Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво масло за двигателя на Fiat Stilo 1.9 jtd 115 hp.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Производителят препоръчва за нашите географски условия (-15 градуса) за Stilo JTD: Olio motore multigrado con base sintetica di gradazione SAE 10W40 Selenia Turbo Diesel.под -15 градуса SAE 5W40 Selenia WR Diesel Това е от ръководството на колата. Всичко друго е бошлаф.
    STILO 1,9JTD

    Коментар


      #17
      doich написа:
      Производителят препоръчва за нашите географски условия (-15 градуса) за Stilo JTD: Olio motore multigrado con base sintetica di gradazione SAE 10W40 Selenia Turbo Diesel.под -15 градуса SAE 5W40 Selenia WR Diesel Това е от ръководството на колата. Всичко друго е бошлаф.
      Това че така пише в книжката не означава че не можеш да сипеш по-хубаво масло. Трябва да се има в предвид, че не е важно само как ще се държи маслото при студен старт - важно е и при напълно загрял двигател в жегата какво става с него. Тук абсолютно предимство имат синтетичните масла - по-трудно се изпаряват и по-трудно се разкъсва масленият филм по детайлите, което е особено важно за турбината например.Кой каквото иска да налива, аз за мен съм видял разликата и нищо не може да ме накара да сипя друго освен синтетично масло 5W/40 или 0W/40 на каквато и да е кола.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #18
        pakumba написа:
        ivo_Brava написа:
        doich написа:
        Selenia 10w40 TurboDiesel
        Съгласен напълно. И аз мойта винаги с такова я карам. Веднаж ми сложиха някво измислено, уж за по-тънко. Колата си работеше добре, но дали от него или просто му дойде времето, се наложи да почистя/сменя МАП сензора
        и на мен така един път ми сипаха различно от Селения и спуках гума, люка спря да работи, обаче пък чистачките взеха да чистят по-добре. По темата, срамота е да караш с 10/40. Само 5-ка слагай и газ. Аз бях решил да заложа на Кастрол магнетик дизел /както писа вече един колега/. Бях намерил 5 литра за 75 кинта, ако те устройва ми пиши да ти дам координати.
        Ами, чудесно, само дето до гумата и до чистачките не отива маркуча, който е одушника на двигателя и няма как да им въздейства пушека ли, катрани или квото са там в/у тях . Това имах предвид, като споменах за МАП-а.Както и да е ...
        ПРОДАВАМ ДЖАНТИ СТИЛО
        Stilo JTD 115 2003 бегачка
        Brava 1,4 12V 1997 на газ
        Tempra 1,4 1993 и тя на газ
        i dr. та като се почне от 125р ... и те на газ

        Коментар


          #19
          ilko-gd написа:
          Това че така пише в книжката не означава че не можеш да сипеш по-хубаво масло. Трябва да се има в предвид, че не е важно само как ще се държи маслото при студен старт - важно е и при напълно загрял двигател в жегата какво става с него. Тук абсолютно предимство имат синтетичните масла - по-трудно се изпаряват и по-трудно се разкъсва масленият филм по детайлите, което е особено важно за турбината например.Кой каквото иска да налива, аз за мен съм видял разликата и нищо не може да ме накара да сипя друго освен синтетично масло 5W/40 или 0W/40 на каквато и да е кола.
          Разбира се, че можеш да сипеш по-хубаво. Но дали си заслужава разликата в цената, след като и производителят на колата препоръчва по-евтиното. А Selenia 10W40 TurboDiesel e 3/4 синтетично.
          STILO 1,9JTD

          Коментар


            #20
            doich написа:
            Разбира се, че можеш да сипеш по-хубаво. Но дали си заслужава разликата в цената, след като и производителят на колата препоръчва по-евтиното. А Selenia 10W40 TurboDiesel e 3/4 синтетично.
            Ми за мен си заслужава, определено е доста по-тиха колицата, а и както казах това че маслото остава чисто значи че не се натрупват нагари в мотора - това обаче не се получава с полу-синтетиката. Това за мен значи, че при висока температура тя не маже, а започва да коксува. Сравнявам моят двигател, както и този на баща ми с JTD-та и CDI на приятели, но заредени с 10W/40 - при тях маслото става катран още след първите 1000 км., а моето остава чисто до следващата смяна.Малко заприличва на приказката "Оно немецо го е измислил", ама практиката показва, че препоръките на производителя и някои технически решения при проектирането на автомобила не винаги са вярни - примери за технически недосмислици мога да дам особено за "немски" марки автомобили.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #21
              Това,че маслото не ти е черно на дизела след 3000км НЕ ТИ ВЯРВАМ,АМА ВЪОБЩЕ НЕ ТИ ВЯРВАМ!Другия вариант маслото да е пълен боклук,без никакви обиращи показатели.Ти ни ловиш за канарчета.
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #22
                Точно така, съвсем нормално е на дизелов двигател маслото да стане черно още на 1000 км., даже по-рано. Това в никакъв случай не е показател за лошо масло, неизправен двигател или неправилно горене.
                STILO 1,9JTD

                Коментар


                  #23
                  Много ми е интересно, колко скапано ще да е било старото масло, та като сипеш ново, мотора да "утихне"! А дизел да не черни новото масло - още с първото запалване, да се провери нивото, вече е доста потъмняло.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #24
                    FGRC написа:
                    Това,че маслото не ти е черно на дизела след 3000км НЕ ТИ ВЯРВАМ,АМА ВЪОБЩЕ НЕ ТИ ВЯРВАМ!Другия вариант маслото да е пълен боклук,без никакви обиращи показатели.Ти ни ловиш за канарчета.
                    doich написа:
                    Точно така, съвсем нормално е на дизелов двигател маслото да стане черно още на 1000 км., даже по-рано. Това в никакъв случай не е показател за лошо масло, неизправен двигател или неправилно горене.
                    Вас май Ви ловят за канарчета - ще повторя, един добре работещ двигател зареден със синтетично масло, което не образува нагари при високата температура в цилиндъра и не прави отлагания по мотора просто няма какво да изцапа маслото в него.
                    muns61 написа:
                    Много ми е интересно, колко скапано ще да е било старото масло, та като сипеш ново, мотора да "утихне"! А дизел да не черни новото масло - още с първото запалване, да се провери нивото, вече е доста потъмняло.
                    И старото и новото масло са синтетични, 5W/40. И със старото съдейки по начина на стартиране, разход и на работа на двигателя зимата и лятото в жегата мотора е работил отлично, просто звука с новото масло ми харесва повече. И старото масло след 8000 км градско, изминати за една година не е било черно на щеката.Ето и една снимка на щеката направена преди малко, мотора е на 215 000 км., а маслото на 3000 км.
                    Прикачени файлове
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар

                    Working...
                    X