Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за антифриз

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за антифриз

    Колеги, имам едно питане. Антифириза в колата ми беше на -30С, но се наложи да източа известно количество и долях концентрат на -60С. Количеството беше около 1,7л.. Т.е. източих това количество от общия антифириз и долях концентрат. Въпроса ми е: би ли могло това да окаже негативно влияние в/у колата, под каквато и да било форма? УспехПреместена.Модераторски екип на Fiat-bg.org

    #2
    Едва ли. Все пак имай предвид, че при сегашните температури, колкото по-гъст е антифризът, толкова по-трудно се движи в системата, от което => по-лошо охлажда.
    Stop giving directions, just say "Follow me."
    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

    Коментар


      #3
      sok1 написа:
      Едва ли. Все пак имай предвид, че при сегашните температури, колкото по-гъст е антифризът, толкова по-трудно се движи в системата, от което => по-лошо охлажда.
      Е нали колата загрява, и той става като вода течен. Иначе в студено състояние е като много редка боза концентрата. И аз се надявам да няма проблеми от това, но все пак реших да питам по-разбиращите от мен

      Коментар


        #4
        аз лично мисля че до -40 ако е няма проблеми
        TIPO 1.4,DEDRA 1.8

        Коментар


          #5
          Аз съм карал Аудито само с концентрат на -80 и съм нямал проблеми, така че карай спокойно

          Коментар


            #6
            Извинявам се, че оспорвам мнението на някои колеги, но...концентрата в никакъв случай не стои гъст при ниски температури ! Нали затова е антифриз !Дори е по-добр еда е по-концентриран, защото освен че предпазва от замръзване, в антифриза има и предпазващи от корозия добавки. И, колкото е повече самата течност, значи толкова повече добавки ще има.
            FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

            Коментар


              #7
              Няма да имаш негативно влияние при зимния сезон, виж лятото при по-висока концентрация на антифриз по-трудно се охлажда не заради скоростта на циркулация на течността(при по-висока концентрация на антифриз се повишава вискозитета на охл течност респективно кпд то на водната помпа се увеличава и скороста на циркулация би трябвало да се увеличи), а заради намаляване на специфичния топлинен капацитет на охл течност, демек течността по-малко топлина поема и отдава, зимата няма да имаш проблеми.
              Fiat Punto 1,7 td
              Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

              Коментар


                #8
                jeniro написа:
                Няма да имаш негативно влияние при зимния сезон, виж лятото при по-висока концентрация на антифриз по-трудно се охлажда не заради скоростта на циркулация на течността(при по-висока концентрация на антифриз се повишава вискозитета на охл течност респективно кпд то на водната помпа се увеличава и скороста на циркулация би трябвало да се увеличи), а заради намаляване на специфичния топлинен капацитет на охл течност, демек течността по-малко топлина поема и отдава, зимата няма да имаш проблеми.
                Колега, ти направо ме закова . Сигурен ли си в това което казваш? Да тичам да сипвам вода докато е време

                Коментар


                  #9
                  Присъединявам се към мнението на колегата. Колкото повече вода - толкова по-добро охлаждане! Най-добро - със 100% вода. Най-лошо - с антифриз-концентрат. Като отговор на въпроса от първия пост - да, би могло да окаже негативно влияние. За да си близо до първоначалното състояние - източи с 10-15 % по-малко отколкото първия път - около 1.4-1.5 литра, и долей дестилирана вода.

                  Коментар


                    #10
                    Не е хубаво да е по-концентриран антифриза от колкото е необходимо. Първо все пак антифриза за по-ниска температура (концентрат) по-слабо отдава температурата отколкото водата, което лятото ще е проблем. И второ по-концентрирания антифриз разяжда алуминиевите части, макар и слабо. Така, че не си заслужава да караш с концентрат. По-добре е за нашия климат да се кара с антифриз за около минус 25-35 градуса. Карал съм с антифриз на минус 18 градуса но е малко рисковано, макар че дори и да започне да замръзва става първо на каша и няма опасност да пръсне блока, но пък я няма тази течливост за да циркулира в системата.
                    FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST

