Колеги, минал съм около 4000км от смяната. Днес проверих щеката и видях, че е на минимум. Не помня какво масло съм зареждал, може би Селениа, но дали 10/40 или 15/40 не съм 100% сигурен - има ли някаква даденост за модела Фиат? Също така проблем ли ще е ако миналия път съм сложил полусинтетика, а сега долея със синтетика или объркам 10/40 и 15/40? Нормално ли е това, което се случва с маслото, или да търся теч или проблеми с уплътнението?Абсолютно начинаещ съм в областта с колите, така че ако съм объркал някой термин не ме съдете. Поздрави!Сашо
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Доливане на масло Фиат Пунто 1.2?
Collapse
X
-
Здравей,първо за загубата,може и да изтича от някъде,най-лесно ще разбереш сутрин(като е стояла колата цяла нощ) да огледаш под нея,ако има пресни следи от масло,от нея е.Може да тече някъде и по малко и само да омаслява мотора,най-добрия вариант там е да се измие мотора и с течение на времето да се наглежда къде се омаслява.Обаче може и да го гори,като я запалиш и колата достигне работна температура и подай газ и я задръж във високи обороти и виж какъв цвят е пушека,другия по-ефективен вариант е пускаш да речем със 60км/ч. на четвърта по дълго спускане и си махаш крака от газта и да върви на скорост без газ около десетина метра,след това изведнъж и даваш цялата газ и гледаш в огледалото какво пуши ако е синьо си за ремонт.Относно маслата,марката не е толкова важна колкото вискозитета,трябва да долееш с такова каквото си наливал(може и да не е същата марка),защото ако долееш друго има шанс да се пресече и всичко с твоя двигател да свърши.Видях,че не разбираш много да ти кажа накратко 10в40 е полусинтетика,а 15в40 е минерално масло,по принцип за твоя мотор по каталог дават 10в40.Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
-
ivailo rachev написа:Здравей,първо за загубата,може и да изтича от някъде,най-лесно ще разбереш сутрин(като е стояла колата цяла нощ) да огледаш под нея,ако има пресни следи от масло,от нея е.Може да тече някъде и по малко и само да омаслява мотора,най-добрия вариант там е да се измие мотора и с течение на времето да се наглежда къде се омаслява.Обаче може и да го гори,като я запалиш и колата достигне работна температура и подай газ и я задръж във високи обороти и виж какъв цвят е пушека,другия по-ефективен вариант е пускаш да речем със 60км/ч. на четвърта по дълго спускане и си махаш крака от газта и да върви на скорост без газ около десетина метра,след това изведнъж и даваш цялата газ и гледаш в огледалото какво пуши ако е синьо си за ремонт.Относно маслата,марката не е толкова важна колкото вискозитета,трябва да долееш с такова каквото си наливал(може и да не е същата марка),защото ако долееш друго има шанс да се пресече и всичко с твоя двигател да свърши.Видях,че не разбираш много да ти кажа накратко 10в40 е полусинтетика,а 15в40 е минерално масло,по принцип за твоя мотор по каталог дават 10в40.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар