Колеги,в много теми съм срещал коментари как колата не пипа маслото до определен пробег,след което започва да го "хапва". Примерно за Селения голд съм чел,че до 7-8000км не го пипа и след това започва да намалява.На какво се дължи това?Маслото губи свойствата си?Това е знак,че е дошло време за смяна,въпреки предписанията на производителя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
На какво се дължи харча на масло след определен пробег?
Collapse
X
-
Ако не губеше свойствата си тогава изобщо нямаше да има нужда да се сменя, нали?Според производителя няма нищо нередно в горенето на масло до определено количество на определени километри.Маслото си изменя качествата с километрите и времето. След 7-8 000 двигателя започва да гори полусинтетиката обикновенно. Все пак зависи от конкретното масло. След 20-тина хиляди вече не го гори, а маслото създава нещо като тънък лепкав филм, който с времето се напластява. Не съм сигурен какви са смазващите свойства в този случай. Като стане на 70-80 000 започват определени проблеми... долу-горе на това дириже пристигат в родината ни През първите 50-тина хиляди обиновенно се сменя редовно по книга, щото е в гаранция и за да важи се провежда гаранционното обслужване. Нещо такова, но доста се отклоних
-
Въпросът ми бе породен защото карам mobil 1 0W40 и до 14 000км не пипваше въобще маслото,а след това за 2000км спадна на минимума. Явно пълната синтетика е с ресурс около 15 000км а полусинтетиката 8000км. А масла от рода на 20К са рекламни трикове.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
И аз съм чувал за това нещо. Много неща съм чувал...Но при мен не се получава. Сменям си маслото на 20-ина хиляди км всеки път и не съм забелязал тази аномалия. Но не мога да кажа, че не пипа маслото. Според мен това е невъзможно на практика, а и на теория, но това е друга тема. Обикновено за 10 000 спада до средата или малко под нея, тогава досипвам 500-600 мл и до 20 000 пак спада толкова. От последната смяна ми останаха 100-200 мл на дъното на тубата, като се има предвид, че събира около 4.3 л (Пунто jtd), става ясно колко харчи.А няма и как да не съм забелязал повишен разход след 15 000 км, досега нито веднъж не съм купувал масло за доливане, а ниво под средата, измерено на пръчката или под 3 кръгчета по показания на дисплея не съм имал.
Коментар
-
При мен се получи една изненада. Карам си и на всеки 1000 км доливах по 80-милилитра горе-доло, един ден се сетих, че не съм проверявал от 2 месеца маслото и като погледнах ""тоягата"" то на минимума направо да светне лампата, долях около 400 грама не е ясно как ги изгори за около 2000 км.Иначе като си сменя маслото не пипа до 5000км, от там почва доливането, на 1000км по 80милилитра само зимата има малко намаление понеже много рядко изреждам 1-ва-6000об 2-ра-6000об- и т.н.т, не съм доливал от ноември.Извода за мен е за маслото с което съм--selenia gold след 5000 го гори като безплатно Зависи и от карането естесвено.Но все пак като се замисля ако от смяна до смяна изгори около литър е добре , защото си доливаш ново масълце и си караш един вид го подновяшаш.КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!
Коментар
-
stefaka222 написа:При мен се получи една изненада. Карам си и на всеки 1000 км доливах по 80-милилитра горе-доло, един ден се сетих, че не съм проверявал от 2 месеца маслото и като погледнах ""тоягата"" то на минимума направо да светне лампата, долях около 400 грама не е ясно как ги изгори за около 2000 км.Иначе като си сменя маслото не пипа до 5000км, от там почва доливането, на 1000км по 80милилитра само зимата има малко намаление понеже много рядко изреждам 1-ва-6000об 2-ра-6000об- и т.н.т, не съм доливал от ноември.Извода за мен е за маслото с което съм--selenia gold след 5000 го гори като безплатно Зависи и от карането естесвено.Но все пак като се замисля ако от смяна до смяна изгори около литър е добре , защото си доливаш ново масълце и си караш един вид го подновяшаш.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Основният проблем, е че се изчерпва алкалният запас. А той променя много вискозитета. Това може да стане по най-различни причини. Например от горивото - колко по-лошо е, толкова по-бързо. Друг е въпросът, че маслата масово не отговарят на пробега си и параметрите - личен опит. Доста наточени и скъпи масла предназначени за 30 000км. неиздържат и половината. Зависи и от състоянието на двг. Зависи и от смазочните качества на маслото....Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз мисля, че освен в посочената от Danchojn причина, има и друго:Картерите не са правоъгълни, нали?Когато маслото е повече, то нивото му е на "по-широко" и спадът не се забелязва лесно. Т.е. - спад от 100 грама например е например 0.5 мм на щеката.Като слезе достатъчно надолу, там картерът вече е по-тесен и спадът става по-голям - т.е. 100 грама съответстват на 2 мм на щеката например.Затова и илюзията, че колата почва да гори повече масло.А относно горенето на масло:НЯМА кола, която да не гори масло. Самият принцип на работа на двигателя е такъв, че при всеки такт на буталото се изгаря определено количество масло, останало в микро-неравностите на цилиндъра, там където маслосъбирателните сегменти не могат да го съберат. Отворете си книжката на колата, ако имате такава, и ще се учудите колко много харч на масло е допустим.На Ланчата ми пише до 500 грама на 1000 км, което за 10000 км си прави 5 литра.Мой колега си взе чисто нова Шкода Октавия, и учуден от големия апетит за масло на новата кола (вече на 30 хил.), писа мейл до Шкода. От там му отговориха, че неговият разход от 1.5л/10.000 км е напълно нормален и доста по-малък от допустимия.А митовете, че вашите коли не горят изобщо масло, и колкото сложите, точно толкова вадите при смяна, си ги запазете за в кръчмата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар