Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво масло след смяна на биелни лагери?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво масло след смяна на биелни лагери?

    Знам, че това е поредната тема за масло, но все пак...След като 2 пъти сменям вал и кобилици (втория път не беше много надран), а магистралата напълно прочистена и гумичките са нови... маслото последните години винаги е било Кастрол Магнатек 10В40, взимано и от хит-ко и от метро, от различни места. Имаше едно тракане (но бързо) само между 2000-3000об и като че ли се чуваше горе от главата, смених и 12 повдигача. Като че ли малко поутихна. Но в движение се чуваше едно тъкъ-тъкъ, та колата влезе в бокса - смяна на биелни лагери, бяха много странно издрани, някои имаха като отчекнато, като язви подобни на тези от антифриза при главата, други лагери пък се бяха сплескали. Вала беше ок, но искам с някакво друго масло да пробвам и без това е за смяна. Общо взето парите не ме бъркат, 10В40 да е, че 5 ще го яде. Какво да е SL/CF или SM/CF? Марка коя?Грешен раздел -> ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    #2
    Колега какво значи вала е ОК? Мина ли на шлайф или направо му сложихте лагерите? Замерихте ли биелите да деформация? Иначе за маслото става Total, Elf, Mobil.
    Ex: Alfa Romeo 156 1.8ТS
    Ex: Fiat Bravo 1.4 12V 80 к.с.

    Коментар


      #3
      Одавна разправям че кастрола не става. Вече не става. Дори пълните синтетики са зле. Ако искаш мнението ми за масло ще ти отговоря на лични, защото иначе ще стигнем до поредната заключена тема. А ако ме послушаш, мотора повече няма да го пипнеш. Аз съм тук, няма да се скрия, нито ще те излъжа, както си позволяват някои колеги доста нагло напоследък.Специално между SL/CF и SM/CF разлика голяма няма. По-скоро се изразява разликата в маркетинг. Не си прав и за 5-та. Дълго е за обяснение. Но ако искаш, на лични ще ти отговоря.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Честно казано не знам какво са мерили и правили и двамата които я правиха в сервиза карат фиати. На работа съм и не съм висял в сервиза да им светя. Каза че са сваляли и основните лагери и там нямало проблеми. Вала със сигурност не е ходил на никакъв шлайф. Мотора си работи добре няма шумове с изключение на това звънтене горе, но може и да е от капака пред колекторите утре ще го гледам.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          Факта, че сменяш вече два пъти вал и чистиш маслени магистрали, достатъчно говори за качествата на маслото. При 1.4 просто по-бързо се разбира.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Сори за офтопика ама изглежда много по-важен въпрос е :"Какво масло преди смяна на биелни лагери?"Не разбирам такова от масла. Като сложих 20К просто мъркаше, после на 15К км се чуваше потропване (на повдигачи?) като загрее на светофар. И да, 20К се кара 20К.Сега на Голд все се чува потропване като загрее.
            Brava 1.6

            Коментар


              #7
              Kaкъв експлоатационен клас се препоръчва за твоя мотор по спецификация?
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                10W40, ACEA A3/B3, API SL/CF. Мисля да се огледам за Total Quartz 7000 или Mobil 1 Super 2000. И при мен го имаше тоя момент с тракането на повдигачи при 20К, затова спрях да го слагам, а и цената му скочи много.
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  Danchojn написа:
                  Одавна разправям че кастрола не става. Вече не става. Дори пълните синтетики са зле. Ако искаш мнението ми за масло ще ти отговоря на лични, защото иначе ще стигнем до поредната заключена тема. А ако ме послушаш, мотора повече няма да го пипнеш. Аз съм тук, няма да се скрия, нито ще те излъжа, както си позволяват някои колеги доста нагло напоследък.Специално между SL/CF и SM/CF разлика голяма няма. По-скоро се изразява разликата в маркетинг. Не си прав и за 5-та. Дълго е за обяснение. Но ако искаш, на лични ще ти отговоря.
                  От какво си правиш изводи, че кастрола не става?

                  Коментар


                    #10
                    На този капризният 1.4 12V просто 10W-40 трябва да се сменя на 7-8 хиляди, а ако все пак се решиш на 5W-40 го сменяй на 10 хиляди.
                    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                    Коментар


                      #11
                      5W40 сигурно ще ми го хапва доста, то и сега от Кастрола изчезваха по около 500мл на смяна. Както и да е смених го вече с Мобил1 + филтърче Шампион.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #12
                        Старото ми 1.4 (сега в баща ми) се кара само с 5W40. Само веднъж още след самата покупка преди 4-ри години се наля Мобил 10W40 и от там насетне Кастрол 5W40. Двигателя е доволен и не го "яде".
                        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                        Коментар


                          #13
                          Пак ще се ходи на сервиз... оставили са си ръцете при лепенето на картера и прави капка... баси аз 2 пъти сам го лепих и нямаше грижи... пффф
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар

                          Working...
                          X