Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Доливане на масло Фиат Пунто 1.2?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Доливане на масло Фиат Пунто 1.2?

    Колеги, минал съм около 4000км от смяната. Днес проверих щеката и видях, че е на минимум. Не помня какво масло съм зареждал, може би Селениа, но дали 10/40 или 15/40 не съм 100% сигурен - има ли някаква даденост за модела Фиат? Също така проблем ли ще е ако миналия път съм сложил полусинтетика, а сега долея със синтетика или объркам 10/40 и 15/40? Нормално ли е това, което се случва с маслото, или да търся теч или проблеми с уплътнението?Абсолютно начинаещ съм в областта с колите, така че ако съм объркал някой термин не ме съдете. Поздрави!Сашо

    #2
    Здравей,първо за загубата,може и да изтича от някъде,най-лесно ще разбереш сутрин(като е стояла колата цяла нощ) да огледаш под нея,ако има пресни следи от масло,от нея е.Може да тече някъде и по малко и само да омаслява мотора,най-добрия вариант там е да се измие мотора и с течение на времето да се наглежда къде се омаслява.Обаче може и да го гори,като я запалиш и колата достигне работна температура и подай газ и я задръж във високи обороти и виж какъв цвят е пушека,другия по-ефективен вариант е пускаш да речем със 60км/ч. на четвърта по дълго спускане и си махаш крака от газта и да върви на скорост без газ около десетина метра,след това изведнъж и даваш цялата газ и гледаш в огледалото какво пуши ако е синьо си за ремонт.Относно маслата,марката не е толкова важна колкото вискозитета,трябва да долееш с такова каквото си наливал(може и да не е същата марка),защото ако долееш друго има шанс да се пресече и всичко с твоя двигател да свърши.Видях,че не разбираш много да ти кажа накратко 10в40 е полусинтетика,а 15в40 е минерално масло,по принцип за твоя мотор по каталог дават 10в40.
    Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

    Коментар


      #3
      ivailo rachev написа:
      Здравей,първо за загубата,може и да изтича от някъде,най-лесно ще разбереш сутрин(като е стояла колата цяла нощ) да огледаш под нея,ако има пресни следи от масло,от нея е.Може да тече някъде и по малко и само да омаслява мотора,най-добрия вариант там е да се измие мотора и с течение на времето да се наглежда къде се омаслява.Обаче може и да го гори,като я запалиш и колата достигне работна температура и подай газ и я задръж във високи обороти и виж какъв цвят е пушека,другия по-ефективен вариант е пускаш да речем със 60км/ч. на четвърта по дълго спускане и си махаш крака от газта и да върви на скорост без газ около десетина метра,след това изведнъж и даваш цялата газ и гледаш в огледалото какво пуши ако е синьо си за ремонт.Относно маслата,марката не е толкова важна колкото вискозитета,трябва да долееш с такова каквото си наливал(може и да не е същата марка),защото ако долееш друго има шанс да се пресече и всичко с твоя двигател да свърши.Видях,че не разбираш много да ти кажа накратко 10в40 е полусинтетика,а 15в40 е минерално масло,по принцип за твоя мотор по каталог дават 10в40.
      Но нищо не му пречи да налее 5W40, дори за мотора ще е по-добре особено за зимата (макар тя да е далече) .
      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

      Коментар


        #4
        колеги, утре ще взема 10 40 пълна синтетика и ще долея половин литър, надявам се да няма проблемиблагодаря за отговорите!

        Коментар


          #5
          кола

          1.2 от МК1по старите или мк2 по новитеВиж да не капе от някъде капак на клапаните гарнитура семеринги На мен ми подлива само като работи колатаот семеринга към скоростите и не може да се види да тече няма и никакъв пушек карам само на газ Другите семеринги и сам човек може да си смени
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар

          Working...
          X