Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за нов акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за нов акумулатор

    Здравейте колеги. Какъв е максимално големия акумулатор който бих могъл да сложа на Марея 2,4jtd? Харесал съм EXIDE 100Аh. и 900A стартов ток. Дали не е твърде множко?
    Fiat Marea Weekend 2,4 JTD 130 HLX
    2000г.
    Fiat Tempra 1'8 ie 1990 /покойница/

    #2
    Стига да ти влиза в стойката на АБ.
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      #3
      Re: Въпрос за нов акумулатор

      chaki написа:
      Здравейте колеги. Какъв е максимално големия акумулатор който бих могъл да сложа на Марея 2,4jtd? Харесал съм EXIDE 100Аh. и 900A стартов ток. Дали не е твърде множко?
      Ако караш на къси разстояния, няма да можеш да го дозареждаш. Т.е. дори да го поставиш на 100% зареден прогресивно ще го разредиш и може би убиеш. Но един разреден 100Аh акумулатор, доста би вдигнал разхода на автомобила, докато се зареди - 15% е съвсем реално.Ако си предимно на дълги разстояния, проблем нямаш. Така че съвета ми е да търсиш оптимума, а не максимума, така или иначе ще живеят еднакво.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Re: Въпрос за нов акумулатор

        chaki написа:
        Здравейте колеги. Какъв е максимално големия акумулатор който бих могъл да сложа на Марея 2,4jtd? Харесал съм EXIDE 100Аh. и 900A стартов ток. Дали не е твърде множко?
        Смятам че около 84-85Аh с 800A стартов ток, ще ти е достатъчно.
        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

        Коментар


          #5
          По каталог дават 63А за 2.4ЖТД,ако му сложиш 100А както казаха колегите няма да може да се зарежда и така ще го скапеш бързичко.
          Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

          Коментар


            #6
            НЕ Е РЕКЛАМА! От опит - този, пасва и перфектно на стойката
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              ivailo rachev написа:
              По каталог дават 63А за 2.4ЖТД,ако му сложиш 100А както казаха колегите няма да може да се зарежда и така ще го скапеш бързичко.
              Няма ли да са му малко (нищо че толкова пише по книга)? То и за моето 1.9 JTD дават 60 Аh, 380 А стартов ток (ползвам 60Ah 540A) но малко издиша зимата при повишено потребление на ток, нищо че е перфектно здраве (за сега поне).
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #8
                Акумулатор се избира и по тегло - при еднакви показатели, колкото е по-тежък, толкова са по-верни показателите. Колкото до голям - малък, не се скапва големият от недозареждане. При стартиране черпиш определено количество енергия, която е еднаква, без значение колко е голям акумулатора. Само дето, ако е по-голям, натоварването за него е по-малък процент, сравнен с по-малкия.Опасността от голям е за генератора - ако акумулатора е много паднал, черпи много ток и товари генератора - виждал съм разпоени диоди от претоварване и греене. Съвременните коли имат бая мощни генератори, та опасността е по-малка.А разликата между 70 и 100 АЧ се вижда при -20 градуса сутрин. Щом ти позволяват финансите, вземай големия.
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  #9
                  batproho написа:
                  ivailo rachev написа:
                  По каталог дават 63А за 2.4ЖТД,ако му сложиш 100А както казаха колегите няма да може да се зарежда и така ще го скапеш бързичко.
                  Няма ли да са му малко (нищо че толкова пише по книга)? То и за моето 1.9 JTD дават 60 Аh, 380 А стартов ток (ползвам 60Ah 540A) но малко издиша зимата при повишено потребление на ток, нищо че е перфектно здраве (за сега поне).
                  Ами и на мен ми се струва малко мъничък,но така излиза по каталог,но както показа колегата 72А няма да са му нито малко нито много.
                  Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                  Коментар


                    #10
                    Аз карам пак мареа само че 2.4 ТД и съм с 85 АЧ на МОНБАТ за 2 зими нямам проблеми
                    Поздрави! Димитър

