Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на хидравлично масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на хидравлично масло

    Фиат брава 1.6 98ма, как се сменя хидравличното масло, че моето е черно

    #2
    Разкачаш маркучите на казанчето и ги пъхаш в един съд. Сваляш и изчистваш хубаво казанчето. Въртиш волата крайно ляво-крайно дясно, докато от маркучите спре да тече - при незапален автомобил. Еми после по обратният ред. Сглобяваш всичко, сипваш течността до макс. на казанчето. Пак вартиш ляво - дясно. Доливаш ако трябва и си готов. По лесно ще е ако предните гуми са във въздуха, а и няма да товариш излишно рейката.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      А ако не искаш да промиваш казанчето, става и с по-голяма спринцовка. Изтеглящ маслото от казанчето, въртиш волана, пак изтегляш и така докато спре да излиза. Ако имаш и помощник - става по-лесно и по-бързо . След това наливаш масло, въртиш волана, ако трябва доливаш и си готов. Цялата операция се прави на изгасен двигател.Като я покараш после малко - пак проверяваш нивото и ако има нужда доливаш.

      Коментар


        #4
        очаквах да е по-сложно, ще го направя тези дни

        Коментар


          #5
          Колеги,смяната на хидравлично масло при Типо дали е по същия начин.Интересува ме по-мързеливия вариант със спринцовката :D .При мен казанчето е сравнително малко и не вярвам да има повече от 300-400мл така като го гледам на око.Останалото ще се върне ли в казанчето след като навия волана в крайни позиции.Бях чел ,че около 700мл е цялата течност,но някак си ми се струва трудно да се върне толкова течност по маркучите нагоре.

          Коментар


            #6
            Толкова е системата на типото... Не няма да се върне всичката, иска си откачане на маркучите в рейката за добра смяна
            '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
            '97 Coupe 16VT 262WHP+

            Коментар


              #7
              И тази смяна на маслото ще направи ли хидравликата по мека ?

              Коментар


                #8
                S.W.A.T. написа:
                Толкова е системата на типото... Не няма да се върне всичката, иска си откачане на маркучите в рейката за добра смяна
                Ще си спестиш откачането на маркучите и омазването до лактите, ако на спринцовката нахлузиш един шлаух с дължина поне 50-60см, с който да бъркаш дълбоко в маркуча през казанчето. Видях го в един сервиз, пробвах го и работи доста добре!
                Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
                Fiat Croma 1.9 Mjet 150hp
                Alfa Romeo 147 JTD - бивша

                Коментар


                  #9
                  nikolai91 написа:
                  И тази смяна на маслото ще направи ли хидравликата по мека ?
                  Едва ли, но ще удължи живота на рейката.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    we

                    Danchojn написа:
                    nikolai91 написа:
                    И тази смяна на маслото ще направи ли хидравликата по мека ?
                    Едва ли, но ще удържи живота на рейката.
                    Ако маслото верно ти е черно,значи след смяната ще усетиш воланчето по-лекичко ,но смяната със спринцовката не си е работа :D Отиди в някое сервизче ,за 10 лева си ти
                    Nissan Primera 1.6 16v P11
                    ex.Fiat Bravo 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      И аз си мислех че е по-добре в сервиз и така направих. Малко по-късно разбрах, че е сменена течността само в казанчето. Последва най-близката аптека, най-голямата спринцовка (мисля че беше 100 мл), подходящ шлаух и за 15-20 мин се оправих сам на паркинга пред блока. Е, беше през лятото, сега не е особено подходящо.
                      Brava 1.9 JTD 100, 2001

                      Коментар


                        #12
                        Колата я вдигнах на едно трупче и на крик от другата страна. Може да падне ако е на два крика.Източих всичко от казанчето.На загасен двигател се върти волана. При въртенето излиза масло от връщащия маркуч. През това време някой изпомпва със спринцовка, защото иначе изтича в маркуча, отиващ към помпата.И така лява десен докато не спря да излиза масло.Точно 600 мл. успяхме да извадим с баща ми и от Бравата и от Мареата.Долях си до чвртата. Някой пали мотора и се долива веднага масло, защото нивото пада !!!Разлика няма, но поне смених старото масло, което беше доста мътно.П.С. Проверете си и маслото в скоростите, защото аз бях неприятно изненадан.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EB%EE&start=15
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #13
                          След консултация с тази тема, в която vesko.t е обяснил подробно нещата, а също и след прочетеното тук в текущата тема, днес се заех да сменя част от моята течност. Първо изсмуквах с една спринцовка от 20 кубика, на 6-я път засмукваше въздух. После продължих с една от 10 кубика, която е по-тясна, но мога да я пъхна до дъното през отвора на казанчето. Изсмуках цялото масло. Не съм въртял от край до край. Налях около 200 мл ново масло. Запалих, въртях от край до край, покарах няколко км. Усетих разлика във волана веднага - стана малко по-мек. След 2-3 часа - повторих упражнението, като този път освен изсмукването до дъно - въртях волана от край до край, като непрекъснато изсмуквах с малката спринцовка. Успях да източа около половин литър и просто нямах време за повече, правих го в почивката на работното време. Долях до нивото, завъртях от край до край, и дори при изгасена кола мисля, че се въртеше по-леко волана. Долях още малко, запалих и въртях на място от край до край. Със сигурност се въртеше много по-лесно, отколкото преди да започна. Мисля да покарам така една седмица, след което да повторя цялото упражнение, само че този път с дълги шлаухи, и да преточа още повече от маслото. В шишето ми остана малко по-малко от 300 мл. Старото масло на цвят беше черно, а малка капка от него имаше кафеникав отенък, като на кафе с малко мляко.

                          Коментар


                            #14
                            Какво хидравлично масло си купувате и на каква цена.
                            Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo

                            Коментар


                              #15
                              Приста, наливно, 10лв
                              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                              Коментар

                              Working...
                              X