Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Втори комплект джанти-струва ли си?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Втори комплект джанти-струва ли си?

    Никога досега не съм стигал до там да обзаведа колите си с два комплекта джанти - за зимата и лятото. И тъй като сегашната ми кола не иска да се разваля, а ме човърка да влагам нещо по нея, се замислям за втори комплект джанти. Летните гуми ще си стоят на единия комплект, а зимните-на другия. Та на въпроса-има ли смисъл от това вложение от около 200 лв. за втори комплект ляти джанти 15-ки? Безспорното предимство е, че сезонната смяна на гуми ще става по-бързо, мога дори да си я правя и сам. Дори да не я правя сам, ще е по-евтино, макар че във времето тези 200 лв. за джантите ще се избият чак след 4-5 години.За други предимства не се сещам. Недостатък е по-трудното съхранение на гуми с джанти, вместо само на гуми. А и да закарам 4 гуми на джанта до гумаджийницата, не е толкова проста задача. Колата ми не е комби и предполагам, че в багажника ще се съберат максимум 2 или 3. Другите ще трябва да се слагат между седалките и може да се повреди тапицерията.И да не забравя: ако си остана с един комплект, има ли вреда за гумите от това, че два пъти годишно се монтират/свалят на/от джанта?Ето такива мисли ме вълнуват в тази почти лятна октомрийска вечер . Какво ще ме посъветвате?
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Не знам но за мен винаги е било по-удобно, зимните и летните да седят на отделни джанти, най-малкото спестяваш си монтаж-демонтаж всяка пролет и есен.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      Да, струва си...
      Alfa 156 2.0 TS
      Alfa 156 20VTurbo
      Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
      Locost TF1 3.0V6

      Коментар


        #4
        snake мисля, че си отговорил по перфектен начин и сам! Много точно си определил предимствата и ако човек има гараж или друго сигурно местенце ... един м2, не повече, не трябва да се замисля. Единственото, от което може би няма как да се спести е ежегодното балансиране на гумите. Не че аз го правя винаги, но има вероятност нещо в баланса на гумите да се е смотало и за това е необходимо да се балансират наново.
        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
        http://www.keepfighting.ms

        Коментар


          #5
          На всички коли досега съм бил с 2 комплекта джанти-изключително удобство.Плюсовете за мен са,че не се редя и губя време на вулканизатори,а си ги сменям пред нас за 20-тина минути.Не давам всяка година по 2 пъти пари за демонтаж-монтаж-баланс.Баланс никога не им правя преди сезона,защото не намирам логика в това.Минуси не се сещам.Ако не ти се дават 200лв. за алуминиеви можеш да ги сложиж на стоманени джанти...освен ако не си някакъв краен естет
          EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
          Fiat Punto 1.2 16v Sporting

          Коментар


            #6
            Абсолютно! Бързо, лесно и удобно! Освен това, както сам си преценил, при две процедури годишно инвестицията ще се избие, но няма да се обезцени (говоря за джантите, за гумите е ясно). Така при последваща продажба на колата имаш варианти - да ги продадеш отделно или да спечелиш предимство с други подобни, като предлагаш колата с втори комплект, включен в цената.Аз пък винаги съм бил неспокоен, ако нямам резервен комплект джанти и разчитам само на патерицата.

            Коментар


              #7
              Откакто почнах да давам на всяка смяна по 25-30 лева, въобще не се замислих, и си взех втори комплект джанти. Сега само минавам през баланс, и след това сам пред блока.
              00' Bravo 105 JTD

              Коментар


                #8
                Струва си! При мен не е имало такава дилема - още с взимането на колата и си намерих железни джанти за зимните гуми - така най-малкото ако ми се наложи бих могъл и сам да сменя комплектите зад блока

                Коментар


                  #9
                  Струва си отвсякъде.И най-вече си ги сменям когато реша, без да се редя по опашки или да се ядосвам, ако някой мърльо ми надраска джантите при поредния монтаж-демонтаж.А това с всеки сезонния баланс ми е прекалено, просто не виждам причина да го правя, ако всичко ми е било наред по окачването.
                  Lupo - The Monster
                  Е83 3D

                  Коментар


                    #10
                    от както съм сложил всесезонните гуми съм забравил и за джанти, и за гумаджии, и за мъкнене на гумите, и за всякакви подобни :D минал съм вече 44 000 км - отново ще си купя такива като му дойде времето
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      Този спор за всесезонните гуми е стар колкото света . Аз лично карах 5 г. първия си опел с всесезонни гуми и дори съм се качвал с тях в лют сняг на Юндола. Е, на 5-та година закъсах на път за Св.Константин, но може би им беше дошло времето. Но пък когато за първи път си купих кола с гуми 15-ки, ми казаха, че няма гуми с такъв или по-голям размер, които да се водят за всесезонни. И започнах да си купувам летни и зимни.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        е как да нямааз съм със 16 цолагумите които си струват са Goodyear Vector 4 и Hankook Optimo 4S
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #13
                          За мен категорично си струват 2 комплекта джанти, основно заради изгубеното време в кибик по гумаджии. Вземи си обикновени джнти за зимните за 80 кинта 4те и приключваш с въпроса.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Ако намеря такива за 80 лв. комплекта, веднага бих ги купил. Но няма. Днес съм обиколил всички гумаджийници и автоморги в Пазарджик: предлагат се само лети в много лошо визуално състояние за около 150 лв. комплекта, а тези, които външно са горе-долу добре, са 250 лв. и нагоре. Никакви обикновени джанти не можах да намеря за моята кола.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              snake написа:
                              Ако намеря такива за 80 лв. комплекта, веднага бих ги купил. Но няма. Днес съм обиколил всички гумаджийници и автоморги в Пазарджик: предлагат се само лети в много лошо визуално състояние за около 150 лв. комплекта, а тези, които външно са горе-долу добре, са 250 лв. и нагоре. Никакви обикновени джанти не можах да намеря за моята кола.
                              По-добре алуминиеви в лошо визуално състояние, от колкото стоманени. Струва си, според мен.

                              Коментар

                              Working...
                              X