                    Коментар


                      #11
                      mitrity написа:
                      Аз карам пак мареа само че 2.4 ТД и съм с 85 АЧ на МОНБАТ за 2 зими нямам проблеми
                      Не случайно препоръчах 85Аh с 800A, никога не пречи резерв от стартов ток .
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                      Коментар


                        #12
                        muns61 написа:
                        Акумулатор се избира и по тегло - при еднакви показатели, колкото е по-тежък, толкова са по-верни показателите. Колкото до голям - малък, не се скапва големият от недозареждане. При стартиране черпиш определено количество енергия, която е еднаква, без значение колко е голям акумулатора. Само дето, ако е по-голям, натоварването за него е по-малък процент, сравнен с по-малкия.Опасността от голям е за генератора - ако акумулатора е много паднал, черпи много ток и товари генератора - виждал съм разпоени диоди от претоварване и греене. Съвременните коли имат бая мощни генератори, та опасността е по-малка.А разликата между 70 и 100 АЧ се вижда при -20 градуса сутрин. Щом ти позволяват финансите, вземай големия.
                        Уф, стига де. Искам да знаеш, че не се заяждам но грешиш.Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).Когато в рамките на 3-4 км. имаш два три старта на ден какво ще се случи, ще остане акумулатора зареден, ама друг път. За една седмица и е долу. Особенно зимата.Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.Диодите не се запояват в генераторите а се свързват с точкови заварки - запоени диоди=поправка от некомпетентно лице.При старт средно се изчерпват около 3-4Аh от капацитета. Твърде големият акумулатор има и голям вътрешен саморязряд, поради размерите му. Не е едно и също да върнеш 4Аh на малкия и на големия акумулатор. Те си имат загуби. Затова се търси оптимума.И пак да кажа - ако човека прави поне 30км дневно има не повече от 3-старта съм съгласен. Но зимата, падне ли заряда под 25% много бързо става пътник защото замръзва електролита, който вече е вода.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          FEN TEMPRA BG написа:
                          НЕ Е РЕКЛАМА! От опит - този, пасва и перфектно на стойката
                          Това е и много добра серия на Ексайд. Само да се внимава откъде се купува.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            Danchojn написа:
                            muns61 написа:
                            Акумулатор се избира и по тегло - при еднакви показатели, колкото е по-тежък, толкова са по-верни показателите. Колкото до голям - малък, не се скапва големият от недозареждане. При стартиране черпиш определено количество енергия, която е еднаква, без значение колко е голям акумулатора. Само дето, ако е по-голям, натоварването за него е по-малък процент, сравнен с по-малкия.Опасността от голям е за генератора - ако акумулатора е много паднал, черпи много ток и товари генератора - виждал съм разпоени диоди от претоварване и греене. Съвременните коли имат бая мощни генератори, та опасността е по-малка.А разликата между 70 и 100 АЧ се вижда при -20 градуса сутрин. Щом ти позволяват финансите, вземай големия.
                            Уф, стига де. Искам да знаеш, че не се заяждам но грешиш.Няма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).Когато в рамките на 3-4 км. имаш два три старта на ден какво ще се случи, ще остане акумулатора зареден, ама друг път. За една седмица и е долу. Особенно зимата.Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.Диодите не се запояват в генераторите а се свързват с точкови заварки - запоени диоди=поправка от некомпетентно лице.При старт средно се изчерпват около 3-4Аh от капацитета. Твърде големият акумулатор има и голям вътрешен саморязряд, поради размерите му. Не е едно и също да върнеш 4Аh на малкия и на големия акумулатор. Те си имат загуби. Затова се търси оптимума.И пак да кажа - ако човека прави поне 30км дневно има не повече от 3-старта съм съгласен. Но зимата, падне ли заряда под 25% много бързо става пътник защото замръзва електролита, който вече е вода.
                            Няма да споря, ама явно не си виждал кой знае колко генератори, та даже и на Фиат.Само ще разкажа един виц: - Виждал ли си дали номера на презерватива отговаря на този на опаковката? - На презервативите никъде няма написан номер! -Явно, никога не си го развивал докрай!
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар

                            Working...
                            X