Здарвейте,Наближава времето за сняма на свещи и се колебая дали да поставя отново "обикновени" такива или да премина към иридиеви.Опита ми с запалителните свещи до тук се свежда до - "оригинални" FIAT Champion, закупени и монтирани от АХМ, с които колата гърмеше дори и на бензин- Denso K20TNR, закупени от КОСЕР, много добри според мен- Beru 14FR-7LDU, закупени от ТЕХ-КО, не бих повторил, дори не бих си купил нищо повече с марка Beru- NGK BKR6EKC, купувани от магазин в Германия, с тях съм в момента, много добри според мен В мен имам още един комплект NGK BKR6EKC, но попаднах на добро преложение за Beru Ultra X Titan Platin UXT1 0002335606 (4,70EUR/бр).Другите подходящи за този двигател саDenso IK20 (12,50EUR/бр) - дебелина на елктрода 0.4mm, Gap= 1.1mm.NGK BKR6EIX (8,50EUR/бр) - дебелина на елктрода 0.6mm, Gap= 0.8mm, топлинно число = 9.От гореизложените факти си поставям следните въпроси:1) Да дам ли втори шанс на Beru, като получавам гаранция от 60 000км или две години?или2) Да заложа на лидерите в производството на запалителни свещи?Ако препоръчате избор 2) е желателно да се аргументирате, понеже при Denso IK20 електрода е по-тънък (което било по-добре), но пък Gap-а е по-голям (за този двигател нормално е 0.9mm), а при NGK BKR6EIX електрода е по-дебел, но пък има Gap= 0.8mm (по-близо до препоръчаното от FIAT). Също така много често срещани са NGK BKR6EIX-11 (Gap= 1.1mm). Те подходящи ли са за този двигател или трябва да се търсят само NGK BKR6EIX (Gap= 0.8mm)?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Избор на свещи за Брава 1,6 (метален колектор)
Collapse
X
-
Виждам че караш на газ. Това в случая е много важно при избора на свещи. Сега чакам да ми пристигнат новите свещи тази седмица - Brisk Silver DR15YS. Пазя и последните 3 комплекта. Мога да снимам как им се е отразило карането на газ. Ползвам само евтини свещи, никви иридиеви.1) Denso K20TNR (от които си доволен) едвам ’избутаха’ 10 хиляди. Въпросният GAP е станал двоен от износване на средният електрод;2) Bosch FR 7 LDC+ двуполюсни ги смених на 15 хиляди и са видимо много по-малко износени от горните;3) Bosch FR 7 DC+ (за газ, еднополюсни) сега ще ги сменям на 20 хиляди само защото им дават 15 хиляди на газ.
-
wwalker написа:Виждам че караш на газ. Това в случая е много важно при избора на свещи. Сега чакам да ми пристигнат новите свещи тази седмица - Brisk Silver DR15YS. Пазя и последните 3 комплекта. Мога да снимам как им се е отразило карането на газ. Ползвам само евтини свещи, никви иридиеви.1) Denso K20TNR (от които си доволен) едвам ’избутаха’ 10 хиляди. Въпросният GAP е станал двоен от износване на средният електрод;2) Bosch FR 7 LDC+ двуполюсни ги смених на 15 хиляди и са видимо много по-малко износени от горните;3) Bosch FR 7 DC+ (за газ, еднополюсни) сега ще ги сменям на 20 хиляди само защото им дават 15 хиляди на газ.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Точно от Косер. Нямат проблеми и на бензин изкарват много, но на газ много бързо се износват. Всички посочени свещи са на цена за брой от 5 до 7лв. без каквато и да била търговска отстъпка. Снимай да ги видим как са на 20 хиляди. Това което за мен е тотално износени за друг може да е като нови. Не чакам да се появят проблеми, аз ги сменям като стане средният електрод на елипса при двуполюсните и като им дойде времето по предписание на производителят. Никакъв трик не са свещите за газ.
Коментар
-
Аз съм супер доволен от едни NGK 10 лв./бройката от ахм. Да не кажа, че са на 100 к км, че не ми работеше километража, ама там някъде са и все още няма проблеми.Нормални, еднополюсни."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
С иридиевите свещи ще срещнеш доста проблеми със карането на газ.Аргумента ми е такъв,че иридиевата свещ е много капризна от към смеси.Аз лично имах Браво с такъв двигател и му сложих ИК20,но карах само на бензин,за газ има свещи на Денсо с платинен слой и са доста добри(продавам Денсо и фирмата е вносител,не е Косер).Аз залагам на Денсо или НЖК,не си прави повече експерименти с Беру щом не си бил доволен от тях.Само за информация да ти кажа,че истинското Денсо се различава с това,че на полюса от вътрешната страна има каналче,докато ментетата го нямат.Свещта за газ на мястото на каналчето има пъпка,специално те са на цена от около 7лв.Моето предложение е за тях.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
ivailo rachev написа:...за газ има свещи на Денсо с платинен слой и са доста добри(продавам Денсо и фирмата е вносител,не е Косер).Аз залагам на Денсо или НЖК,не си прави повече експерименти с Беру щом не си бил доволен от тях.Само за информация да ти кажа,че истинското Денсо се различава с това,че на полюса от вътрешната страна има каналче,докато ментетата го нямат.Свещта за газ на мястото на каналчето има пъпка,специално те са на цена от около 7лв.Моето предложение е за тях.LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
Grande Punto 1.2 LPG
Коментар
-
mitaka_71 написа:[пп.Конкретно по темата-заложи на NGK и то на това което си излиза по рамата като първично вграждане.Абстрахирай се от това че колата е на газ.Капата ми вече близо 50К е със свещи NGK които си и ги дават по ори номер,а се кара постоянно на газ!Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Нека да споделя моят опит. Карам само на газ (изключвам паленето) Имам изминати 30 000км с Беру платинум 4 електрода, Никакви проблеми с палене и вървеж. Замених ги с еднополюсни НГК В-лайн. От миналта година съм с иридиеви на НГК. Честно казано не намирам разлика в поведението на двигателя. Може би работи една идея по-равномерно с иридиевите и има по-добро изгаряне, защото по свещите не се натрупват окиси.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Знам кое си е Денсо и кое е менте защото това ми е работата и трябва да го знам.По темата,на българския пазар има две марки свещи и те са Денсо и НЖК,които и да избереш няма да сбъркаш.Лично с иридиевите имам опит,но при каране само на бензин,на газ колегата по-горе е споделил опит.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Ето как изглеждат свещите съответно Denso K20TNR (10 000 km), Bosch FR 7 LDC+ (15 000 km) и Bosch FR 7 DC+ (20 000 km)Средният електрод на първите е грубо казано 2 пъти по-износен отколкото на вторите за по-малко километри, а на третите свещи (за газ) видимо почти няма износване.Съжалявам, ако не се вижда добре на снимките. Вече съм с нови свещи, от които е опаковката. Дават ги за 30 000 км на газ.
Коментар
-
Първо искам да поясня,че този пост си е лично мое мнение и не искам никой да се чувства засегнат или обиден.Аз Бриск повече не искам да погледна дори и през прозорец.Алфата като я взех беше прегрявана и гореше много масло и и взех Бриск на първо време докато оправя мотора,първо едвам запали с тях,после добре,но той мотора не беше добре и не усетих разлика.Предишните свещи бяха НЖК,но на около 100 000км.Направих основен ремонт и след паленето няколко дена и колата започна да прекъсва,да мени обороти и да върви за 60 коня.Изключих свещите понеже УЖ са нови(да ама Бриск) и какво ли не правих,през колко диагностики мина и накрая си сложих Денсо VK20Y големите и малките НЖК забравих модела и мотора заспа.Исках да мина тънко понеже голямата свещ на Бриск струва 2.65лв., а на Денсо 34лв. и ето купих си едни евтини и едни скъпи.Да поясня,че карам само на бензин.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Нека и аз да допълня темата. Аз карам Бравата вече 2 години и съм с едни NGK. Преди една година ми отидоха 2 дюзи и преди да разбера, че са те реших да сменя свещите. Сложих някакви BERU. Не ми работеше километража, но предполагам, че не съм минал повече от 2000-3000 км. и просто не издържах и ги изхвърлих. Постоянно се зацапваха и колата не работеше както трябва. Извадих си старите свещи, както вече споменах NGK и още си карам с тях. Сигурно са вече на 20000км. и нямам никакъв проблем, а и преди да купя колата не се знае колко е карано с тях. Сега вече ми се иска да ги сменя и предполагам, че отново ще взема такива, освен ако някой не ме разубеди с това, че мисля да качвам газ на колата и да нямам проблеми с газта.
Коментар
-
Аз няколко комплекта Беру съм карал двуелектродни - без проблеми. Последно сложих NJK двуполюсни но нещо ми умря динамиката както на газ ,така и на бензин спрямо последните - Бриск тунинг сериите http://cdn.mkimg.carview.co.jp/carli...t=5052886760cc , с тия свещи (11лв бройката , не 2.50) колата върви както с никоя друга свещ която съм карал.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар