Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Консултация преди закупуване на акумулатор.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Консултация преди закупуване на акумулатор.

    Здравейте колеги, както бях писал в една друга тема преди седмица се спомина акумулатора ми(лека му пръст) и сега събирам мнения и "акъли" каква марка акумулатор да си взема и съответно с какъв капацитет и стартов ток. Моя беше оригинален по каталог за JTD 105 Fiat- Lancia 60Ah 380A, сега съм се спрял на Berga Power Block 60Ah 540A, но се чудя дали да не си взема малко по-голям ампераж, че зимите в Габрово са студени и като ходя на лекции Януари да не вися по пътя. Миналата зима с моя "покойник" нямах проблем при -15 градуса от първия път палеше. Отправям главно запитванията си към колегите от дизел "сектата" . :D:D:D Благодаря,предварително.
    93' BMW E36 M40B16 - "калпазанин по пътя"
    00' Fiat Bravo JTD 105 SX "SS.Steel/Trofeo" - Ръмжи и бега! (вече на бащата)
    * * * * * * * * * * * * * *
    Стигат ли ти парите, значи не ти стига въображението!!

    #2
    Можеш да си вземеш малко по-голям, 72-74Ah, не е проблем.Относно каква марка не мога да кажа. Аз от декември 2009-та , карам с Гигават 74Аh и до сега не ми е правил проблеми, да чукна на дърво. Доволен съм, тъй като зимата карам 3км до работата, и спирам. После обратно. Чешки са, по лиценз на Бош. Бих си купил пак такъв.
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      #3
      Какъвто и да вземеш първо виж зареждането - с пуснати къси и вентилатора на парното на 2-ра степен не трябва да е под 13.8 волта като мотора работи на място.След това премери пак с мултицета какъв ток се консумира като колата е в покой - не трябва да е повече от 10-15 мА, като производителите на акумулатора дават допустима горна граница от 50 мА.Последното и много важно нещо е да не се използват продължително време консуматори без да е запалена колата, например музиката особено ако е по-мощна. Най-добре разбира се каквото и да пускаш колата да е запалена. Аз например съм си свързал всичко така че да работи само когато двигателя работи, така съм правил и на предишните ми коли и проблеми никога съм нямал. На Самарата акумулатор изкара почти 7 години в такъв режим на работа.Иначе смятам, че при правилна експлоатация както я описах повече от 55-60 А часа акумулатор не ти трябва.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        Re: Консултация преди закупуване на акумулатор.

        bravo_stz написа:
        Здравейте колеги, както бях писал в една друга тема преди седмица се спомина акумулатора ми(лека му пръст) и сега събирам мнения и "акъли" каква марка акумулатор да си взема и съответно с какъв капацитет и стартов ток. Моя беше оригинален по каталог за JTD 105 Fiat- Lancia 60Ah 380A, сега съм се спрял на Berga Power Block 60Ah 540A, но се чудя дали да не си взема малко по-голям ампераж, че зимите в Габрово са студени и като ходя на лекции Януари да не вися по пътя. Миналата зима с моя "покойник" нямах проблем при -15 градуса от първия път палеше. Отправям главно запитванията си към колегите от дизел "сектата" . :D:D:D Благодаря,предварително.
        За марка не знам какво да ти препоръчам, доста акумулатори се навъдиха на пазара. В момента съм с МОНБАТ 75Аh, а стартовия му ток беше по голям спрямо друг такъв 75Аh, но и с около 20лв по-скъп и го препоръчваха за дизели. Купил съм го преди 4,5г и засега нямам проблеми. Принципно JTD пали по-лесно, но въпреки това ако не са ти проблем парите вземай по-голям, стига да може да се събере на предвиденото място. При стартиране се натоварва по-малко и се предполага че ще искара повече време.
        Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
        ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

        Коментар


          #5
          Заложих на Ексайд и не съжалявам. 4 та година си кара. 64А 640 стартов ток.
          Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
          Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

          Коментар


            #6
            cokata_23 написа:
            Заложих на Ексайд и не съжалявам. 4 та година си кара. 64А 640 стартов ток.
            И аз февруари съм с Ексайд Премиум - необслужваем с 3г. гаранция - 64Ач/640А - напълно достатъчни за 1,9 ЖТД и с размери не по-големи от стойката.Купих го от този сайт: http://www.amavto.com/objects.php?from=45&cid=26

            Коментар


              #7
              nikolce написа:
              Можеш да си вземеш малко по-голям, 72-74Ah, не е проблем.Относно каква марка не мога да кажа. Аз от декември 2009-та , карам с Гигават 74Аh и до сега не ми е правил проблеми, да чукна на дърво. Доволен съм, тъй като зимата карам 3км до работата, и спирам. После обратно. Чешки са, по лиценз на Бош. Бих си купил пак такъв.
              +1 за GIGAVAT, това на практика си е по-евтин BOSCH, най-малкото се произвежда в техните заводи в Чехия и използва тяхната технология. Ползвам го над 3-ри години вече, преди на бензиновата а сега на JTD-то. За 60Ah 540A става въпрос, като сдаде багажа може и да мисля за по-голям заради музиката в колата, но до тогава ще е той.
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #8
                Ей този е още в перфектно здраве 6-та година при нулева профилактика.Имам още един на моята кола.Дизели са и двете.Така, че за AC Delco само:
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #9
                  Аз преди около 4 години си купих Варта 60 ампера и го карах на по-бившата ми кола Форд Скорпио,след това си купих Бравото и го преместих там.Сега продадох Бравото и акумулатора си е в отлично здраве при новия собственик.Така,че лично аз съм доволен от Варта.Иначе продавам Ексайд и Берга.Колегата пита за Берга,какво да ти кажа железни акумулатори.За теб мисля,че 63 ампера ще ти е напълно достатъчен,ако избереш Берга търси тези,които са POWER BLOCK те са сиво и черно и са с 3 години гаранция(поне при нас,а ние сме вносители на марката за България),другите Берги са жълто и черно.Ако избереш тази марка ако решиш пиши на лични да ти кажа коя е фирмата да не правя реклама(има магазин в Ст.З.) поне да знаеш,че го вземаш от вносителя.П.П.Сега видях,че ти си се спрял на Power Block.
                  Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                  Коментар


                    #10
                    Е такава Берга, като описаната в горния пост, имам под капака на JTD-то. Млад е, на 10 месеца, но го купих най-вече заради 40-месечната гаранция, която получих от търговеца.

                    Коментар


                      #11
                      Аз пък ползвам Шнайдер - сребърен, ползвам го от две години в режим 5 към 2 в полза на метрото и да ти кажа изобщо нищо му няма, миналата зима в големия студ при - 15 и при условие че не бях го разхождал повече от 1 месец си запали от раз.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Колеги от вчера съм със Berga Power Block 63Ah 610A(сив)...... ходих да ми заверят гаранцията и замериха зареждане и прочие. На изгасен двигател показваше 12 и нещо волта , а като запалих 14 V поддържаше, със фарове 13.98 VСъс 3 години гаранция е, и го взех почти без пари 100 лв. )) ще видим как ще се представи зимата.
                        93' BMW E36 M40B16 - "калпазанин по пътя"
                        00' Fiat Bravo JTD 105 SX "SS.Steel/Trofeo" - Ръмжи и бега! (вече на бащата)
                        * * * * * * * * * * * * * *
                        Стигат ли ти парите, значи не ти стига въображението!!

                        Коментар


                          #13
                          Честито дано да си избие паричките. Иначе от мен още един глас за Ексайд, за дизел има подсилени иначе аз на другата кола съм с обикновен и не зависимо, че я карам понякога след 2-3 месеца престой на паркинга и е -20тина градуса пали веднага.

                          Коментар

                          Working...
                          X