                    Коментар


                      #11
                      jeniro написа:
                      Няма да имаш негативно влияние при зимния сезон, виж лятото при по-висока концентрация на антифриз по-трудно се охлажда не заради скоростта на циркулация на течността(при по-висока концентрация на антифриз се повишава вискозитета на охл течност респективно кпд то на водната помпа се увеличава и скороста на циркулация би трябвало да се увеличи), а заради намаляване на специфичния топлинен капацитет на охл течност, демек течността по-малко топлина поема и отдава, зимата няма да имаш проблеми.
                      Напълно вярно. Най-добрият към момента известен на мен вариант е антифриз с етилен гликол (G12, G12+) и разреден 50/50 с дистилирана вода.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Колега mihr , мисля, че от толкова мнения, е най-добре да отсееш само полезното за теб. Защото всичко което казаха колегите е вярно. Но за строго специфични ситуации. Явно всеки говори от свой опит ... Затова ще се опитам да обобщя ,макар и да нямам толкова време. По-принцип, водата наистина поема по-голямо количествио топлина и отдава повече съответно. Но пък кой кара със 100 % концентрат за минус 60 !? Обикновено се разрежда като за минус 36 пропорцията е 1:1. А, ако си направиш за климатичните условия в България, да не замръзва при минус 24, пропорцията е вече 2:3 Антифриз/Вода. Както виждаш, има достатъчно малко антифриз да ти повлияе на охлаждането, и достатъчно вода да ти охлажда качествено лятото.Второто нещо свързано с охлаждането и антифриза е , че антифриза завира при по-висока температура от водата...над 120 градуса. Така, че ако имаш достатъчно антифриз ще предпазиш двигателя си от прегряване. Както знаеш, когато имаме завиране, вече няма охлаждане. Тоест, ако температурата на двигателя достигне, не дай Боже, 110 градуса, ако си на вода - гарантиран ремонт, със шлайф на глава и всичко последващо. А, ако си с смес - няма проблем. Само спечени гумички и евентуално сегменти. А, за това че анифриза е агресивен към алуминия - също е вярно. Или по-точно за това което е основна съставка в него. Тоест, ако си купуваме евтин и некачествен антифриз, то той е съставен само от основната съставка, която между другото в България се произвежда само от НЕФТОХИМ, и в много случаи е по-скъпа от готовият продукт на пазара.... Сами си правете изводи какво се продава като антифриз. За да се неутрализира тази негова агресивност, качествените марки добавят някакви добавки.Плюс добавки за почистване на патината оято се образува по повърхностният слой на водната система и дейтсва като топлоизолатор. Освен това има добавки които не позволява натрупването на така нареченият котлен камък.Тоест, ако наиситна искаш да поддържаш правилно колата си, извода е че трябва да си налееш антифриз така, че температурата му на замръзване да е около минус 25-35 градуса. По този начин ще имаш добро топлоприемане, топлоотдаване на двигателя, поддържане на добра чистота в двигателя. Но всичко това с качествен антифриз на известна марка. Е, ако решиш да избереш най-доброто - тва е червеният антифриз - G12. Но, тогава трябва да смениш изцяло старият. Синият(жълтият) не е съвместим с Червеният. От различни съставки са , и рискуваш да се получи реакция, и съответно утайки, кито да запушат някоя друга тръбичка.Надявам се, че съм бил изчерпателен... Ако имаш въпроси - питай. Не с епритеснявай.
                        FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                        Коментар


                          #13
                          mihr написа:
                          sok1 написа:
                          Едва ли. Все пак имай предвид, че при сегашните температури, колкото по-гъст е антифризът, толкова по-трудно се движи в системата, от което => по-лошо охлажда.
                          Е нали колата загрява, и той става като вода течен. Иначе в студено състояние е като много редка боза концентрата. И аз се надявам да няма проблеми от това, но все пак реших да питам по-разбиращите от мен
                          И - този дето стои като боза - да вземеш да го хвърлиш... В никакъв случай не трябва да стои гъст. Антифриза си е течен при всички температури. При мен в склада няма отопление, и си пада редовно под 0 градуса. И концентрата на минус 60 (само такъв имам) си стои без промяна.
                          FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                          Коментар


                            #14
                            Danchojn написа:
                            jeniro написа:
                            Няма да имаш негативно влияние при зимния сезон, виж лятото при по-висока концентрация на антифриз по-трудно се охлажда не заради скоростта на циркулация на течността(при по-висока концентрация на антифриз се повишава вискозитета на охл течност респективно кпд то на водната помпа се увеличава и скороста на циркулация би трябвало да се увеличи), а заради намаляване на специфичния топлинен капацитет на охл течност, демек течността по-малко топлина поема и отдава, зимата няма да имаш проблеми.
                            Напълно вярно. Най-добрият към момента известен на мен вариант е антифриз с етилен гликол (G12, G12+) и разреден 50/50 с дистилирана вода.
                            Ами антифриза е 97% етилен гликол, какво мислиш друго има вътре Питай във верила или неохим като произвеждат антифриз какво слагат вътре, щото аз мога да ти кажа - етилен кликол и дестилирана вода

                            Коментар


                              #15
                              Малко неправилно съм се изразил, но имах в предвид спецификациите най-вече. А че има и други антифризи, има и то не малко. Например пропилен-глюкол май беше. Не помня, не съм химик.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X