Колеги изчетох почти всички теми, но не открх това, което искам. Искам да помоля някой който кара с въпросното масло да сподели впечатления, защото в официялния сайт на Castrol за този мотор препоръчват 5W40, а аз в момента съм с 10W40. Дали 5W40 или 10W40 е по добре за тоя мотор?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Castrol 5w40 на Брава ТД100?
Collapse
X
-
Още един глас за 5w40.Аз също карам дизелова кола и сложих такова масло пред алтернативата 10w40.Резултата: Колата чувствително ама чувствително пали много по лесно зимата, шума на двигателя падна значитално,като плюс не ми гори изобщо маслото с оглед на това, че пълната синтетика е по тънко масло.Ако си сигурен, че колата ти е над 300 000 км. тогава слагай 10w40, но ако колата ти е запазена и е на около 200 000 км. моят съвет е 5в40 колега.Ще си я пазиш повече а и като сметнеш разликата ще ти излезне около 20-на лв разлика от едното с другото.Моят съвет е да не се колебаеш а само като сложиш 5в40 да следиш дали ти го гори.Ако ти го гори тогава на следваща смяна слагай 10в40.Поздравипредишна:Фиат Брава-1.2 16V-малък двигател малки емоции-голям разход
Настояща: Алфа Ромео 156 2.4 JTD 140 h.p.-върхът на сладоледа
Коментар
-
Sev написа:какво е "тънко"? - измислица на квартален майсторпри работна температура 0-40 5-40 10-40 15-40 са еднакво "тънки"предишна:Фиат Брава-1.2 16V-малък двигател малки емоции-голям разход
Настояща: Алфа Ромео 156 2.4 JTD 140 h.p.-върхът на сладоледа
Коментар
-
Извинявай, че ще ти противореча, но моята кола е износена и гори масло. Но въпреки всичко си слагам 5w40, не за да не сипвам повече никога и да си мисля че всичко е наред щом не доливам, а за да знам че маслото е достатъчно надежно. И , че зимата при минусови температури ще мога да запаля лесно. И, за да знам, че все пак това масло ще и чисти двигателя. И, при високи температури лятото, ще съм сигурен , че няма да се "втечни", както се случва при евтините полусинтетики. При претоварване, било физическо или тепмературно , при евтините полусинтетики се променят драстично техните свойства. А, лятото ...това се случва често. Само се сетете колко температурни рекорда се регистрираха това лято....И да добавя, че не това дали една кола ти "гори " маслото е най-важният критерий за едно масло. А дали си върши работата качествено. Да не говорим, че така нареченото от "служителите в автомобилни сервизи" "ГОРЕНЕ" , много често не е никакво горене а елементарно изпарение на маслото. И по-точно - на минералната част в полусинтетиката. Защото Полусинтетиките са смес от минерално масло и синтетично. И, т.к. синтетичното се изпарява в пъти по-малко от минералното, познайте с кое масло ще имате по-голям разход на масло, както е правилно да се казва.Друг е вече въпроса за подготовката на "служителите в автомобилните сервизи".... Това ,че знаят коя гайка къде стои на колата, съвсем не значи, че вече са наясно с това какво работят. Поне докато не започнат да сертифицират автомеханиците, както е в Германия например. Но, за да получиш сертификат, не е достатъчно да смениш амортисьор за определено време, а се изисква и теоретична подготовка. Сиреч - да почетат малко, което много малко го правят. Защото повечето "са ПИСАЛИ ТЕЗИ КНИГИ".FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
Колега, не се заяждай и не си изсмуквай от пръстите разни неща, моля! Товаче че Sev е модератор не значи, че когато напише нещо вярно иронизира останалите потребители. В случая наистина е точно така - при определена работна температура всички масла имат еднакъв вискозитет ако вискозитетният им индекс е 40. Или поне така е на теория. Маслото ти е "по-тънко" само когато е студено, сам казваш, че го усещаш по паленето и работата на колата. Когато е загряла - дали е 0/40, 5/40, 20/40 - няма значение. Вискозитетът му следва да е един и също, като на всички масла с индекс 40. От това следва, че масло 5/40 не е по-тънко от масло 10/40 и не това е причината да го гори или да не го гори.
Коментар
-
syfer написа:Sev написа:какво е "тънко"? - измислица на квартален майсторпри работна температура 0-40 5-40 10-40 15-40 са еднакво "тънки"
Коментар
-
Колеги вече реших да опитам с 5/40 на следващата смяна. Причината поради коятом искам да опитам този клас масло е следната: при загрял мотор, колата работи перфектно и доста тихо(говоря за 10/40), но когато е студена, през първите 5 мин. се чува едно метално чукане, което не ми харесва. Та се надявам с 5/40 този шум да изчезне ако маслото играе роля. В момента с 10/40 доливам около 300гр. за една смяна и мисля, че с 5/40 няма да имам проблем с горенето на масло.п.п Мосля да сипя Castrol 5/40НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!
Коментар
-
biser_as написа:Валентино_88 написа:п.п Мосля да сипя Castrol 5/40Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар