Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трайност на масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трайност на масло

    Понеже ме мързи да чета, искам да науча наготово:Колко време може да трае едно масло 10/40 след като е разпечатано? Стaва дума за Motul 6100?
    _________________________
    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

    #2
    Година, година и половина. Ако не беше разпечатано то поне 5 щеше да държи.
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      xctr написа:
      Година, година и половина. Ако не беше разпечатано то поне 5 щеше да държи.
      Това е добре, благодаря. А разумно ли е да се долива от това масло в двигател, в който е налято Selenia 20K?От Лисан Сервиз (++) ми казаха, че няма проблем, стига да е 10W40 (то си е такова), но пропуснах да им покажа Motul-a, та искам да съм сигурен
      _________________________
      FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

      Коментар


        #4
        след като вискозитета е еднакъв и двете са полусинтетика значи не би трябвало да има проблем.проблем има ако смесиш синтетика или полу синтетика с минерално

        Коментар


          #5
          zvoneca написа:
          след като вискозитета е еднакъв и двете са полусинтетика значи не би трябвало да има проблем.проблем има ако смесиш синтетика или полу синтетика с минерално
          да и аз така знам, но друго си е да ти го каже и друг
          _________________________
          FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

          Коментар


            #6
            punto_11 написа:
            zvoneca написа:
            след като вискозитета е еднакъв и двете са полусинтетика значи не би трябвало да има проблем.проблем има ако смесиш синтетика или полу синтетика с минерално
            да и аз така знам, но друго си е да ти го каже и друг
            А всъщност е напълно погрешно. Вообще не са достатъчни само два вискозитета че да се направи такова заключение. Накратко.1. Каквито и масла да мешате с каквито и вискозитети, те не се пресичат. Това е единствения плюс на бозата която се получава!2. При смесването на каквито и да е масла, винаги се получават характеристики по-ниски от тези на по-слабото масло. Има обяснение но е дългичко. Четете някъде...3. Дори маслата на един и същ производител, различните партиди се различават, камо ли да смесвате от различни производители. Може но за кратко докато смените маслото. Не че автомобила няма да се движи, но се нарушават много параметри на маслото и след време се берат големи плодове, но хората не се сещат тогава какви бози са правили и си казват - абе дошло му е времето..................Успех.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              Danchojn написа:
              2. При смесването на каквито и да е масла, винаги се получават характеристики по-ниски от тези на по-слабото масло. Има обяснение но е дългичко. Четете някъде...Успех.
              Ако ставаше дума за температура на топене на метали и сплави, щях да ти повярвам!
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                Ха сега де, на кого да вярвам?Може би трябва нещо като анкета тука, гласуване нещо
                _________________________
                FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                Коментар


                  #9
                  muns61 написа:
                  Danchojn написа:
                  2. При смесването на каквито и да е масла, винаги се получават характеристики по-ниски от тези на по-слабото масло. Има обяснение но е дългичко. Четете някъде...Успех.
                  Ако ставаше дума за температура на топене на метали и сплави, щях да ти повярвам!
                  Присмиването на последък е на почит, нали. Но реално едва ли си се задълбочил..............
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Re: Трайност на масло

                    punto_11 написа:
                    Понеже ме мързи да чета, искам да науча наготово:Колко време може да трае едно масло 10/40 след като е разпечатано? Стaва дума за Motul 6100?
                    Махни си това от главата и попрочети. В нета има тонове литература по въпроса. Такива мнения, като на тези в Лисан сервиз подминавай. Маслото е нещото, което пази двг. От корозия, от износване, от температура ........................От него силно зависи цялото състояние на един агрегат. За всяка една база в маслото се подбират съответните пакети присадки. Те са различни за различните бази, а базите никога не са еднакви. Например ако смесиш две масла, и в резултат получиш по-висок процент на антизадирните присадки, ще си кажеш, ооооооооооооооооо супер. Да ама не. Зависи първо какви са. Едните увеличават киселинността на маслото, другите друго и така.................... Ако се налага доливане, най-добре да е от същото масло. Не казвам, че веднага ще скапеш двг, това зависи от много фактори. Уточнявам, че тая работа крие рискове, ти си преценявай. Това е от мен.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Ама те хората от Мотул са написали следното: oCan be mixed with synthetic or mineral oils., ето и сайта http://www.opieoils.co.uk/p-872-motu...osynthese.aspx , така че не виждам проблем да си долее от Мотула
                      punto HGT

                      Коментар


                        #12
                        Re: Трайност на масло

                        Danchojn написа:
                        punto_11 написа:
                        Понеже ме мързи да чета, искам да науча наготово:Колко време може да трае едно масло 10/40 след като е разпечатано? Стaва дума за Motul 6100?
                        Махни си това от главата и попрочети. В нета има тонове литература по въпроса. Такива мнения, като на тези в Лисан сервиз подминавай. Маслото е нещото, което пази двг. От корозия, от износване, от температура ........................От него силно зависи цялото състояние на един агрегат. За всяка една база в маслото се подбират съответните пакети присадки. Те са различни за различните бази, а базите никога не са еднакви. Например ако смесиш две масла, и в резултат получиш по-висок процент на антизадирните присадки, ще си кажеш, ооооооооооооооооо супер. Да ама не. Зависи първо какви са. Едните увеличават киселинността на маслото, другите друго и така.................... Ако се налага доливане, най-добре да е от същото масло. Не казвам, че веднага ще скапеш двг, това зависи от много фактори. Уточнявам, че тая работа крие рискове, ти си преценявай. Това е от мен.
                        Е да, ама то едно ли е да го четеш - за маслата си е цяла наука и наистина - тонове четене, пък и по колата има хиляди други работи. В края на краищата - форумът спестява време. Виж линка от колегата - в интерес на истината и сам си намерих инфо-то, но е интересно да се чуят мнения на хора с опит. Вярвам повече на патило Съдейки по отзивите за Лисан и впечатлението ми от едното ми посещение при тях - по-скоро бих се вслушвал в съвет от тях. Също така, благодарение на твоите постове става ясно, че нещата не са чак толкова черно-бели и отговорът не е еднозначен. Ето защо - благодаря.Някак си не ми се иска купеният съвестно Motul да си отиде просто ей така, ето защо ще си досипвам.
                        _________________________
                        FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

                        Коментар


                          #13
                          Re: Трайност на масло

                          punto_11 написа:
                          Понеже ме мързи да чета, искам да науча наготово:Колко време може да трае едно масло 10/40 след като е разпечатано? Стaва дума за Motul 6100?
                          Не, няма никакъв проблем. Маслото не старее чак толкова от въздуха, който е влязъл в тубичката, сроковете за съхранение ма масла в цистерни с отдушник е доста години.Колкото до смесването на 2 различни масла, получаваш нещо, което е с по-слаби показателите на по-доброто, но е с по-добри от по-слабото.За колите, които повечето от нас караме, разискваните въпроси са безпредметни. Повечето истински масла надхвърлят доста изискванията на мотора, особено при нормално каране. Проблемите с масла идват от несменянето им от предишен собственик и "маркови" у нас.
                          Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                          Коментар


                            #14
                            Аз ще задам по-брутален въпрос. В мазата имам разпечатани туби с по около един литър в тях. Един ден ги събрах в една туба. Та се чудя дали да ги излея в моя дръгел. Едното масло гледам че е от 98год. другото от 05. Просто ми е интересно какво ще стане. Дали ще запуши маслени ,магистрали.......
                            Palio Weekend 1.7 TD

                            Коментар


                              #15
                              Пропуснах да спомена-маслото е Valvoline 10/40
                              Palio Weekend 1.7 TD

                              Коментар

                              Working...
                              X