Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Castrol 5w40 на Брава ТД100?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Castrol 5w40 на Брава ТД100?

    Колеги изчетох почти всички теми, но не открх това, което искам. Искам да помоля някой който кара с въпросното масло да сподели впечатления, защото в официялния сайт на Castrol за този мотор препоръчват 5W40, а аз в момента съм с 10W40. Дали 5W40 или 10W40 е по добре за тоя мотор?
    НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

    #2
    5/40 е по-добре за всеки мотор от 10/40. Като е студено - маслото няма да е толкова гъсто и колата ще работи по-леко в голям студ.

    Коментар


      #3
      А и в почти всички случаи 5В40 е от т.нар. синтетични масла, докато 10В40 е почти сигурно полусинтетика, тъй че и аз съм с 2 ръце за 5В40-то Yellow_Flash_Colorz_PDT_16

      Коментар


        #4
        слагай смело
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Още един глас за 5w40.Аз също карам дизелова кола и сложих такова масло пред алтернативата 10w40.Резултата: Колата чувствително ама чувствително пали много по лесно зимата, шума на двигателя падна значитално,като плюс не ми гори изобщо маслото с оглед на това, че пълната синтетика е по тънко масло.Ако си сигурен, че колата ти е над 300 000 км. тогава слагай 10w40, но ако колата ти е запазена и е на около 200 000 км. моят съвет е 5в40 колега.Ще си я пазиш повече а и като сметнеш разликата ще ти излезне около 20-на лв разлика от едното с другото.Моят съвет е да не се колебаеш а само като сложиш 5в40 да следиш дали ти го гори.Ако ти го гори тогава на следваща смяна слагай 10в40.Поздрави
          предишна:Фиат Брава-1.2 16V-малък двигател малки емоции-голям разход
          Настояща: Алфа Ромео 156 2.4 JTD 140 h.p.-върхът на сладоледа

          Коментар


            #6
            какво е "тънко"? - измислица на квартален майсторпри работна температура 0-40 5-40 10-40 15-40 са еднакво "тънки"
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Sev написа:
              какво е "тънко"? - измислица на квартален майсторпри работна температура 0-40 5-40 10-40 15-40 са еднакво "тънки"
              FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

              Коментар


                #8
                Sev написа:
                какво е "тънко"? - измислица на квартален майсторпри работна температура 0-40 5-40 10-40 15-40 са еднакво "тънки"
                тънко масло-израз които служителите в автомобилни сервизи използват за масло, което не е толкова гъсто и ако двигателят е износен същия го изгаря тъй като минава през пролуки.п.с.Това, че си модератор не ти дава право да иронизираш останалите потребители.чакам си наказанието.
                предишна:Фиат Брава-1.2 16V-малък двигател малки емоции-голям разход
                Настояща: Алфа Ромео 156 2.4 JTD 140 h.p.-върхът на сладоледа

                Коментар


                  #9
                  Извинявай, че ще ти противореча, но моята кола е износена и гори масло. Но въпреки всичко си слагам 5w40, не за да не сипвам повече никога и да си мисля че всичко е наред щом не доливам, а за да знам че маслото е достатъчно надежно. И , че зимата при минусови температури ще мога да запаля лесно. И, за да знам, че все пак това масло ще и чисти двигателя. И, при високи температури лятото, ще съм сигурен , че няма да се "втечни", както се случва при евтините полусинтетики. При претоварване, било физическо или тепмературно , при евтините полусинтетики се променят драстично техните свойства. А, лятото ...това се случва често. Само се сетете колко температурни рекорда се регистрираха това лято....И да добавя, че не това дали една кола ти "гори " маслото е най-важният критерий за едно масло. А дали си върши работата качествено. Да не говорим, че така нареченото от "служителите в автомобилни сервизи" "ГОРЕНЕ" , много често не е никакво горене а елементарно изпарение на маслото. И по-точно - на минералната част в полусинтетиката. Защото Полусинтетиките са смес от минерално масло и синтетично. И, т.к. синтетичното се изпарява в пъти по-малко от минералното, познайте с кое масло ще имате по-голям разход на масло, както е правилно да се казва.Друг е вече въпроса за подготовката на "служителите в автомобилните сервизи".... Това ,че знаят коя гайка къде стои на колата, съвсем не значи, че вече са наясно с това какво работят. Поне докато не започнат да сертифицират автомеханиците, както е в Германия например. Но, за да получиш сертификат, не е достатъчно да смениш амортисьор за определено време, а се изисква и теоретична подготовка. Сиреч - да почетат малко, което много малко го правят. Защото повечето "са ПИСАЛИ ТЕЗИ КНИГИ".
                  FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                  Коментар


                    #10
                    Колега, не се заяждай и не си изсмуквай от пръстите разни неща, моля! Товаче че Sev е модератор не значи, че когато напише нещо вярно иронизира останалите потребители. В случая наистина е точно така - при определена работна температура всички масла имат еднакъв вискозитет ако вискозитетният им индекс е 40. Или поне така е на теория. Маслото ти е "по-тънко" само когато е студено, сам казваш, че го усещаш по паленето и работата на колата. Когато е загряла - дали е 0/40, 5/40, 20/40 - няма значение. Вискозитетът му следва да е един и също, като на всички масла с индекс 40. От това следва, че масло 5/40 не е по-тънко от масло 10/40 и не това е причината да го гори или да не го гори.

                    Коментар


                      #11
                      syfer написа:
                      Sev написа:
                      какво е "тънко"? - измислица на квартален майсторпри работна температура 0-40 5-40 10-40 15-40 са еднакво "тънки"
                      тънко масло-израз които служителите в автомобилни сервизи използват за масло, което не е толкова гъсто и ако двигателят е износен същия го изгаря тъй като минава през пролуки.п.с.Това, че си модератор не ти дава право да иронизираш останалите потребители.чакам си наказанието.
                      иронизирам кварталните майстори, но ти май не го разбратова че пише "модератор" под ник-а изобщо не го гледай
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        Зимата си карам с 0w40По каталог дават 5w40.Не го гори.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          Колеги вече реших да опитам с 5/40 на следващата смяна. Причината поради коятом искам да опитам този клас масло е следната: при загрял мотор, колата работи перфектно и доста тихо(говоря за 10/40), но когато е студена, през първите 5 мин. се чува едно метално чукане, което не ми харесва. Та се надявам с 5/40 този шум да изчезне ако маслото играе роля. В момента с 10/40 доливам около 300гр. за една смяна и мисля, че с 5/40 няма да имам проблем с горенето на масло.п.п Мосля да сипя Castrol 5/40
                          НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                          Коментар


                            #14
                            Валентино_88 написа:
                            п.п Мосля да сипя Castrol 5/40
                            Хубаво си го намислил Само глей да си купиш възможно по-истински Кастрол и няма да сбъркаш Yellow_Flash_Colorz_PDT_16

                            Коментар


                              #15
                              biser_as написа:
                              Валентино_88 написа:
                              п.п Мосля да сипя Castrol 5/40
                              Хубаво си го намислил Само глей да си купиш възможно по-истински Кастрол и няма да сбъркаш Yellow_Flash_Colorz_PDT_16
                              Вчера ми пристигна поръчката с масло от Германия.Има и една туба кастрол магнатек 10в40 - 5литра.Прави ми впечатление,че тубата изглежда по различен начин от познатите в България.
                              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                              Коментар

                              Working...
                              X