко.Но беше далеч от жаба от удар.Предполагам за нещо такова говориш и ти.
                    EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                    Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                    Коментар


                      #11
                      muns61 написа:
                      Значи, имаш неплътен вътрешен слой, което е абсолютно недопустимо. Въздухът минава през него и разслоява борда, което може да доведе до спадане и разрушаване. Гета няма да помогне, защото не се знае къде е пропуска отвътре, за да се залепи - не е задължително да е при бузата.
                      Чел съм, че жабките значат едно единствено нещо - скъсани телове. В зависимост колко скъсани тела има се издува повече или по-малко.Едит: До автора - метни една снимка на жабката. Ако е мъничка - не се притеснявай от нея. Ако е колкото слива или по-голяма опитай с вулканизация или с вътрешна гума.

                      Коментар


                        #12
                        white_shark написа:
                        От някоя голяма верига ли ги купи гумите?И аз имах подобен случай с едни гуми(чиято гаранция беше изтекла вече де),които никога не бях удрял, но като прекарвах ръка по борда и се усещаха вълни,които също се забелязваха съвсем леко.Но беше далеч от жаба от удар.Предполагам за нещо такова говориш и ти.
                        От квартална гумаджийница ги купих. И наистина "жабата" е малка, плитка, по-скоро като неравност, а не изпъкнала като балонче. Но я нямаше в началото, скоро се е появила.П.П. Няма как да я снимам, защото гумата вече е свалена и не е на джанта.
                        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                        Коментар


                          #13
                          Ами аз да ти кажа така ги карах 2-3 зими тия гуми(преди поради това,че бяха с доста грайфер) и в момента даже са задни на един друг автомобил.Не съм им подлагал нищо отвътре и не съм имал и проблеми.Иначе следях редовно тия неравности,които не са се изменили и до ден днешен.Предполагам,че и ти няма да имаш проблеми да си ги караш дълги километри,но все пак ако успееш да ги склониш да ти я сменят ще е много добре
                          EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                          Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                          Коментар


                            #14
                            snake написа:
                            white_shark написа:
                            От някоя голяма верига ли ги купи гумите?И аз имах подобен случай с едни гуми(чиято гаранция беше изтекла вече де),които никога не бях удрял, но като прекарвах ръка по борда и се усещаха вълни,които също се забелязваха съвсем леко.Но беше далеч от жаба от удар.Предполагам за нещо такова говориш и ти.
                            От квартална гумаджийница ги купих. И наистина "жабата" е малка, плитка, по-скоро като неравност, а не изпъкнала като балонче. Но я нямаше в началото, скоро се е появила.П.П. Няма как да я снимам, защото гумата вече е свалена и не е на джанта.
                            Човек, карай си гумата и не се притеснявай, особено щом не стърчи като цицина. Не се вкарвай в излишни филми. 80% от колите карат с гуми втора употреба и там всички са на малки вълнички.

                            Коментар


                              #15
                              Това,че доста хора карат с гуми втора ръка говори само колко сме зле финансово и е доста тъжно.По темата:Сложи ги тия гуми отзад и си свиркай.С такава неравност карам toyo proxes вече 3-то лято.Няма проблеми и не спада.Отзад съм ги сложил.
                              Fiat Tipo
                              Corsa b комби !

                              Коментар

                              Working...
                              X