Четох почти на всякъде хубави отзиви за Castrol TDA, и реших да я пробвам.Сложих малко по голяма доза от необходимата и колата почна да прави отново проблема да и падат оборотите като натискам спирачката.на едно място прочетох обаче това:
И да попитам преди или след горивото се сипва това?
Код:
Не съм автомонтьор,но цяла година ходих с моята Октавия по сервизи (където както споменах оставих около 2-3 000 лв)като съшевременно прерових целия НЕТ и смея да твърдя че вече ми се избистри принципа на TDI моторите.Твърдиш че нямаш никакви грижи с твоя AHF(TDI),но проблема с турбината(GARRETT VNT-15),не е много малък. Купих си колата на 1,5 години и на 60 000км.Беше посещавала само фирмения сервиз в София за смяна на масла и филтри.При покупката същите специалисти от Еуратек я прегледаха основно и казаха че е ОК.Колата вървеше перфектно.Започнах да слагам редовно към горивото добавка за дизел Castrol TDA(за да запазя системата чиста и да смазва помпата).Месец по-късно колата започна да пропушва при ускорение,вследствие на което променливата геометрия на турбината се задръсти със сажди,и престана да бъде променлива и остана в едно средно статично положение.При обороти до 1700,колата стана много тромава(геометрията не може да се изостри,и турбината не може да се развърти на време).При обороти 1800-2 500 горе-долу вървеше.При обороти над 3 200(в движение ,не на място) ,когато надува става прекалено голям(над 1,2 бара),и когато пром. геометрия трябва да се притъпи,тя не успяваше,и компютъра изключваше аварийно турбото(намаляваше драстично порцията впръсквано гориво),и записваше в паметта грешка(прекалено вис.налягане).При рестартиране на двигателя всичко временно се пооправяше до следващото излизане на магистрала и преминаване на границата от 3 200 об/мин. За да съкратя малко ,няма да описвам цялото едногодишно ходене по мъките,а ще изложа крайните си изводи. Вследствие на използваната от мен добавка Кастрол ТДА,Дюзите(разпръсквачите ми )излязоха от строя.После естесвено колата започна да пуши(да прави хубава сажда).Тези сажди много бързо(2-3000 км) блокират променливата геометрия на турбината,задръстват катализатора,а чрез EGR системата задръстват и всмукателния колектор,както и главата, и цялата изпускателна с-ма(при мен от всички тези места излязоха 1/2 кофа сажди) Така че моята първа работо беше да си изключа EGR-a,смених си разпръсквачите,сложих и друга рециклирана турбина,почистих на пароструйка всичко от главата до ауспуха,припаснаха ми и клапаните.
Коментар