Фиат брава 1.6 98ма, как се сменя хидравличното масло, че моето е черно
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на хидравлично масло
Collapse
X
-
nedialk00Етикети: –
-
Разкачаш маркучите на казанчето и ги пъхаш в един съд. Сваляш и изчистваш хубаво казанчето. Въртиш волата крайно ляво-крайно дясно, докато от маркучите спре да тече - при незапален автомобил. Еми после по обратният ред. Сглобяваш всичко, сипваш течността до макс. на казанчето. Пак вартиш ляво - дясно. Доливаш ако трябва и си готов. По лесно ще е ако предните гуми са във въздуха, а и няма да товариш излишно рейката.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
-
А ако не искаш да промиваш казанчето, става и с по-голяма спринцовка. Изтеглящ маслото от казанчето, въртиш волана, пак изтегляш и така докато спре да излиза. Ако имаш и помощник - става по-лесно и по-бързо . След това наливаш масло, въртиш волана, ако трябва доливаш и си готов. Цялата операция се прави на изгасен двигател.Като я покараш после малко - пак проверяваш нивото и ако има нужда доливаш.
Коментар
-
nedialk00
-
Колеги,смяната на хидравлично масло при Типо дали е по същия начин.Интересува ме по-мързеливия вариант със спринцовката :D .При мен казанчето е сравнително малко и не вярвам да има повече от 300-400мл така като го гледам на око.Останалото ще се върне ли в казанчето след като навия волана в крайни позиции.Бях чел ,че около 700мл е цялата течност,но някак си ми се струва трудно да се върне толкова течност по маркучите нагоре.
Коментар
-
S.W.A.T. написа:Толкова е системата на типото... Не няма да се върне всичката, иска си откачане на маркучите в рейката за добра смянаFiat Croma 2.4 Mjet 200hp
Fiat Croma 1.9 Mjet 150hp
Alfa Romeo 147 JTD - бивша
Коментар
-
we
Danchojn написа:nikolai91 написа:И тази смяна на маслото ще направи ли хидравликата по мека ?Nissan Primera 1.6 16v P11
ex.Fiat Bravo 1.6 16v
Коментар
-
И аз си мислех че е по-добре в сервиз и така направих. Малко по-късно разбрах, че е сменена течността само в казанчето. Последва най-близката аптека, най-голямата спринцовка (мисля че беше 100 мл), подходящ шлаух и за 15-20 мин се оправих сам на паркинга пред блока. Е, беше през лятото, сега не е особено подходящо.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Колата я вдигнах на едно трупче и на крик от другата страна. Може да падне ако е на два крика.Източих всичко от казанчето.На загасен двигател се върти волана. При въртенето излиза масло от връщащия маркуч. През това време някой изпомпва със спринцовка, защото иначе изтича в маркуча, отиващ към помпата.И така лява десен докато не спря да излиза масло.Точно 600 мл. успяхме да извадим с баща ми и от Бравата и от Мареата.Долях си до чвртата. Някой пали мотора и се долива веднага масло, защото нивото пада !!!Разлика няма, но поне смених старото масло, което беше доста мътно.П.С. Проверете си и маслото в скоростите, защото аз бях неприятно изненадан.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EB%EE&start=1504/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
След консултация с тази тема, в която vesko.t е обяснил подробно нещата, а също и след прочетеното тук в текущата тема, днес се заех да сменя част от моята течност. Първо изсмуквах с една спринцовка от 20 кубика, на 6-я път засмукваше въздух. После продължих с една от 10 кубика, която е по-тясна, но мога да я пъхна до дъното през отвора на казанчето. Изсмуках цялото масло. Не съм въртял от край до край. Налях около 200 мл ново масло. Запалих, въртях от край до край, покарах няколко км. Усетих разлика във волана веднага - стана малко по-мек. След 2-3 часа - повторих упражнението, като този път освен изсмукването до дъно - въртях волана от край до край, като непрекъснато изсмуквах с малката спринцовка. Успях да източа около половин литър и просто нямах време за повече, правих го в почивката на работното време. Долях до нивото, завъртях от край до край, и дори при изгасена кола мисля, че се въртеше по-леко волана. Долях още малко, запалих и въртях на място от край до край. Със сигурност се въртеше много по-лесно, отколкото преди да започна. Мисля да покарам така една седмица, след което да повторя цялото упражнение, само че този път с дълги шлаухи, и да преточа още повече от маслото. В шишето ми остана малко по-малко от 300 мл. Старото масло на цвят беше черно, а малка капка от него имаше кафеникав отенък, като на кафе с малко мляко.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар